1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijke aanschaf Focus RS 2010

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door JeffreyP, 2 jul 2015.

  1. Beste leden,

    Momenteel rijd ik in een Golf 5 GTI edition 30 (322pk/514nm). Dit rijdt overigens geweldig. Ik ben van plan om een Focus RS te kopen, ik ben dus een VW man die mogelijk gaat overstappen naar Ford..:thumbs:

    De RS die ik op het oog heb staat overigens op marktplaats. Deze heeft bijna 70k gedraaid. Deze focus noemen jullie de fase 3 toch?

    Wat zijn nou de grote kwaaltjes van deze auto's, de voordelen en nadelen? Graag hoor ik jullie mening en ervaringen want heb vrijwel geen ervaring met dit type auto...

    Als ik dat toch al mijn vragen aan het stellen ben kan deze ook nog wel. Het puntje onderhoud, hoe zit dat? Ik lees dat olie vrij duur is?.


    Alvast bedankt voor jullie meningen en ervaringen.


    Groet JeffreyP
     
  2. Ik ken weer iemand die zijn rs verkocht heeft net omdat de golf veel beter was zij hij en daarbij was hij een echte vw man.....
    Dus wat is nu waar .

    Ik zag bij die groene rs trouwens wel dat hij een bodemplaat mist bij de voorbumper !
    Ik weet ook dat hij bod 21950 heeft staan van een opkoper.

    En zodra er rs of st of cosworth op de auto staat kosten het zeker meer dan een normale focus.

    Suc6 met je zoek tocht en keuze.
     
  3. #3 Mr Bullet (Sietze), 2 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2015
    Voordelen:
    + Geen VW meer ;)
    + 5 cilinder geluid
    + Stoer uiterlijk
    + Volvo blok is bijna onverwoestbaar
    + Tuningspotentieel

    Nadelen:
    - Het 5 cilinder geluid werkt verslavend en je blijft trappen ;)
    - Verbruik (maar dat zal met de GTI ook niet mis zijn)
    - 3 deurs (maar ja dat is een persoonlijke smaak/gemis)
    - Bij controles val je wel op zeg maar...
    - Ook bij stoplichten...
    - I.v.m. de spoiler mag ie niet door de krasstraat

    Grote problemen met de RS heb ik nog niet gelezen volgens mij. Maar daar zullen de RS rijders meer over weten. Ik rij een ST dus das nog een tikeltje anders.
     
  4. Hij mag alleen niet door een stationaire wasstraat. Zo een waar de auto stil staat en het apparaat er over heen rijd
     
  5. Het verbruik van de GTI is afhankelijk van de rechtervoet, die kennen jullie ook wel. Bij normaal gebruik toch keurig 1:11 ondanks het vermogen nog redelijk zuinig. Bij sportief rijgedrag komt dat uit op 1:8 ongeveer, ook niet verkeerd trouwens

    Ik rij nu al een aantal jaar VW en wil toch eens kijken naar iets anders, iets wat ook redelijk uniek is hierzo in het mooi Zeeland. Zie hier echt zelden een RS rijden.

    Van zo'n wasstraat ben ik geen voorstander, doe mij maar een handwasje.
     
  6. met een rs rijd je gemiddeld 1op 8.

    Vering is veel harder dan een golf gti, maar daar kies je bewust voor. Het koppel en de pk zijn wel verslavend en potentieel om te tunen is er. Je moet er gewoon echt mee proefrijden, want het is compleet anders dan een golf. Zowel qua zithoogte, bochten gedrag, draaicirkel etc.
     
  7. Heb onder de GTI een Bilstein B16 schroefset zitten, rijdt perfect, strak en toch comfortabel. Verbruik moet je eigenlijk niet naar kijken met zo'n auto. Ik lees ook dat de stoelen niet in hoogte verstelbaar zijn, ikzelf ben bijna 2 meter. Heb ik wel genoeg ruimte om te zitten of??

    Ik kies ook bewust voor turbo motoren vanwege tuning. Atmosferische blokken doen niet zoveel dan.
     
  8. De Fucus RS uit 2009/2010 noemen wij de Focus 2 fase 2.

    En over één ding kunnen we kort zijn: De RS is de allerbeste Ford RS die er ooit gemaakt is. Wat een geweldige wagen om in te rijden :cheer:
     
  9. U heeft ze allen gereden begrijp ik?
     
  10. Ja, echt allemaal. Vanaf de Escort MK1tot aan het groene beest waar ik nog geregeld een stuk in mag rijden.

     
  11. Haha oké dan, goed bezig. . Behalve de RS200 neem ik aan (geen productie auto uiteraard )
     
  12. Ik ben zelf 1.88 en pas er goed in. Mn broer is groter en die heeft last met z'n benen en het middenconsole. Het beste is gewoon een keer proefrijden.

    Zelf heb ik een golf 4 gti gehad en toen een st. En dan is de st een redelijke ommezwaai. De gti was mooi klein en vertrouwd, terwijl ik de st meteen een grote auto vond. Met een rs is dat weer een stapje meer !
     
  13. De stoel is aan de voorzijde nog wat te verlagen.
     
  14. Het is toch een mooi weer / weekend auto. Zal hooguit 2 uur aan 1 stuk in de auto zitten. Ik ga mn best doen om een proefrondje te verzorgen.

    Ik las ook dat er geen cruise control op zit? Klopt dit, en is dit eventueel nog achter in te bouwen? (€€??)
     
  15. Ook de RS200 heb ik bereden. In de bijrijdersstoel weliswaar maar wel flat out over het circuit Zandvoort met Jenny van Hilten achter het stuur
     
  16. Dat was nog eens leuk ja. Ik heb toen ook nog een ritje mee mogen maken. Uit mijn hoofd moet dat 1993 - 1994 geweest zijn?
     
  17. Ff ontopic mensen! :D

    Ik ga vanmiddag even naar de Ford dealer toe bij mij in de buurt. Eens zien of de monteurs mij daar meer kunnen vertellen.
     
  18. 9 van de 10 weet niets van een rs! En ik breng de rs echt niet zomaar naar de dealer!
     
  19. Vandaar dat ik ook jullie meningen en ervaringen vraag. Kijk ik heb zelf redelijk wat auto kennis, voornamelijk van VAG.

    Waarom zou je de RS niet zomaar naar de dealer brengen? Afhankelijk van het probleem zou ik de vraag eerst hier stellen omdat die de kenners zitten!:)
     
  20. #20 Mr Bullet (Sietze), 3 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2015
    [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] kan je misschien meer vertellen of [MENTION=2720]De Buizerd[/MENTION]
     

Deel Deze Pagina