1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Recirc Valve

Discussie in 'Performance' gestart door mello st, 31 okt 2012.

  1. Omdat het vacuum de extra kracht moet leveren om de veer open te laten gaan. Als de veer te sterk is, gaat ie niet open bij gas dicht. De turbodruk krijgt m dan niet open.
    T vacuum is inderdaad ongeveer altijd t zelfde, dus de enige variabele is de turbodruk. En het 'speelveld' voor de veer moet je dus mee laten groeien/dalen met je turbodruk.
     
  2. Nette how to

    Moet binnenkort ook mijn rechter aandrijfas vervangen. Denk dat ik hem dan gelijk vervang.

    Maar wat zijn je distriebutie kappen vettig. Is dat olie?
     
  3. Viel mij ook op ja... ik wou er niet over beginnen, maar ziet er niet echt tof uit eerlijk gezegd...
     
  4. MartijnST kan daar vast meer over zeggen, heeft iets te maken met de vorige reparatie, ze hebben alleen verzuimd het schoon te maken :nocheer:
     
  5. Ik zal binnenkort nog een keer kijken of er lekkage is, olie is in ieder geval nog steeds op peil, dus verliezen doet ie het niet.
    Ik ben persoonlijk van mening dat de olie die daar zit afkomstig is van de reparatie van het oliefilterhuis en t doorspuiten van een leiding, ze hebben toen ook de olie koeler schoongemaakt(zit volgens mij hier ook vlakbij).
    Naar mijn mening is t gewoon te wijten aan niet volledig schoonmaken na reparatie.
     
  6. Ik had op precies de zelfde plek ook olie lekkage ook de distriebutie kappen nat van de olie.

    Bij mij was toen beide nokkenaskeering door de oliefilterhuismembraam lek gegaan waardoor de complete distriebutieriem bij mij nat was.

    En bij mij begon de riem al te scheuren door de lekkage.

    Dus is het wel verstandig om te kijken of je riem nog ok is. Dit is simpel te controleren ff de bovenste 2 distriebutie kappen loshalen en de riem inspecteren
     
  7. Dit komt voor inderdaad, de druk in het carter wordt te hoog door het kapotte membraan, daardoor gaan de keerringen stuk. Goede tip om dat even te checken
     
  8. Gister ben ik wat aan het googlen geslagen en kwam ik dit topic tegen. Ziet eruit als een k*t klusje om hem erin te zetten. Zoals ik het lees helpt het wel tegen het gehuil en komt de turbo beter in. Aanrader of niet? Hoe staat het met het invetten? Doen jullie dat wel?
     
  9. #49 eReSke, 22 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2014
    De valve van Forge die ik in mijn RS had gezet, was al helemaal ingevet. Bij de RS was het inderdaad erg lastig om hem erin te zetten; zal bij de ST op dezelfde plek zitten.

    Overigens was voor mij de hoofdreden voor het vervangen het irritante fluitje rond een bepaald toerental. Was na vervangen helemaal weg en de turbo had wat beter vast.
     
  10. Ik heb inderdaad ook last van dat fluitje vandaar dat ik er nu ook naar ging kijken [MENTION=8079]eReSke[/MENTION]
     
  11. Bij de :st: is het nog lastiger, kan ik uit betrouwbare bron vertellen.
     
  12. Ik ben weer wijzer geworden
     
  13. Ja heb ik gelezen [MENTION=7724]MartijnST[/MENTION] maar is het ook beter geworden volgens jou? En [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] ook? En [MENTION=5475]Kaz[/MENTION]
     
  14. Ik zal mezelf ff citeren:

    Dit is echt zo en werkt echt perfect, tenzij je van dat gefluit houdt natuurlijk ;)

    Imo een echte aanrader [MENTION=1030]Mr Bullet (Sietze)[/MENTION]
     
  15. Op mijn focus ST mk2 is er op 120000 km een nieuwe recirculation valve geplaatst.
    Ik heb het bij die van ford gehouden.
    (Ook ford geplaatst)
     
  16. Absoluut een verbetering. Gefluit = weg na installatie, en vooral hield de auto z'n turbodruk veel beter vast. Installatie is een pain in the butt, maar het is te doen via de wielkast als je een goede set ratels me kniestukjes en verlengstukjes hebt. Op een brug gaat het nog iets makkelijker, omdat je dan aan de onderkant een extra setje handen erbij kan gebruiken voor 'richtwerk'.
     
  17. Dank voor de feedback heren! Hier kan ik wel wat mee...
     
  18. Informeer maar eens bij Lars en Bert (Stationpower).... die weten ook hoe fijn werk het is. :mrgreen:
     
  19. #59 Mr Bullet (Sietze), 23 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2014
    Is dat zo [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] en [MENTION=1001]stationpowerrrr[/MENTION]

    Als het originele membraam kapot/veer te zwak is van deze ST maakt ie dan ook een soort huilend geluid? Want ik heb bij een koude motor de eerste paar honderd meter zo'n geluid wat bij de plek van de recirc valve vandaan komt.
     
  20. Je komt er vervelend bij, zelfs op een brug. Bij m'n mondeo moest ik zelfs wat gietijzer van een steun wegdremelen, anders moest de hele as er uit.

    Bij mij is er juist een fluitend geluid ontstaan na plaatsing van de airtec intercooler (geen slang lek)

    Meer gas geven... Dan is het weg :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina