Nu we het er zo over hebben, is het bij de Focus 2.0 normaliter ook zo dat de ventilator bij het afzetten van de motor blijft draaien (een tijdje?). Die van mij doet dat namelijk niet....
Chris: eigenlijk niet, het lijkt volstrekt willekeurig wie wel en niet in aanmerking komen. Maar Etis geeft geen campagne berichten gevonden dus dat zal wel goed zijn. De dealer gaat er van uit dat ze bij Ford Nederland hun werk goed doen. Daar ben ik niet (meer) zo zeker van.
Dat doet ie alleen als hij écht warm is, en dat verschilt dan ook nog per motor, en zelf bij dezelfde motor kan dat nog onderling verschillen. Ford geeft ook niets aan met betrekking tot regelstategiën.
Ik heb de brief vandaag pas binnengekregen, als je de ernst van de brief moet geloven schande! Overigens is mijn auto rond november 2004 geproduceerd mocht iemand hier wat aan hebben. Merkwaardige is dat op ford etis nog steeds staat: "Outstanding Field Service Actions No Campaign Message(s) found".
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, mijn auto is geproduceerd in 2006. Betreft een Rallye edition bj 2007.
Ik had vandaag al jullie berichtjes gelezen, dus vol spanning naar huis vandaag.... geen brief voor mij... Even afwachten nog, en dan maar eens gaan informeren misschien? Of zou het kunnen dat het al gebeurd is? Het is tenslotte tot vorig jaar een dealerauto geweest.
Zelf heb ik geen servicebrief gehad. Op Ford Etis krijg ik overigens de melding: 1C380 - FOCUS AND C-MAX - COOLING FAN MODULE Ben benieuwd wat het inhoudt.
Mogelijke problemen met de module die de koelfan aanstuurt, wat in het ergste geval tot brand kan leiden. Stekker en bedrading moet worden aangepast en een schild tegen vocht. De dealer zei dat het niet zeker is dat dit moet gebeuren maar dat het gecontroleerd moet worden. Ik zie het wel, bij mij is de motor nooit warmer geworden dan normaal.
Hetzelfde hier, de dealer wil eerst inspecteren omdat Ford volledig willekeurig de betreffende bedrading en schild heeft geplaatst tijdens de bouw van de modellen. Het kan dus zijn dat het er al in zit. Als het er niet in zit wordt het even wachten. (1,5 tot 2 uur werk)
Kan iemand een foto maken van voor en na (mocht het uitgevoerd moeten worden). Nooit brief gehad dus ook geen idee of er ooit naar gekeken is
dit staat erin 1C380-Focus en C-Max- Regelmodule koelventilator veiligheids terug roep actie Uit onderzoek is gebleken dat in landen waar de wegen s`winters intensief worden gepekeld de kans bestaat dat er corrosie op de regelmodule van de koelventilator ontstaat. In uitzonderlijke gevallen kan deze corrosie zich voort zetten in de elektronische circuits en oververhitting veroorzaken. in zeldzame gevallen kan de oververhitting volstaan om de module en de omringende bedrading en onderdelen te laten ontvlammen. Volgens onze gegevens bent u de eigenaar van een auto waar op dit wellicht van toepassing is. De dealer zal een extra draadbundel aanbrengen, zodat de voedingsspanning naar de regelmodule van de koelventilator wordt onderbroken als het contact is uitgeschakeld. Er word tevens een waterschild worden aangebracht om de module te beschermen tegen binnendringen van water en corrosievorming met andere woorden een extra draadbundel en een waterschild zorgt er voor dat m`n auto niet in de brand vliegt volgende week toch naar de dealer voor een onderhouds beurt kunnen ze dat ook gelijk doen als het nodig is.