1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motorblok vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door fordfan, 17 sep 2022.

  1. Ja uit april 2019. Fordgarage heeft ons medegedeeld dat het gaat om distributieriem. We hebben er zelf 0 verstand van en moeten dus uitgaan van de 'expertise' van anderen..
     
  2. 5w20 zegt niet dat het de goede olie is het moet wel deze aanduiding hebben.
    Ford WSS-M2C948-B
     
  3. Dan is in deze de vraag welke olie er voor je wissel in zat en hoeveel km daarmee is gereden. Want inderdaad, de olieriem lost niet binnen een handvol d.km op, dat gaat vooral met de tijd.

    Is hij vóór jouw laatste beurt altijd dealer onderhouden of is dat door een universele garage geweest? Als het Ford zelf was dan is dat zeer, zeer kwalijk en zou ik evt rechtshulp inschakelen.

    Ook als je hem bv. als occasion bij een andere partij gekocht hebt met destijds een zogenaamde afleverbeurt. Aansprakelijk stellen indien ze niet aan kunnen tonen dat de juiste olie volgens de handleiding is gebruikt...

    Los van dit alles: wat verschrikkelijk zuur voor je! :cussing:
     
  4. Eehhh wacht... Welke motor heb je? Want de 1.0 en 1.5 driecilinder benzines (turbo en spruitstuk aan de achterkant, in tegenstelling tot de mk3) op de Focus mk4 hebben een distributieketting van krukas naar nokkenassen. Die ketting kan niet oplossen...

    Daaronder draait nog wel een wetbelt die de oliepomp aandrijft. Ik denk dat je Ford dealer die bedoelt. Blijven ze erbij dat het de distributieriem is die is opgelost, dan zal het mij niets verbazen dat zij de vorige beurt hebben gegeven :weird:(sarcasm off) of je moet een mk3 / 3.5 hebben maar die zijn in 2019 niet meer geleverd?
     
  5. Daar zeg je wat. Dat zal best eens kunnen kloppen. Het ding (zonder mild hybride) is zo goed als niet af te remmen op de motor :?
    Totaal geen weerstand vergeleken met niet-EcoBoost blokken die ik heb gereden. Zodra je de bergen af gaat moet je minimaal je airco op max. zetten om nog enige vorm van afremmen te verkrijgen... anders sta je met gloeiende remschijven beneden door het continu bijremmen. Benieuwd hoe lang de remmen meegaan wat dat betreft. Gebruik ze veel vaker dan ik gewend ben / zou willen.
    Sorry, beetje offtopic!
     
  6. Dat weinig afremmen heeft niet met de interne wrijving te maken. Als de wrijving zo hoog was dat je het zou merken was er iets niet in orde...
     

Deel Deze Pagina