1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Reviseren Duratec HE 2.0 motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jordy97, 21 mrt 2020.

  1. Ziet er weer top uit :thumbup:, zul je veel plezier van hebben ;)
     
  2. Ik denk dat @Eric-rally dat met normaal tarief ook wel wil doen bij zn oude mk2 ;-)
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  3. Heb je ook een hoog olieverbruik dan?
     
  4. Nee, gelukkig niet! 1 op 15:000 ofzo. Maar mocht het zover zijn..
     
  5. Dan zal het nog wel effies goed gaan, belangrijkste is optijd de olie vervangen en de motor altijd op temperatuur laten komen
     
  6. Voor hoeveel ben je nu in totaal aan onderdelen kwijt? En zou je misschien de lijst met onderdelen willen plaatsen?
     
  7. Ik wil je dat wel allemaal geven, alleen denk ik dat het beter is als je alles zelf bij elkaar zoekt. Je kan het allemaal bij autodoc bestellen
     
  8. goed gewerkt Jordy, :respect:
     
  9. Sjapoo best een grote klus waar je mee bezig bent! Voor die bouten gewoon nieuwe gebruiken, gebruikte zijn een risico (zie JW)! En alles goed schoonhouden vuil en vooral zand is funest voor zo'n motor renovatie en heb je niet lang plezier van je werk, maar ik begrijp dat je alles ultrasonor reinigt, perfect, maar ook daarna schoon houden! De motor zag er op het eerste gezicht inwendig niet zo slecht uit heb heel wat ergere gezien, helemaal een zwarte koollaag of de zuigers en op de kleppen (vooral uitlaatklep)! Ik zou nieuwe kleppen hebben gemonteerd, maar daar zit een prijskaartje aan en dat is jou keuze! Ik neem aan dat je de standaard lagerschalen (drijfstang en krukas) heb gemonteerd! Wist je dat er verschillende (over)maten zijn, dan kun je na het opmeten de juiste schalen bestellen en ook zelfs per set een andere maatvoering kiezen! Deze worden ook vaak gebruikt na het slijpen van de krukas of uitlijnen als deze wat krom is! Ok, maar dat zijn aandachtspunten, goed werk en ben benieuwd hoe de motor loopt en wat het olie en benzine verbruik na de renovatie zijn! Waarom ben je eigenlijke de motor gaan reviseren? Dit type motor zijn bekend om hun olieverbruik boven de 2 ton en ook uitlopen lagers zie (of beter hoor) je vaak! Ik zou gewoon een andere motor hebben gekocht met garantie, zijn niet duur meer en je bent in een weekeinde klaar met de klus, maar na zo'n motor renovatie heb je wel eer van je vakwerk natuurlijk, vond ik tenminste altijd! SUC6 met de klus en ik hou het in de gaten! Proficiat!
     
  10. Bedankt voor je reactie, alleen is het werk allemaal al gedaan. Hij rijd super en het olieverbruik is nu weg, ik heb er 1000km al mee gereden zonder een druppel te verbruiken. Het verbruik is zo'n beetje 1:10,5. Best prima voor zo'n auto.
    Ik ben er erg blij mee en dit is de goedkoopste optie geweest om de auto van de sloop te redden.

    Met vriendelijke groet,
    Jordy
     
  11. Je zegt dat je de draagarmrubbers gaat vervangen, waarom niet de hele draagarm?

    En waarom ga je alle wiellagers vervangen? Zijn ze allemaal slecht?
     
  12. Draagarmrubber worden inderdaad hele draagarmen, het scheelt "maar" 2 tientjes.De
    wiellagers zijn allemaal aan vervanging toe, bij ongeveer 160k km zegt ford dat ze aan vervanging toe zijn. Dat klopt wel aardig, want ik hoor ze behoorlijk en aangezien ik brede en dure banden erop heb zitten wil ik het risico niet nemen om met slechte lagers te rijden. Als er eentje vast slaat kan dat levensgevaarlijk zijn.
     
  13. Ik vind het wat lastig te geloven dat alle 4 de wiellagers kapot zijn. Hoe heb je ze getest?
     
  14. Goed bezig hoor!
     
  15. Zoals je dat bij de apk doet, ff draaien en luisteren. Eventueel even wrikken met een bandenijzer en daaruit bleek dat er 2 hoorbaar zijn, 1 had voelbare speling en ja dan ga ik die laatste niet laten zitten.

    Vraagt u dit uit interesse of denkt u het beter te weten? Ik weet namelijk wel wat ik doe
     
  16. Ik vraag het uit interesse met het oogpunt dat ik je misschien geld zou kunnen besparen. Te vaak wordt er gedacht dat een wiellager kapot is, zonder een gedegen onderzoek. Vaak blijkt het dan bijvoorbeeld aan de banden, velgen, aandrijfas, aanlopende rem etc. te liggen. Daar komt bij dat Ford ook voorschrijft om na 15 jaar je airbags te vervangen. Zie ik ook niemand doen, vandaar dat ik het bijzonder vond dat je op voorschrift van Ford je wiellagers vervangt. Ik had verder geen kritiek.

    Die kan ik je wel geven, bijvoorbeeld op de shortcuts die je hebt genomen met de revisie van je blok. Zoals bijvoorbeeld de rekbouten etc. Maar dat hebben anderen ook al gedaan. Ja ik vind het goed van je dat je het blok een 2e leven gunt, nee de manier waarop zou niet mijn manier zijn. En ook ik weet wel waar ik het over heb.

    Maar laten we het maar vriendelijk houden.
     
  17. De achterste wiellagers van een focus 2 (maar ook Mondeo mk4) hebben nog wel eens de neiging ‘geluid’ te maken.
    Na vervanging komt dit vaak binnen zoveel kilometer Weer terug....

    nu kan ik via internet niet beoordelen in welke mate er ‘geluid’ in zit, maar ik zou terughoudend zijn met vervangen van achterwiel lagers.

    Aan de andere kant , als het je een beter gevoel geeft... gewoon doen.
     
  18. TOP! Proficiat! Sjapoo! ❗.
     
  19. Nu blijkt dus dat mijn aircocompressor kapot aan het gaan is. Hij ratelt erg hard wanneer ik gas geef en ik twijfel of ik dit moet repareren. Gaat mij een hoop geld kosten met nieuwe compressor en doorspoelen + vullen van t systeem...
     
  20. Op Autodoc en Winparts vind je die nieuw voor niet al te veel geld terug.
    Het vullen van je systeem is een standaardingreep, hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.
    Ik zou toch overwegen het te maken.
     

Deel Deze Pagina