1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Servicebrief gekregen ivm fout regelmodule koelventilator

Discussie in 'Performance' gestart door blackfocus06, 6 okt 2009.

  1. Waarom niet met jou kenteken? ingevoerd?
    Met het chassisnummer werkt het zeker.
     
  2. Hen3, de service actie geld niet voor de C-max, die heeft wel dezelfde motor maar een andere fan.
     
  3. Oke, bedankt.
     
  4. Ben Belg ;)

    Enkel via VIN dan waarschijnlijk
     
  5. Mijn 1.6 TDCi komt uit 11-2005... heb geen brief ontvangen.
     
  6. Mijn auto behoort wel tot de groep. Maar de dealer in Antwerpen wil het niet doen. Ford vergoed ze niet genoeg en ik moet maar naar de dealer waar hij afgeleverd is. Dat is in Brussel. Nu moet ik een dag vrijnemen om daar heen tegaan terwijl ik het anders lopend van de garage naar mijn werk kan.

    Jammer. Mogen ze het wel weigeren?
     
  7. Doorgaans regelen dealers dit soort problemen onderling. Kan jouw dealer niet contact opnemen met Brussel of zij het tekort willen opvullen? Ik vind het anders zeer klantonvriendelijk.
     
  8. Ze mogen het niet weigeren, en zijn dus VERPLICHT!! de service actie uit te voeren, neem anders contact op met Ford België en meld dat ze je niet willen helpen!!

    Bovendien krijgen 0,9 uur vergoed van ford, en dat is voldoende tijd om de actie uit te voeren
     
  9. Dank jullie ik ga er zeker achteraan. Ik heb er behoorlijk de kolere (;)) in. Bij die dealer breng ik hem dus nooit meer in onderhoud! Bij het bestellen van onderdelen waren ze ook al niet echt vriendelijk.
     
  10. Geen brief gekregen, maar garagist heeft gebeld naar dealer om aan de hand van mijn VIN te kijken of het nodig is bij me auto
     
  11. Ik heb gisteren gebeld met Ford België. Die waren heel verontwaardigd en zeiden dat ze natuurlijk de reparatie gewoon moesten doen.

    Ik ben vandaag teruggegaan naar de dealer hier in Antwerpen. Enige discussie gehad en ze hebben toegegeven dat ze het MOETEN doen. Maar met zeer grote tegen zin etc werd mij verteld. Ik kreeg er bijna een schuld complex van. Bijna he, want dit is een probleem tussen dealer en Ford en niet mijn probleem. Ik wil gewoon de service die bij het merk hoort!
    Ik zal eens kijken maar ik ben alle vertrouwen in deze dealer kwijt en ik kom daar waarschijnlijk nooooooit meer.

    Er zit nog een kleine dealer in Antwerpen. Ik denk dat ik morgen daar eens heen rij.
     
  12. Dealer is het inderdaad verplicht. En ze krijgen inderdaad 0,9 uur vergoed. Alleen tegen een veel lager uurtarief + een hoop administratie + ze kunnen nog is een tijdje wachten op dat geld van Ford.nl of Ford.be. Dealers zijn daarom niet heel happig op garantie- en service werkzaamheden. Maargoed, moeten ze maar geen officiele Ford dealer worden he... ;)

    Succes met de afhandeling van deze service brief. ;)
     
  13. Klopt, ik werk zelf ook bij een dealer, en wij staan er ook niet om te springen, maar als iemand geen vaste klant van je is, en hij komt voor een sevice actie, en je helpt hem snel en goed, heb je er wellicht weer een klant bij, en dan verdien je het bij komende servicebeurten ed weer terug.
    Zo zien wij dat altijd..
     
  14. #34 mobilitydesign, 30 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2009
    Dat is helemaal juist. Deze garage ligt op een ideale plek vlak bij mijn werk en huis. Ik had er al onderdelen besteld en was inderdaad wel van plan hem daar in onderhoud te doen. Maar dat gaat zeker nu niet meer gebeuren. Ik zoek wel een andere garage die ik mijn onderhoud dan ook gun. Je hebt toch enig vertrouwen nodig in een nieuwe garage. Als ze je dan glashard in je gezicht voorliegen en later een hele felle discussie met je aangaan dan is van vertrouwen natuurlijk geen spraken meer.

    back :ontopic:

    Nog even een update voor die gene die het interesseert: Ik ben naar een andere, veel kleinere dealer gegaan. Geen probleem, hij gaat dinsdag onderhanden genomen worden. Hij gaat daar vanaf nu ook in onderhoud. Wat een verschil met die andere garage!
     
  15. #36 bluefocus, 2 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2009
    En dan dit...

    Vandaag is mijn Focus 2.0 TDCI naar de Ford-dealer geweest voor het vervangen van de bewuste kabels van de ventilator. In ongeveer drie kwartier was de klus gedaan. Ik zou om ongeveer 9 uur weer buiten kunnen staan. Echter mijn auto doet nu helemaal niets meer..... Op contact branden de lampjes gewoon. Het lampje van je startonderbreker tussen de tellers gaat erg snel, hij herkent de sleutels niet meer......? ook opnieuw inleren geeft geen enkel teken van leven. Ze hebben de hele aktie weer ongedaan gemaakt, echter ook zonder resultaat.
    Ze staan daar voor een compleet raadsel. Morgen zoeken ze weer verder.
    Heeft iemand hier ooit van gehoord??

    Ik heb wel een nette Fiësta TDCI meegekregen voor zolang de storing aanhoud. Kan morgen gewoon naar m'n werk.

    Ik wacht maar in spanning af
     
  16. Schijnt niet nodig te zijn voor mijn auto
     
  17. #38 mobilitydesign, 2 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2009
    Oh leuk! de mijne mag morgen. Hoop dat ik hem wel heel terug krijg. Het lijkt er op dat ze bij jouw iets hebben doorgebrand bij het installeren. Succes!
     
  18. Gelukkig waren er geen problemen. De monteur heeft een grote stekker waarin een draad moest worden aangepast nooit goed in zijn huis geklikt. Hierdoor is er simpelweg ook nooit een goede verbinding ontstaan.
    Een tweede monteur die de klus mocht overnemen omdat de eerste er niet uitkwam heeft de boel goed nagekeken en direct goed in elkaar gezet. Strarten en lopen!! Hij heeft ook geprobeerd om de boel te sabboteren door aan de stekker en bedrading te rommelen. De auto doet het nog steeds en is niet meer in de stress te krijgen.
    Alles is zoals ik verwachtte opgelost zonder kosten.
     
  19. Dat is een opluchting. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij er slechter van wordt.

    Ik heb mijn auto ook weer terug en ze hebben gelijk even naar wat andere dingetjes gekeken. Uiteraard allemaal helemaal gratis. Ik ben eigenlijk wel blij dat dit gebeurd is. Nu weet ik elk geval dat ik nu bij een goede garage zit want de service en de medewerkers waren super. Was dit niet gebeurd dan was ik waarschijnlijk voor onderhoud naar die andere gegaan en die bleken dus voor geen meter te vertrouwen.

    Eind goed al goed. Ford België heeft mij gevraagd nog even te laten weten hoe het afgelopen is, dat zal ik morgen doen met de nodige kudo's voor de ene en de hoon en toorn voor de andere ;)
     

Deel Deze Pagina