1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Reviseren Duratec HE 2.0 motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jordy97, 21 mrt 2020.

  1. Leuk om weer even terug te kijken hier, ook aangaande dit onderwerp olieverbruik. Ik rijd nog steeds in mijn focus MK1 bj 1999. Kwam hier in eerste instantie met de vraag omtrent olieverbruik zetec 1.6. Destijds bij 250 k wilde ik overgaan op revisie daar ik 1 liter olie teveel vond op ca 400 km rijden ( normaal rijden) Een goede tip was toen, laat eens een nacht diesel op je zuigers staan. Daarna was het verbruik aanzienlijk minder, ca 1 liter op de 2000. Dat is het heden ten dage en een ton verder nog steeds :) Zuigerveren heb ik nog steeds liggen maar ik tuf nog wel even door zo. Voor elke oliewissel gooi ik een half litertje ATF in de olie om de boel te reinigen .
     
  2. Hey @Jordy97 ,

    Na het zien van jouw post ben ik geïnspireerd wil ik dit project ook gaan uitvoeren. Veel mensen zouden zeggen weg met het huidige blok maar vind dit juist een goed moment om te leren. Als ik het nooit doe leer ik het ook nooit.

    Heb al een mooie werkplaats handleiding op internet gevonden die het stap voor stap uitlegt dus die ga ik maar eerst even goed doorspitten.

    Alles loshalen, inspecteren, vervangen en terugzetten moet geen problemen opleveren. (hoop ik:P)
    Het enige waar ik mee zit is de timing, het vastzetten, het controleren en alles weer op tijd terug zetten. Zou je mij in de goede richting willen sturen? Waar heb je bijvoorbeeld de speciale cam-lock tools ect. vandaan?

    Groetjes!

    Edit:
    misschien handig om er bij te melden dat gaat om het olieverbruik. Ik heb alle truckjes op internet al geprobeerd zoals; Diesel op de zuigers, ATF op de zuigers, Motorflush en de carterventilatie schoongemaakt.
    Heeft helaas weinig geholpen dus zit er niets anders op dan de zuigerveren en klepsteelrubber ect.
     
    Macho vindt dit leuk.
  3. Ik ga ook aan de slag!! :) Bij een handelaar een rotte mondeo gekocht :( en ik ging bijna naar de sloop voor 200euro. maar door jouw post kreeg ik zin om zelf op te pakken :D
     
  4. Sorry mijn vriendin, maar hier ben ik niet mee eens, ik had bij hun al 2 keer verkeerde onderdeel besteld en zonder enige moeite geretourneerd. enige min puntje is dat je wel Duits of engels moet spreken
     

Deel Deze Pagina