1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modeljaarwijzigingen Focus mk4

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Berrychello, 18 okt 2019.

  1. Zou het mogelijk zijn dat de cilinderuitschakeling nu bij oudere versies ook uitgeschakeld kan worden?
     
  2. Hoeft toch niet meer, heb het bericht verplaatst naar waar het thuishoort.
     
  3. @gerardTDCI

    Dit staat al op het forum:

    https://www.focusclub.nl/index.php?...ngen-focus-mk4.113820/page-16#post-1821859635

    Dit topic wordt gesloten.

    voor mij is het bericht gewoon Ford nieuws.
    ik zie ook niet het hele bericht terug in dit topic (bron) :shrug:
    dat jij het in het topic modelwijzigingen zet waar alle wijzingen instaan waaronder ook kleine aanpassingen vind ik geen nieuws en daarom volg ik dit topic ook niet.
     
  4. Zou het echt zijn dat er maar zo weinig Vignale klanten zijn? Het slaat dan niet echt aan. Eerst de Vignale service bij die eerste Vignale modellen al weg, en nu de hele uitvoering. Ik heb het nog niet gevonden, maar geldt dit alleen voor NL of stopt de productie ook daadwerkelijk?
     
  5. Ik zie hem ook niet meer in de Duitse prijslijst staan.
     
  6. Zonde! Maar mooi voor diegene die een Vignale hebben! :D
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  7. Ben benieuwd hoe lang de Active nu nog blijft...
    Eerst op motoren gebied een opschoning, nu op uitrustingsniveau.
     
    meeder vindt dit leuk.
  8. Op de Belgische configurator staat ie ook niet meer
     
  9. Mijn beste maatje had in december een Focus Wagon Vignale besteld als leaseauto en kreeg afgelopen week het bericht dat ie niet meer geleverd gaat worden. Echt heel zuur.
     
  10. #310 Carfreak64, 27 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 5 apr 2021
    In die bijna 3 jaar dat de MK IV verkocht wordt heb ik er denk ik 3 op de weg zien rijden, iets wat ik heel jammer vind, want ik vond het een super mooie uitvoering. Zou hem eind 2019 overwogen hebben te kopen ware het niet dat deze niet met 182 pk motor en handbak leverbaar was. Recentelijk heeft een collega er eentje (tweedehands), een station in een chique moeilijk te beschrijven paarsig bruine kleur, de uitvoering en kleur welke net na de introductie meestal bij de delears stond. Bij mijn dealer heeft er net zo eentje minimaal 2 jaar in de showroom gestaan...
     
  11. Het Ford programma wordt n NL steeds verder ingekrompen. Galaxy weg, S-max weg, Mondeo programma volledig uitgekleed en nu lijkt men te gaan beginnen aan het uitkleden van de Focus range. Ik rijd al bijna 40 jaar Ford maar de huidige zou wel eens mijn laatste geweest kunnen zijn. Luxe uitvoeringen en sterke motoren lijkt over en uit bij Ford.
     
  12. Zelfs geen 3-deurs meer in Nederland
     
  13. Ford wil zich volledig richten op crossovers zo lijkt het. Sterke motoren zijn bij meerdere merken een uitstervend ras of je moet kijken naar hybrides (zoals Toyota met de RAV4 PHEV met ruim 300pk).
     
  14. Best wel jammer. Ook qua digitale wereld zal Ford slagen moeten maken. Maar ja ze zijn drukker om verlichting uit een dashboardkastje te halen dan dat ze zich focussen op revolutie in plaats van evolutie.

    Rare is ook dat op de nieuwe prijslijst alle motoren met en zonder hybride staan terwijl in de configurator ze alleen als Hybride staan.
     
  15. Euro7 zal ook electrische wagens 'beboeten'
     
  16. Dat vind ik wel heel bizar. Dan sta je als merk, importeur en dealer echt voor l*l.
     
  17. Ja, want als alles is geregeld en dan moet je de klant melden dat het contract toch niet doorgaat, al hebben beide partijen getekend
     
  18. Klopt, op het gebied van fijnstof sowieso. Dat kan wel een push zijn naar vooral lichtere auto's en dat zullen in eerste instantie kleinere auto's zijn maar als de batterijtechniek stappen kan maken ook weer grotere en sterkere auto's.
    De grootste markt zal toch de kleinere auto's zijn met 'normale' vermogens. Als je nu prima met een ICE auto met 150pk uit kan dan is dat ook wel voldoende voor een EV, laat het iets meer zijn en kom je op 200pk uit vanwege het gewicht. Dat is dus wat je ook ziet bij bijvoorbeeld de Kia Niro EV.
     
  19. #319 ST - RS, 6 apr 2021
    Laatst bewerkt: 6 apr 2021
    Ik zat net nog eens even te kijken naar de Puma. Blijkt in NL de 155 pk hybrid weer niet met een automaat leverbaar te zijn terwijl deze in ons omringende landen wel gewoon wordt aangeboden. Ik begin steeds beter te begrijpen waarom de verkoop van Ford in NL steeds verder achteruit gaat. Men jaagt potentiële kopers gewoon naar de concurrent. Diep triest.
     
  20. Die komt toch nog ?
     

Deel Deze Pagina