1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modeljaarwijzigingen Focus mk4

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Berrychello, 18 okt 2019.

  1. Bron?
     
  2. Mail van de importeur :)
     
  3. Toevallig krijg ik net een telefoontje dat mijn bestelde Vignale inderdaad niet meer leverbaar is.
     
  4. Nou, word je op een ochtend wakker, blijkt er een collectors item op de parking te staan. :lol::lol:
     
    OmeJoyo en FocusSTL vinden dit leuk.
  5. Misschien kunnen de bestaande auto's dan een software update krijgen waarbij de cilinder uitschakeling er uitgehaald wordt?
     
    R@ymond vindt dit leuk.
  6. @pjotreke dat is balen zeg, als je m al in bestelling had!
     
  7. Op de site van Ford kan je de Vignale nog steeds configureren. Dat moet dan kennelijk nog worden aangepast.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.2 met Tapatalk
     
  8. Nou ja dat is toch ook niet helemaal netjes?
    Je zou zeggen dat de dealer daar eerst een melding van moet krijgen, en alle lopende bestellingen gewoon moet kunnen waarmaken?
    Wat is nu de optie geworden dan?

    Mag ongetwijfeld niet vanwege de CO2 uitstoot die daarop gebaseerd is. Maar het zou wel een uitkomst zijn. Waardeloos systeem.
     
  9. Er staat juist dat die cilinderuitschakeling bi jWLTP nauwelijks effect heeft en dat ze er daarom mee stoppen.
     
  10. Ik ben er behoorlijk zeker van dat de cilinderuitschakeling al 'uitgeschakeld' was door de dealer toen ik mijn Focus in ontvangst nam in de zomer van '19.

    En op de site van Foowrd Belgie kan je geen Vignale meer samenstellen.
     
  11. Tja, het komt mij niet slecht uit. Ik heb 2 dagen eerder te horen gekregen dat mijn functie overbodig is geworden en dat ik op zoek moet naar een andere baan. Ik had de Vignale daarom waarschijnlijk nooit meer in ontvangst kunnen nemen. Voor mijn volgende baan moet ik eerst afwachten of er een auto bij zit en als dat zo is neem ik aan dat ik toch eerst een auto uit de pool krijg. Mocht er geen auto bijzitten dan heb ik altijd de Puma nog. Ook een genot om in te rijden hoor.
     
  12. Oei dat is geen fijn bericht. Enigszins dus een geluk bij een ongeluk dat de Vignale niet kan worden geleverd.. ?

    Hoe bevalt de Puma, in verhouding tot de Focus? (je had toch al een Focus MK4). Is de Focus veel volwassener en comfortabeler of vallen de verschillen erg mee? Ik zie dat er 19 inch onder ligt, heb je wellicht ook ervaring met 18 inch (winterbanden bijvoorbeeld?) Ben wel van de Puma gecharmeerd namelijk maar dan moet het wel een 155 pk zijn (heb nu een 182 pk Focus MK4) :cool:
     
  13. De Puma voelt comfortabeler aan dan de Focus ST-Line. Hij is ook wat luxer met bijvoorbeeld leder op de deuren aan de binnenkant en de 155pk geeft echt een betere kick dan de 125pk had. Enige minpunt tot nu toe is het rammelende panoramadak, daar komt als het goed is een terugroepactie voor.

    Qua motor ben ik achteraf wel blij dat de Vignale niet doorgaat dus.
     
    paddo vindt dit leuk.
  14. verwacht niet de prestaties van de 182 PK trouwens, maar de duw in je rug is hetzelfde. Kan ook niet anders met hetzelfde koppel.
     
  15. En qua geluidsproductie? Ik vroeg vooral naar het comfort omdat ik nu CCD heb (continues controlled demping) is er prettig
     
  16. De 155pk heeft een sound enhancer geloof ik. Hij is minder stil dan mijn oude 1.6 ecoboost. Ik vind hem behoorlijk aanwezig
     
    paddo vindt dit leuk.
  17. Dus de Focus zal terug binnen moeten om tijdens een PCM update de cilinderdeactivatie te deactiveren
     
  18. Had ik al gemeld, is een modeljaar update ;)
     
    Focusmania.com vindt dit leuk.
  19. Sorry, niet gezien! We halen het bericht weg.
     

Deel Deze Pagina