2.5i 20V 225pk Recirc Valve

Discussion in 'Performance' started by mello st, Oct 31, 2012.

  1. :thumbs: dank! Supergoede uitleg! Ik kijk er nu al naar uit om m te vervangen....
     
  2. Nu weten andere mensen waarom wij steeds k*t volvo zeiden, wat een drama klus was dit zeg, nogmaals Simon erg bedankt. :thumbs::thumbs:
     
  3. Nou dat ziet er uit als een leuke klus zeg! Krijg je die verschillende veren er trouwens bij?
     
  4. Geel en groen dacht ik, andere zijn bij te bestellen.
     
  5. Ja, geel en groen krijg je erbij, andere veren inclusief vulplaatjes voor tussenoplossingen zijn bij te bestellen. Hier Link bijvoorbeeld.

    Om er goed bij te kunnen zou je die aandrijfashouder weg moeten halen, maar das ook weer zoiets...

    Wel mooi dat jullie op Volvo schelden!
     
  6. Tja Michel dat woord staat de hele tijd voor je, da's denk ik dat ding wat jij bedoelt, die aandrijfas houder ding.
     
  7. Haha, ja das waar!
    Ik bedoel inderdaad dat roestig stuk gietijzer dat je aandrijfas op zijn plek houdt. Die zit ernstig in de weg!
     
  8. Wat een priegelwerk zeg... geen problemen gehad om met je momentsleutel er bij te komen, of was die net zo groot als een paperclip ;). Is er nou ook geen kans dat de boutjes er weer uittrillen, net zoals bij de downpipe weleens gebeurt? Goeie info verder :thumbs:
     
  9. Moment sleutel heb ik niet gebruikt, als iemand een kleintje heeft en hem er ook nog tussen krijgt, doe je best.
    Ik heb het zo goed als ik kon weer aangedraaid, ik ga er vanuit dat het vast genoeg is iig.
    Ben erg benieuwd hoe jullie, voor diegene die het gaan doen, ervaren.

    Vanaf de onderzijde is ook geen goede optie omdat de aandrijfas echt in de weg zit.
     
  10. Je kunt voor de zekerheid wat loctite gebruiken (niet de hele sterke gebruiken, 243 of zo), maar denk niet dat t nodig is. Gewoon goed vast draaien.
    Onderaf gaat alleen als de aandrijfas eruit is, was mijn conclusie. Je ziet m anders nauwelijks zitten, laat staan dat je erbij kan...
    Anders is via de wielkuip enige enigszins praktische optie imho.
     
  11. Ik ga van tevoren alvast mijn lidmaatschap van de bond tegen het vloeken opzeggen en variaties op het thema p....e Volvo verzinnen :mrgreen:
     
  12. Sbro..wat is je adres en wanneer heb je tijd hahahaha...vond de intercooler al een pain in the •••..

    Vroeg me nog wel af of je veren moet wisselen als je ook je programma wisselt ...?


    Erg nette beschrijving !
     
  13. Ligt aan de werkdruk he...
     
  14. Simon,

    Dit is toch wel heel mooi hoor zo'n duidelijke handleiding. Zowel de valve als de boost solenoid worden binnenkort bij mijn :st: ook vervangen in de hoop en verwachting dat het boostprobleemp bij 4800 rpm wordt opgelost. Dit is een zeer duidelijke handleiding wat er dan moet gebeuren.

    Daar is een forum zoals dit natuurlijk zeer sterk in; top Simon!

    Thx!

    John
    Grey-ears
     
  15. Graag gedaan, ben dan ook zeker benieuwd of het probleem bij jou dan ook daadwerkelijk is opgelost, zoals je kan zien op de foto's zitten er diverse slangetjes aan (wel dikwandig moet ik zeggen), ook die zou ik als ik jou was laten nakijken en evt vervangen, als er een lek oid inzit kan dat ook problemen geven.
     
  16. Ooh, ik zie net dat je de WIELEN met een momentsleutel hebt nagetrokken en niet de inbusboutjes. Ik dacht al, zo krap alles, en dan nog met een momentsleutel in de weer :D.
     
  17. 1 bar of 0,6 bar...die veren zijn toch alleen om de klep dicht te houden ? Vacuum trekt de klep toch open,waarom moet je die veren dan ook wisselen als je naar een lageee druk gaat ?
     
  18. Je zegt het zelf al, te slappe veer en de klep gaat open, en te weinig vacuüm door een te lage druk en de klep zal niet open gaan.
    Vandaar de verschillende veren.
     
  19. De kracht van de veer moet ergens tussen de kracht zitten die de lucht van de turbo op volle druk uitoefent (dan mag ie niet open gaan) en die kracht plus de onderdruk bij gas los (dan moet ie wel opengaan).
     
  20. hmmm het vacuum is toch altijd hetzelfde bij gesloten gasklep(heeft toch niets te maken met de max. boost) ? Dus waarom kun je dan niet gewoon een veer zetten die geschikt is voor hogere boost en deze ook gebruiken voor een lagere boost ? Andersom gaat niet da's logisch...
     

Share This Page