1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project: JDM Honda Integra Type R (Grote beurt)

Discussie in 'Mijn auto' gestart door jul, 6 nov 2015.

  1. #1 jul, 6 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2016
    Al jaren heb ik een zwak voor de Honda type R reeks en volg al jaren de JDM (Japanese Domestic Market) scene.
    De hoge toeren blokken met relatief veel vermogen, vind ik een genot om naar te luisteren.:kwijl:
    Honda heeft enkele type R modellen geleverd in europa, maar er is één model die ik altijd mooi heb gevonden... De JDM Honda Integra type r!
    Deze Integra type r heeft een 1,8l blok met vtec en perst daar 200pk uit (NA, dus niet geblazen) en dat icm een gewicht van ong 1060kg :rock:
    Aangezien ik het europese model niet mooi vind, ben ik in Japan gaan zoeken naar dit type.
    Na weken zoeken via Japanse export sites heb ik de ideale project auto gevonden.
    Het is een Integra type r spec 96 uit 1997 geworden met zwarte recaro stoelen(optie), airco, elek ramen, power steering, sperdif.

    Na heel wat heen en weer gemail, foto's en filmpjes heb ik de keuze gemaakt om de auto te kopen en op transport te laten zetten vanuit Japan.
    Na een ruim twee maanden wachten is mijn honda Integra Type R aangekomen in Nederland met een autotransportschip (RoRo).:cheer:

    Vol spanning kijk ik via een stream hoe het autotransportschip vanuit Japan de haven van Ijmuiden binnenkomt
    [​IMG]

    De auto werd op donderdag gelost, maar kon 'm helaas pas na t weekend ophalen.:nocheer:
    Die maandag heb ik een oprijwagen geregeld om mijn nieuwe aanwinst op te halen in de haven van Amsterdam.
    En daar stond ie dan!!
    Helemaal onder een dikke laag stof en vuil stond mijn Integra type r.
    [​IMG]

    Na wat papierwerk, invoerrechten en belastingen te hebben betaald etc etc, kon ik m meenemen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    op weg naar huis!
    [​IMG]

    en in de stalling
    [​IMG]

    Mijn taak om de auto weer helemaal op te knappen is nu begonnen.
    Maar mijn eerste prio was om de auto door de keuren te laten komen.
    Dus heb een apk lijst opgezocht en alle punten nagelopen.

    Het enige puntje waar ik een beetje bezorgd om was, was het lichtbeeld.
    Aangezien het een rechtsgestuurde auto is, kan deze soms verkeerd zijn.

    Als eerste heb ik de doffe koplampen eens opgepoetst, wat zeer goed gelukt is.
    Verschil tussen de koplampen.
    linker koplamp is gepoetst en rechts nog niet.
    [​IMG]

    Lichtbeeld controleren
    [​IMG]

    Na alles gecheckt te hebben, kon ik de wagen gaan laten keuren.
    Met mijn eendagskenteken kon ik eindelijk de weg op met mijn nieuwe bolide.
    Met een big smile heb ik de eerste km's kunnen maken in de Integra.
    Wauw!! wat een heerlijk geluid en wat een power!!!:kwijl:

    Wachten tot ik aan de beurt ben.

    [​IMG]

    Binnen in het keuringslokaal.
    [​IMG]

    [​IMG]

    De keuring ging helemaal top en is goedgekeurd, nu is het wachten op de kentekenpapieren.
     
  2. gaaf project... ben benieuwd :D
     
  3. mooie hobbyauto :thumbs:
     
  4. Schitterend! Stoere actie, om zo'n Honda in Japan te bestellen. Zijn deze ooit ook lhd geleverd?
     
  5. Mooi project!
    Ben je met de originele koplampen door de keuring gekomen?
     
  6. Er is een europese versie, maar die vind ik niet mooi.
    [​IMG]
     
  7. yup, zonder problemen.
     
  8. Sow, supergaaf! :rock: vind alleen de velgen wat minder, maar das persoonlijk.
     
  9. Vette auto,, zo'n Europees model wordt bij ons in het dorp ook gekoesterd door iemand! . Hoe is het met de algehele staat van de auto ? Geen roestige delen of alles nog netjes. ( is deze wel getecyleerd? ) Het is een erg interessante wereld die Japanse tuning wereld. Heb vorig jaar zomer een 650 pk sterke turbo supra gekeurd. Die eigenaar was ook vol passie met Japanse auto's bezig ! Veel succes met opknappen en tunen !
     
  10. Gaaf ding! Net als jij heb ik ook een zwak voor de v-tec... Ik heb de droom om ooit nog eens een S2000 te hebben.

    Was de RDW keuring in Zwolle?
     
  11. De algemene staat is ok, geen roest.
    Lak moet grondig onder handen genomen worden.
    De bodem is ooit getectyleerd, maar kan een nieuwe beurt gebruiken.

    De hoofdreden waarom ik deze heb gekocht is dat ie nog helemaal origineel is. Geen aftermarket "toening"onderdelen oid.
    Auto heeft wat TLC nodig, maar dat zie ik helemaal zitten aangezien het een project is.:)
     
  12. JAA S2000 :rock: die wil ik ooit ook nog eens hebben

    keuring was in Amsterdam
     
  13. Gaaf hoor!! Succes met hem na je zin maken!!
     
  14. #14 Chris van S., 9 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2015
    Hee wat een gaaf verhaal! Toevallig ben ik sinds paar weken ook aan de Honda maar dat is een ander verhaal. De Honda heeft zeker wat TLC nodig kwa uiterlijk maargoed dat is zeker het ergste niet. Met goede middelen en TLC staat er weer een echt witte auto.
     
  15. #15 jul, 10 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2015
    Het interieur kon wel een goede schoonmaakbeurt gebruiken.
    bestuurderstoel... best wel ranzig :?
    [​IMG]

    Eerst maar de Recaro stoelen en mattenset eruit gehaald en begonnen met het stofzuigen van het tapijt.
    [​IMG]

    passagiersstoel
    [​IMG]

    na flink boenen...
    After
    [​IMG]

    laten drogen in de zon
    [​IMG]

    eindresultaat (inc eerste update )
    [​IMG]
    [​IMG]

    update nr 2
    festoon led
    [​IMG]

    een beetje extra veiligheid...
    [​IMG]
     
  16. Wow, ook al zo'n mooi project, top gedaan, ff importeren uit Japan, vette actie :rock:
    Ben zeer benieuwd wat voor moois je er van gaat maken :cheer:
     
  17. #17 dimelot, 10 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2015
    Echt ranzig die stoelen... Maar resultaat is erg netjes.

    Over dat stuurstangetje... Ik wilde die ook eerst voor de RS gebruiken, maar nadat ik verleden jaar een engelse dame had gesproken die ook een rs heeft zag ik iets beters.
    Misschien is een disklok ook iets voor jou? Ik kreeg er in ieder geval een veiliger gevoel van dan zo'n stangetje.
     
  18. Nou, een stuurstangetje zou ik het zelf niet noemen ;), maar heb bewust voor dit type gekozen, gebasseeerd op positieve ervaringen uit mn omgeving.

    Uiteindelijk zijn dit soort middelen slechts een "vertraging" voor mensen met slechte bedoelingen...
     

  19. erg mooie wagen. Heb hem en de overige R-Types van Honda altijd al gaaf gevonden. en best petje af om gewoon een auto te kopen uit Japan!! Ik bestel alleen electronica prul en ledjes zo op zie manier...;)

    het stuurslot ding... let wel, ff stuur doorzagen, beetje buigen en je glijdt hem er zo vanaf...en dan de diefjes ff nieuw honda stuurtje erin en klaar...
     
  20. Tof ding, was bijna de opvolger van mijn Civic Ek Vti van vroeger. Veel plezier ermee!
     

Deel Deze Pagina