1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project: JDM Honda Integra Type R (Grote beurt)

Discussie in 'Mijn auto' gestart door jul, 6 nov 2015.

  1. Ziet er snel uit, maar waarom zo flink de over de toeren jagen. Dat was toch niet bewust neem ik aan?
     

  2. M'n temperatuursensor tbv de cluster is niet meer helemaal ok. Heb al een nieuwe liggen om m te vervangen.
    Als de motor nl niet op temperatuur is, dan kan de Vtec (vanuit ECU) nog niet aangesproken worden.

    "Hoonen" is idd niet ideaal voor 0-100 tijden... Maar wel erg leuk [emoji16]
     
  3. #83 jul, 6 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2016
    Gister avond even opnieuw een sprint gedaan...

    [youtube]SnCx0gpUO_c[/youtube]
     
  4. Vandaag lekker bezig geweest om de Recaro bestuurderstoel op te knappen.
    Eerst de stoel uit de auto gehaald en ontdaan van zijn rails.

    [​IMG]

    [​IMG]

    het ruggedeelte en zitvlak losgemaakt
    [​IMG]

    bekleding losgemaakt
    [​IMG]

    het schuimstuk was echt aan vervanging toe
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    wang weer bekleed
    [​IMG]

    De stoel weer in elkaar gezet
    De wang is weer mooi strak.:rock:
    De bekleding op de wang zal er na een paar dagen weer strak trekken, anders maar even de stoomreiniger er overheen halen om de rimpels er uit te krijgen.
    Was een leuk klusje wat goed te doen is.

    [​IMG]
     
  5. leuke klus met een mooi resultaat :thumbs:
     
  6. De stoel is weer netjes en mooi dat je het benodigde stuk schuim bij de importeur voor een goede prijs kon krijgen :thumbup:
     
  7. thnx :D, ben zeer blij met het resultaat
     
  8. #88 jul, 19 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2016
    Van de week een leuk Pioneer multimedia systeem op de kop kunnen tikken voor weinig.
    Niet de allernieuwste, maar goed genoeg.
    Kan muziek van mn iphone afspelen, heeft Parrot bluetooth, heeft navigatie en het allerbelangrijkste het scherm kan er af.
    Zo is ie minder aantrekkelijk voor mensen met slechte bedoelingen.

    [​IMG]

    Bij het aansluiten van de radio kwam ik achter een hidden feature.:schater::schater:
    [youtube]9CPOmBEdTNs[/youtube]

    Ik kan niet eens meer herinneren dat ik dit op een auto heb gezien:schater::schater:
     

  9. Mijn ouders hebben dit ook op hun Mazda 626 zitten.
     
  10. Volgens mij ligt er hier nog ergens een universele versie..
     
  11. Mijn 1978 323i en mijn 1987 325i hebben het beide. En gister heb ik een rotte 528i uit 1978 opgehaald,die heeft ook een elektrische antenne, maar geen idee of die werkt. Hoe dan ook dat is een stoere optie!! Mooi man!!!

    1 tip, maak de spriet regelmatig schoon en doe er wat wd40 op. Dat verlengt de levensduur aanzienlijk.
     
  12. Voor een auto uit de jaren 70 en 80 vind ik dit een "normale" optie, maar voor een auto uit eind 90 jaren vind ik het niet echt passen. Maar goed vind het wel grappig.
    Mijn kinderen vonden het iig maar een vreemd verschijnsel :D
     
  13. De laatste keer dat ik de auto reed, merkte ik dat ie wat moeilijk schakelde naar z'n vierde versnelling bij hoge toeren.
    Aan de koppeling lag het niet, want die pakt goed op.
    Toen merkte ik op dat het oliepeil van het reservoir van de hydraulische koppeling master cilinder onder het niveau was.
    Dat vond ik vreemd, omdat ik alle vloeistoffen bij aankomst in Nederland gecontroleerd heb.
    Dat zou betekenen dat er een lek zou moeten zijn.
    Dat duurde niet lang voor ik die had gevonden.
    [​IMG]

    De master cilinder lekt dus bij het koppelingspedaal.:nocheer:
    Gelijk maar even de dealer gebeld voor evt een revisie setje.
    Ik verwachtte rond de 2 tientjes, maar de magazijnmedewerker gaf aan dat zo'n setje ruim 70,- kost :shock:
    Ik heb 'm maar niet gevraagd wat een nieuwe koppeling cilinder kost....
    Gelijk maar even op ebay.com gezocht en daar blijkt een aftermarket cilinder maar rond de 3 tientjes te zijn.
    Maar toen ik goed keek naar de cilinder, blijkt er een verschil te zijn tussen een linksgestuurde en rechtgestuurde auto :nocheer:

    RHD
    [​IMG]

    LHD
    [​IMG]

    Helaas is de RHD versie een stuk duurder. Imitatie begint bij pas ong 150,-
    Eens maar even nadenken wat ik ga doen
     
  14. 70tientjes uitgeven aan een revisiesetje. Maar eerst zou ik dan even de oude vast openmaken en kijken wat de staat is.

    Er is uiteraard een verschil tussen origineel van de dealer, imitatie en universeel.
    - Dealer: levert wat Honda levert. 1 ding is zeker, Honda koopt dit gewoon in.
    - Imitatie: vaak goedkoper tot spotgoedkoop, regelmatig van inferieure kwaliteit
    - Universeel: ik bedoel niet universeel als in voor meerdere merken toepasbaar, maar "non Honda", maar van bijvoorbeeld Bosch. Er zijn partijen waar Honda zijn spullen laat maken. Als dat Bosch is (ik zit niet in de Japanners", maar bij BMW is dat onderandere Bosch, Lemforder, Febi-Bilstein) en je koopt een Bosch, dan heb je dus gewoon "honda"kwaliteit en voor een lagere prijs. Logo van Honda staat er dan niet op. Verder hetzelfde spul.

    Mijn advies: informeer eens op Honda Fora waar Honda dit soort spul inkoopt. Zomaar kans dat je dan een goedkoper exemplaar kunt kopen van die leverancier.
     
  15. Kijk! dit is een tip waar ik iets mee kan. Bedankt voor de tip:thumbs:
    Het "honda" merk van de cilinder is Nissin.
    Ik zal even mn research doen om te kijken waar ik ze kan krijgen voor hopelijk een nette prijs. Want ik heb het liefst gewoon originele onderdelen als vervanging.
    Dit weekend wil ik de cilinder er uit bouwen om 'm uit elkaar te halen en de staat te beoordelen.
     
  16. #96 jul, 5 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2016
    Project: JDM Honda Integra Type R (Navigatie update)

    Na wat zoekwerk heb ik via via een nog goede koppelingscilinder kunnen bemachtigen. Het is geen nieuwe, maar deze lekt iig niet.
    Dus ben direct aan de slag gegaan om de koppelingscilinder te vervangen.
    Eerst de olie uit het reservoir gezogen.
    [​IMG]

    Daarna de aanzuigbuis gedemonteerd, zodat ik bij de cilinder kon komen.
    [​IMG]

    Gedemonteerd.
    [​IMG]

    [​IMG]

    En weer gemonteerd.
    [​IMG]

    Het ontluchten was nog best een werkje. Ik had verwacht dat ik dat wel in m'n eentje afkon, maar uiteindelijk toch n vriend gebeld om me te helpen.

    Verder de auto een grote beurt gegeven.
    Luchtfilter vervangen, was wel nodig. [emoji33]
    [​IMG]

    Nieuwe olie en oliefilter
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Had de laatste paar keer ook wat temperatuur issues.
    De motor kwam maar niet op bedrijfstemperatuur.
    Na wat analyse moest het wel de thermostaat zijn. Dus maar n nieuwe besteld en vervangen.

    Eerst de radiatorslang losgekoppeld, waardoor het thermostaathuis zichtbaar is.
    [​IMG]
    Thermostaathuis losgemaakt en de thermostaat is zichtbaar.
    [​IMG]

    Blijkbaar is ie niet vast in de open toestand, want het houdt t koelvloeistof nog gewoon tegen.
    Ik denk dat ie te vroeg open gaat.

    De thermostaat er uit gehaald waarbij er best veel koelvloeistof uit het gat kwam. Gelukkig wel een bak onder de auto!
    [​IMG]

    Nieuwe thermostaat er in gedaan en alles gemonteerd.
    Na de eerste start merkte ik direct op dat de temperatuur heel snel steeg. Na ong 10min stationair gedraaid te hebben ging de temp richting het rode gedeelte. [emoji15][emoji15]

    [youtube]98Usk6IwGC0[/youtube]

    Toen bedacht ik me dat ik het koelsysteem niet had ontlucht.
    Dus radiatordop los gedraaid en motor gestart en gezorgd dat de radiator dmv een trechter ruim gevuld is met koelvloeistof. Je ziet dan de luchtbubbels door de vloeistof omhoog komen.
    Na ong 10 min was het systeem zo goed als lucht vrij.

    De tempmeter blijft nu mooi in het midden staan en de koelvinnen gaan op het juiste moment aan.

    [youtube]wssE8zznaS0[/youtube]

    Verder ook nog m'n Recaro stoel weer uit de auto gehaald om het rugdeel te vervangen. Bij het vervangen van de wang vorige keer, zag ik dat het rugdeel een klein scheurtje had. Via een Honda parts verkoper een "mint" rugdeel kunnen scoren en maar direct vervangen.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ziet er weer netjes uit zo [emoji3][emoji3]

    En als laatste de stadslichten vervangen voor led varianten.
    Staat veel beter en komen kua kleur erg in de buurt van de dim lichten
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Lekker bezig geweest dus!!
     
  18. lekker aan het hobby'en geweest :thumbs:
     
  19. Zo! Lekker bezig!
     
  20. Je bent flink bezig geweest Jul :thumbs:

    Laat je in de toekomst nog de voorbumper maken?
     

Deel Deze Pagina