1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met installeren dagverlichting op Focus II

Discussie in 'Exterieur' gestart door Duckmole, 16 mei 2007.

  1. Gisteren relais erin geklikt en werkt meteen !
    Focus uit 2005 First Edition.

    Alleen die 80% sterkte vd lampen zie ik niet. (Ben ik iets vergeten)

    Wat ik wel zag was een rekening van bijna euro 32,- voor de relais.
     
  2. verschil in lichtsterkte is moeilijk op te merken heb ik al begrepen, maar als het goed is branden dan niet je achterlichten.
     
  3. Ja dat klopt... Stadsverlichting en achterlichten branden niet!
    Even de sensor afgedekt en de rest gaat netjes aan.
    Sensor weer vrij.... Alleen weer de "dagrijverlichting" is aan.
     
  4. Mooi man alles ten goede van de veiligheid, en jij gerard al iets gevonden?? Denk dat je de beste optie met led hebt boven de mistlampen maar let op de lumen! Die van mij zijn 800 ongeveer rfknol had dezelfde dacht hij helaas waren ze maar 200lumen.
     
  5. ben er nog niet helemaal over uit wat het nou moet worden Ronald.
     
  6. #626 wurth, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2013
    Ben ook bezig met de dagrij verlichting maar helaas werkt het niet met de zekeringen en het relai voel/hoor het relai wel schakelen maar er gaat geen verlichting branden.
    Waarschijnlijk moet ik ook een brug maken tussen 1 en 26 omdat er geen weerstand tussen zit. Nu heb ik de groene multisteker open gemaakt maar ik zie dat er verschillende breedte aansluitingen zijn 26 is breder als nummer 1 zie ook foto.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik heb zelf maar 1 breedte amp stekkertje zijn die in verschillende breedtes te krijgen zo ja welke breedte heb je nodig om de brug te maken. Heeft iemand de standaard weerstandsdraad gebruikt van ford met finisnummer 1684288 heeft dit nog voordelen ten opzichte van een zelf gemaakte?
    Voor de zekerheid ook nog een foto van de zekeringen kast met het geplaatste relai.
    [​IMG]

    mvg

    Niels
     
  7. #627 Dutchie, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2013
    Ik heb bij ons bij een demontage bedrijf een aantal relais en een stekker+30cm kabel waar de aansluiting wel inzaten gehaald. Uit die stekker heb ik pin 26 en 1 gehaald en de draden aan elkaar gemaakt.

    Deze verbindingen in mijn eigen stekker gezet, relais er in + zekeringen en viola het werkt

    [​IMG]
     
  8. Met de weerstandsdraad werkt de verlichting op 80% en met een brug gewoon op 100%.

    Dus dat is het enige verschil, het werkt gewoon ook goed als je een draadbrug maakt.

    Ik heb de weerstandsdraad er tussen gezet en ook dan moeten de kabelschoenen vervangen worden want die zijn niet de juiste maat.
     
  9. Ik heb gewoon de relais geplaatst ... Moet ik dan nog iets anders doen voor die 80% ?

    Thnx
     
  10. Nee dat zou niet nodig moeten zijn, het is bij jouw allemaal al voor geinstalleerd
     
  11. Sorry voor het ophalen van dit aloude topic. Vandaag heb ik op de autosloop een relais gehaald. Als ik dit plaats en het werkt niet, moet ik dan een weerstand bestellen bij Ford en deze op pin 1 en 26 installeren? Ik heb het topic doorgelezen maar kan niet helemaal duidelijk krijgen of hij nu wel of niet erg warm wordt?

    Wie kan mij helpen?
     
  12. Een gewoon stuk draad voldoet ook al. Door die draadbrug gaat het werken. De weerstandsdraad die origineel geplaatst word zorgt ervoor de de koplampen op 80% gaan branden. En op zich is dat niet heel hard nodig.

    Mijn xenon vind het zelfs niet zo fijn, de lamp wil nog wel eens uitgaan als de motor gestart word.
     
  13. Als de weerstand er origineel in zit dan is hij ergens op het chassis gemonteerd zodat hij zijn warmte kwijt kan.
    Ik heb toen der tijd een draadbrug gemaakt tussen 1 en 26 en dat werkt perfect. De lampen branden dan op 100% ipv 80%
    De foto van de draadbrug staat nog wel ergens in dit topic
     
  14. Ik heb bij mij alleen het relais maar hoeven plaatsen en toen werkte het al. Was in beide gems het geval (fase 1 en fase 2 gem) weet ook zeker dat ik er geen draadbrug of weerstands draad in heb zitten.........
     
  15. Die kan intern toch ook aangelegd zijn?
     
  16. #637 JW, 2 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2014
    Ik heb zelf ook alleen een relais en de benodigde zekeringen hoeven plaatsen.

    In veel gevallen is de weerstanddraad standaard aanwezig in de bedrading van de auto en hoef je geen draadbrug of weerstanddraad te plaatsen om het te laten werken. Als de weerstanddraad niet aanwezig is zal de weerstanddraad of draadbrug moeten worden geplaatst om het te laten werken.

    Verder ben ik er achter gekomen dat bij het oude type GEM module (geproduceerd tot 03-2007) bij bijna alle uitvoeringen de dagrijverlichting functie wordt ondersteund. Bij het nieuwe type GEM module ondersteunen alleen de uitgebreidere exemplaren ook dagrijverlichting. De eenvoudigere uitvoeringen ondersteunen geen dagrijverlichting doordat er veel componenten op de printplaten ontbreken.
     
  17. Ik heb de eerste pagina`s en de laatste paginas gelezen. Een hoop info. Maar ik ben er nog steeds niet uit wat ik nodig ben om het werkend te krijgen bij mijn auto.

    - Welk nummer heeft dat relais om hem te bestellen? (Of heeft iemand deze nog liggen?)
    - Waar moeten extra zekeringen geplaatst worden?
    - En wel of geen draadbrug? En wat voor stekkertjes ben ik daarvoor nodig?

    Bedankt alvast. DRL is wel erg handig. Nu doe ik elke keer het licht handmatig aan. En dat is best lastig als je dat niet gewend bent. Zeker te bedenken dat je "automatische" verlichting hebt...
     
  18. #639 Blauwitje, 2 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2014


    Maar nu je de leds eruit hebt hoe doe je het nu dan robert?? met det drl relaid in de kast? of manueel overdag je lampen aan.

    Want dat knipperen van de xenons vond ik het groter bezwaar want daardoor lijkt het net of de ballast het zwaar te verduren krijgt omdat de meeste stroom met starten naar de start motor van de auto gaat.
     
  19. Op dit moment zit het relais er weer in en gebruik ik de auto stand niet meer. Dus gewoon met het handje, dan staat de xenon ook niet aan als de motor start.
     

Deel Deze Pagina