1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project: JDM Honda Integra Type R (Grote beurt)

Discussie in 'Mijn auto' gestart door jul, 6 nov 2015.

  1. Mooie en nette updates, daar wordt je gewoon blij van :rock:
     
  2. Gave auto's die type r. Er reed ook altijd een integra type r hier in de buurt rond.
    Blijft cool! ✌️
     
  3. Een mooie deal wat de spoiler betreft :thumbs:

    Is de spuitklus voor de welbekende spuiter in het oosten van het land?
     
  4. Hij is de idd de eerste persoon die ik benadert heb, aangezien hij meerdere onderdelen voor mijn Focus heeft gespoten en ik daar ook zeer tevreden mee was/ben.
     
  5. Dat klopt. Je hebt mij in 2010 een bumper meegegeven om te laten spuiten.
     
  6. Ja idd! Dat was de ST voorbumper. Vorig jaar ook de CC voorbumper laten spuiten door Gertjan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Vorig weekend heb ik mijn eerste Honda evenement "HondaFest" te Venlo meegemaakt.
    Hier waren ruim 2000 Honda's aanwezig (volgens bronnen), waaronder tientallen Type R's van verschillende modellen.
    Er waren bezoekers aanwezig vanuit heel Europa zoals Duitsland, Belgie, Frankrijk, Engeland, Luxemburg, Polen, en zelfs Roemenie :shock:

    Ik ben niet op veel "carmeets" geweest, maar deze was zeer indrukwekkend door de grootte van het evenement.

    Zie hier een compilatie van HondaFest die ik heb gemaakt.

    [YOUTUBE]7UHquSgvZ5M[/YOUTUBE]


    Dit afgelopen weekend heb ik me ook niet verveeld en ben ik naar de Ahoy gegaan voor de Kleine Deukjes Dagen die mijn verzekering bijna jaarlijks organiseert.
    Als je je opgeeft mag je tot maximaal 3 kleine parkeerdeukjes gratis laten uitdeuken.
    Dit jaar heb ik me aangemeld met de Honda, deze had een klein deukje in het portier en een wat grotere in het achterscherm.
    Ik vermoed dat deze deukjes zijn veroorzaakt tijdens het transport vanuit Azie naar Europa. Op het schip staan de auto's erg dicht op elkaar en is er tijdens het in en uit stappen er waarschijnlijk een deur tegen m'n auto gekomen.

    Ik heb schadeherstellers dit kunstje al meerdere keren zien doen, maar ik blijf het een mooie techniek vinden.
    Binnen 5 a 10 minuten is mijn honda deukvrij gemaakt met de techniek "uitdeuken zonder spuiten"
    Dus weer een punt wat ik van de todo lijst kan wegstrepen :cheer:

    [YOUTUBE]7YMn08cYs1g[/YOUTUBE]
     
  8. indrukwekkende meeting :thumbs:
     
  9. Zo'n S2000 en die rode NSX mogen ze mij ook wel voor de deur zetten.
    Was je de enige met een non-europe Integra? Ik zag iig wat Acura's.
     
  10. heb ooit in een grijs verleden eens een paar uur mogen sturen in zo'n S2000, via Autovisie. Wat een kanonnetje! heerlijk die 9000 toeren en dat dat geluid erbij.

    Super die meeting zeg! Zo'n NSX blijft toch ook een mooie wagen hoor, ondanks zijn leeftijd....Als ik toch eens zo'n boom in de tuin had....
     
  11. Een NSXboom?:baeh:
     
  12. Nee, zeker niet. De japanse Type R's waren in de meerderheid.
    Buiten Japan zijn er gewoon niet veel Type R modellen geleverd.
    Die "Acura's" die je hebt gezien in het filmpje hebt gezien zijn Honda Integra Integra Type R's ook wel DC5 genoemd. Deze zijn ook alleen in Japan geleverd. Dat zelfde model is als de Acura RSX in Amerika uitbegracht.

    Ja he! Ik vind dat zo'n tijdloze wagen en dan te bedenken dat het model al ruim 25 jaar oud is.
     

  13. jajaja...smartASS!!:baeh:;)
     
  14. #135 jodix, 1 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2016
    Die spoon bandjes om je reservoirs zijn ervoor om vloeistoffen op te vangen die eventueel uit de potjes zouden lekken, op deze manier worden alleen die bandjes smerig en niet alles onder de motorkap
     
  15. Even dit topic door zitten lezen en wat een gave bak :rock: Je ziet m steeds mooier worden :thumbs:
     
  16. #137 jul, 28 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2016
    Al even niks gepost, maar ik heb zeker niet stil gezeten.
    Het volgende punt op m'n todolijst waren de remmen.
    Als ik hard remde op en de remmen goed heet werden, voelde ik de linkervoorzijde flink trillen.
    Na een paar metingen, constateerde ik dat de linkerschijfrem veel heter werd dan de overige 3 schijfremmen.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit wijst vaak naar een remklauw die vast zit of moeilijk beweegt waardoor de schijfrem te heet wordt en kan gaan vervormen.
    Dus alles losgehaald en de remklauw goed bekeken. De conclusie was dat de zuiger moeilijk kon bewegen, omdat ie wat corrossie had en de rubberen ring niet helemaal meer goed afsloot.
    [​IMG]

    Ik moest dus de remklauw reviseren. Na wat onderzoek was het goedkoper om de remklauw te laten reviseren door een professioneel bedrijf, aangezien dit goedkoper was dan de losse onderdelen.
    Om geen verschil te krijgen tussen het rem vermogen tussen links en rechts, vond ik het logische keus om beiden voor remklauwen te laten reviseren.

    Ook liet ik de remschijven afdraaien, puur omdat de schijremmen een "exotische" maat en steek hebben en ik weinig betaalbare andere schijremmen als opties had.
    Helaas waren de schijfremmen niet makkelijk los te krijgen. De schroeven die de schijfremmen vasthouden zaten goed vast en moest ze er uit boren.
    [​IMG]

    Nadat ik alles binnen kreeg waren de remklauwen echt als nieuw! supermooie zwarte coating
    Before
    [​IMG]
    After
    [​IMG]
    [​IMG]
    Het reviseerbedrijf heeft echt netjes werk gedaan, blijkbaar had hij de juiste diameter zuiger liggen, maar had mijn zuiger een (vreemde) andere hoogte. Deze heeft hij netjes afgedraait om de maten exact te laten kloppen.

    Toen ik de remklauwen weer installeerde, was het geen gezicht, omdat de beugels nog roestig en lelijk waren.

    Dus maar even gewacht met monteren en de beugels naar de poedercoater gebracht. Om er toch een accent aan te geven, koos ik ervoor om de beugel rood te laten coaten.
    Na ongeveer een weekje onderdelen binnen gekregen en ben er blij mee.
    [​IMG]

    Eindelijk alles kunnen monteren.
    In de tussentijd heb ik kunnen nadenken over mijn remblokken.
    Na meerdere reviews en prijsoverwegingen heb ik gekozen voor de Stoptechs street performance.
    [​IMG]

    Na de eerste proefrit moest ik helaas ondervinden dat de trillingen er helaas nog waren. :( :(

    Blijkbaar was het afdraaien van de schijfremmen niet genoeg om de trillingen er uit te krijgen.
    Ik moest toch gaan zoeken naar andere schijven.
    De schijfrem met steek 4 x 114,3 262mm is blijkbaar op weinig honda's geleverd. Alleen de Accord en Prelude van begin jaren 90 hadden deze.
    Dus maar gauw besteld.
    Tijdens het monteren bleek de schrijfrem niet tussen de beugel te passen en was dus te dik:(
    [​IMG]


    Wat bleek was dat de schijf een dikte had van 23mm dik, terwijl origineel 21mm is.
    Schijven gingen weer retour en de zoektocht ging verder.

    Na heel wat speurwerk heb ik de juiste schijfrem kunnen vinden.
    Gelukkig paste deze perfect.
    [​IMG]

    Nadat ik alles succesvol heb kunnen monteren kon ik eindelijk een testrit maken.

    Na deze testrit voelde ik helemaal geen trillingen meer en remt nu helemaal strak, wat je van deze sportieve wagen zou verwachten.

    Verder heb ik de koppelingscilinder weer moeten vervangen.:nocheer:
    Ik had een tweedehandse in "goede" staat gekocht, maar deze bleek net zo erg of erger te lekken.
    De hoofdreden was dat ik liever voor OEM ging dan voor aftermarket, maar bleek in dit geval een slechte keuze zijn geweest.
    Toch op zoek gegaan naar een aftermarket koppelingscilinder en uiteindelijk na lang zoeken geslaagd.

    Als laatste heb ik via marktplaats centrecaps overgekocht. Deze zien er supernetjes uit. Die oude waren aan vervanging toe, zeg maar
    [​IMG]

    "nieuwe"
    [​IMG]
     
  17. Die remklauwen zijn idd heel netjes terug gekomen!
    Ziet er weer netjes uit.
     
  18. Mooi! Goed remmen is belangrijk, zeker bij een wat snellere auto!
     
  19. Waar heb je dan de schijven gevonden?
     

Deel Deze Pagina