Hoe warm een weerstandsdraad word hangt af van hoeveel weerstand er geboden word. Aangezien deze draad zo'n 20% weerstand biedt zal het met de warmte nog wel meevallen. (ik weet dat de termen wat anders benoemd worden, maar dit was makkelijker uitleggen) Dat ding rechts zal zijn om de draad mee in de stekker te kunnen krijgen, waarschijnlijk moet er een trekbeveiliging losgemaakt worden en is die daarvoor.
Ben vandaag ook even bezig geweest en met een draadbrug tussen pos 1 en 26 en een relais op pos 15 en een 10A zekering op pos 45 + 48 + 71 en ............................. HET WERKT. Heb op de sloop diverse relais gehaald (4x) en dit waren toevallig de goede. Ook heb ik op de sloop een oude kapotte kabelboom gekregen (stekker + 0.5 mtr draad) en daarvan heb ik de draadbrug gemaakt. Dit doormiddel van het verwijderen van 2 stekkertjes welke ik nodig had, en deze netjes aangesloten.
Nee, als je alle 3 de zekeringen plaatst waar in het instructieboekje "verlichting overdag" bij staat blijft de motor draaien als de contactsleutel is verwijderd en de lichten nog branden. De motor stopt dan pas als de verlichting wordt uitgeschakeld. Voor de dagrijverlichting hoef je maar 1 zekering extra te plaatsen. Als ik het me goed herinner is dit voor de fase 2 zekeringkast/GEM module op positie 110.
Als ik het goed heb hoef je maar 1 zekering te verwijderen. De andere zekering op positie 113 met de tekst "verlichting overdag (parkeerlichten)" is bij mijn weten altijd aanwezig omdat deze ook voor de parkeerlichten wordt gebruikt.
Als ik het goed heb is de zekering op positie 135 met de tekst "verlichting overdag" er verantwoordelijk voor dat de achterlichten met de dagrijverlichting mee branden. Als je deze zekering plaatst blijft de motor draaien als de contactsleutel is verwijderd en de verlichting nog aan staat. Voor zover ik begrepen heb is dit alleen voor Scandinavie waar de Focus 2 niet voorzien is van automatische verlichting en de verlichting altijd brand wanneer het contact is ingeschakeld. Zekering 135 mag je dus niet plaatsen bij auto's met automatische verlichting.
Bedankt JW voor deze uitleg Deze kabel dat je kan kopen bij Ford kan je precies nergens aan chassis bevestigen voor warmte af te voeren, dus enkel plaatsen dus, hopelijk worden de naastliggende kabels dan niet te warm
Bij mij zit er niks bij R15... Ik vind dat toch raar hoor. Heb je zo´n luxe model auto en dan heb je dat niet
Net ff de weerstandsdraad aangesloten, ik heb wel de draad wat verlengt zodat de warmte van de draad in ieder geval buiten de groen stekker is. Dat was maar goed ook want de kleinste stekkertje op de draad paste niet die is te breed. Dat was ook te lezen in het Engels forum. Ik heb alleen het relais en de zekering op 135 geplaatst en nu werkt de dagrijverlichting perfect. Ik heb de weerstandsdraad en de GEM nog ff los liggen om te kijken hoe warm die word, na een klein stukje rijden word die toch behoorlijk warm dus ik kijk het nog even aan hoe warm die word na een langere rit.
Dus eigenlijk een blunder van Ford om verkeerde stekker erop te zetten Welke stekker heb je dan gekocht voor aan die kant? Bedankt!
Ik heb nog een doos vol met originele stekkertjes met een stukje draad eraan dus die heb ik er voor gebruikt. Als je ff die link volgt naar dat Engelse forum kun je zien welk stekkertje hun ervoor gebruiken, zelf zou ik die niet gebruiken, er gaat nogal een hoop ampere doorheen.