Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier maar heb me al voorgesteld bij forum "even voorstellen". Maar toch... ik ben Gerard uit Brabant en sinds 2 weken de trotse bezitter van een witte C-max titanium 1.6 ecoboost 180 pk. Lange tijd Focus gereden maar toch deze overstap gemaakt naar mijn eerste nieuwe auto. Ik heb me hier aangemeld om wetenswaardigheden, tips & trucs uit te wisselen over de C-Max. Bijvoorbeeld: tips voor inrijden om de motor lekker vlot te houden? Nu 1500 km gereden met gevarieerd toerental niet boven de 3500 LED dagrijverlichting voor de C-Max, mogelijkheden ? Ben benieuwd naar de reacties !!!!!!!
welkom op het forum, geen focus,maar dat maakt niet uit, want het is uiteindelijk een soort van focus Er is nog iemand met een GCM, Grand C max dus, Led DRL is mogenlijk van onder andere MS design, alleen niet te betalen eerlijk gezegd. http://www.ms-design.com/produkte/tagfahrlicht/singleview/marke/ford-focus-cmax.html
Heb ik direct bij mijn nieuwe lease C-Max mee besteld. Dagrijverlichting MS Design artikelnummer 1717420 499 euro
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm Warm laten draaien en daarna toch op z'n donder geven....
dank je wel voor jullie reacties. Ga er zeker mijn voordeel mee doen. Alhoewel de LED drv is wel erg prijzig. Vraag is ook of de auto er mooier mee wordt en het niet TE is ! Caroden tank jij ook 98? Hoe heb je de auto ingereden ?
vertegenwoordigerjohan dank je voor welkom. En ach Focus heeft wel heel veel van de C-Max of is het andersom ??
Gerard, ik tank gewoon 95. Tank jij 98? Volgens de dealer en het boekje is 95 goed genoeg maar ik wil ook 98 weleens proberen. Merk je verschil? Inrijden: de motor op alle toeren lekker laten oppakken (dat ook in alle versnelling doen), wordt ie lekker soepel van. Bij warme motor gewoon lekker doortrekken. Niet te sloom rijden. Maar vooral eerst goed warm rijden.
Caroden. Dit berichtje kreeg ik van ander forum lid. Hoi Gerard, in ieder geval benzine tanken met een octaan gehalte van rond de 98. Zelf tankte ik vanaf de eerste dag BP ultimate, mijn auto, zou standaard 150 pk moeten zijn. Maar voor de chiptuning had ik al 162 pk op de voorwielen met 240 Nm koppel. Na de tuning nu 210 pk met 340 Nm koppel. Heb daarna ook wel benzine met 95 octaan getankt, maar dan reageert de auto echt merkbaar minder alert op het gas. In ieder geval veel veilige en plezierige kilometers toegewenst in de mooie, rappe C-max __________________ Heb morgen een ritje van 300 km tank toch eens 98 kijken wat het doet. Ik laat het je weten. Hoeveel km heb jij al gereden?
Haha, gewoon broertjes uit 1 nest. Alleen geen één-eiige tweeling. Wel even mooi, goed en heerlijk om te rijden!!
Welkom hier De ecoboost motoren zijn gevoelig voor 95 of 98. Met 98 haal je echt de meeste power uit je motor. Maar ja, is wel erg veel geld voor een tankje peut... Enneh, met die 182pk heb je geen klagen, hoewel....een kuurtje bij UT in Amersfoort
Ben erg benieuwd, ik lees je ervaring graag! Ik ga de volgende tank ook eens 98 proberen (net afgevuld dus nog even wachten). Wij hebben nu ongeveer 3000 km. gereden. Goede reis morgen :-)
Ik tank altijd BP Ultimate. Op de rollenbank was het resultaat bijna 194 pk en 288 Nm (zie http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820258648&postcount=167), RON 98 heeft zeker resultaat. In Duitsland met RON 100 of 102 heeft de motor merkbaar nog meer pit.
Ga het zeker proberen. Ben benieuwd. Merk je dat bij 1 tank beurt al ? Doe het toch nog ff rustig aan. 1500 km in elke versnelling tot 3500 t/p/m. Ga het nu opschroeven naar 4000 wel gevarieerd/kortstondig. Volgens info is dit de manier om de motor gretig te krijgen. Tips zijn welkom !!!
Ik denk dat je het verschil al bij eerste tank zou moeten kunnen merken. Als ik in Duitsland 100 of 102 tank dan merk ik het effect ook meteen die tank al.