1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn mk4 rs turbo Project

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Herman RS turbo, 16 dec 2011.

  1. Zo ding heb ik ook gehad
    en jouw project is een van de reden dat ik hier heb aangemeld.

    Waarom niet gelijk de tuimelaars/stoters vervangen ?
    de carterpan met drysump smering ?
    Er zijn of waren speciale zuigers voor dat blok te koop.

    Die dingen lopen aardig door.
    Theo Koks groep A op Zandvoort met RST van Ford Nederland.
     
  2. Bedankt Opa maar dat is me een beetje te veel eer:lol:

    Zit nog te twijfelen qua stoters tussen hydraulische of mechanische.
    Tuimelaars zullen standaard blijven. Valt weinig aan te verbeteren. Natuurlijk worden er hele mooi licht gewicht hi tech tuimelaars verkocht in de gekste kleuren maar je ziet ze niet en het voegt niks toe.

    Dry sump is iets waar ik nog over twijfel maar in eerste instantie ga ik eerst verder met de body voordat ik verder ga met het blok.;)
     
  3. #84 opa, 1 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2014
    Is echt,
    want mijn ouwe hart ging open toen ik je verhaal las.
    Machtig mooi kerel.

    De hydraulische gaan "zweven" bij hoge toeren en had toen voor de mechanische gekozen.
    Dat waren niet "zomaar te koop" dingen want werden speciaal gemaakt bij ford tuner in engeland in Licht gewicht metaal legering met naald lagers
    Verstelbaar nokkenas tandwiel de hele rimram.

    Wat de carrosserie betreft,
    ga je door lassen of alleen verstevigde stangen voor achter ?

    Heb jij de versie met silicone sper diff er in ?
    Nee ?
    Dan de bak vervangen, anders krijg je nooit het vermogen goed op de weg ( nadeel van voorwiel aandrijving )
    En die silicone sper diff vond ik geweldig om mee te rijden.

    Dat blok liep makkelijk door naar 8500++ t/min.

    Top was ver over de 220km/h
    wat je toen nog met behoud van rijbewijs kon rijden.
    Golf GTI reed ik helemaal maar dan ook helemaal weg.
    BMS's 323i, fluitend mijn achterste liet zien
    Koni set er onder en heeeel laag en breed met pirellis Wolfrace velgen
    Heb nog ergens in schoenendoos met ouwe analoge foto's.

    Niet om 1 of ander,
    maar ik denk dat de huidige Fiesta of Focus ST toch flink zou mote door trappen ..... met optrekken ;)

    Helaas, me leuter te laat terug getrokken
    kindje verwekt en trouwen met huisje boompje beestje.
    Auto verkocht voor veel te weinig. ( zat voor ruim 9500,00 gulden aan opties waarvan bijna 5000,00 alleen het motorblok )

    De auto rijd niet meer althans het kenteken is niet bij RDW
    Als je een licht gras groen kleurig motorblok ergens tegenkomt, met type plaatje "Hurricane Racing Engines 001" er op, dan was dat mijn ouwe blok ;)
    Maar kans is klein want is 30 jaar of langer geleden ?

    Hou je topic in de gaten.

    Suc6 met je arbeid.
     
  4. Toch mooi om te horen Opa.

    Qua versteviging van de carros weet ik nog niet wat ik doe. waarschijnlijk niet al te gek. Het is dan ook niet de bedoeling dat het een hi power escort gaat worden. uiteraard wel wat sneller als origineel maar niks overdreven.
    Mja dat zeg ik nu, je weet nooit hoe het project zich in een verder stadium zal ontwikkelen :rock: dus ik houd nog even een slag om de arm.
    Ik heb een bak met originele sper die we hebben gereviseerd.
    Deze moet alleen nog even gecoat worden en dan is die klaar.
    Er komt wel een heavy duty koppeling in van national sport's.

    Mijn vorige rs turbo was helemaal standaard op de turbodruk na.
    Die turbo was iets lek dus als de amalvalve aangesloten was kwam hij niet verder als 0,3 bar. dat is niet zo veel.
    Die escort was te rot om er een hoop geld in te steken dus toen heb ik om kosten te besparen en toch hard te gaan de amalvalve afgekoppeld en afgedopt. Hij draaide toen 1,8 bar :cool:
    Dat ding was echt ZIEKELIJK snel en bleef ook gewoon heel. op de koppeling na. ok en de banden gingen ook niet lang mee:lol:

    Deze escort wil ik gewoon als nieuw gaan opbouwen en wordt een auto die af en toe met mooi weer uit de garage mag voor een ritje.
    Geen race auto of track car o.i.d. maar aan de andere4 kant is zo'n auto nooit klaar en aan pk's ga je wennen dus dat zal wel telkens een beetje meer worden denk ik.

    We gaan het allemaal wel zien want zover is het nog lang niet, eerst maar eens zien dat die body weer netjes wordt.

    En waar jij nu gulden in je bericht heb staan kun je nu rustig een euro teken voor zetten hoor;) goede spullen zijn duur maar ik heb gelukkig nog niet de lasten van een gezin dus nu kan het allemaal nog. voor zolang als het duurt.
     
  5. #86 opa, 1 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2014
    Ik was in die periode ook nog vrijgezel.
    Er was erg weinig te koop voor dat blok meeste spul kwam uit Engeland.
    ( zal even zoeken naar naam van de Tuner daar )

    Die originele is bij jouw de silicone Sper Diff ?

    Als de boel toch los / open ligt gaat in 1 moeite door, toch ...... ;)

    Sorry, weet uit hoofd niet meer hoeveel bar hij stond
    Moet ik even zoeken in de rollertest bank uitdraai van toen in die zelfde schoenendoos.

    Liep jouw vorige ook flink de Teller uit ?


    EDIT: Jeff Roper ( Cosworth) maakte speciale zuigers met een andere zuigerbodem voor betere verbranding / vlamfront.
    EDIT: Richard Longman was toen de expert voor dit type Ford blok / auto.


    .
     
  6. die liep idd de teller flink voorbij.
    Laat ik het zo zeggen, hij liep harder als de snelle begrensde duitse sportauto's :cheer:
    Je zat alleen niet zo lekker in de auto als hun haha
     
  7. #88 opa, 1 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2014
    Ja mooi ik heb ontzettend veel FUN gehad met dat apparaat.

    De wegligging had stabilisatie stangen voor en achter IN de auto.
    Dikke stootrubbers en brede banden.
    Rechtuit ging prima, maar de bochten gedrag bleef altijd opletten geblazen.
    Herkenbaar ?

    .
     
  8. Hey ouwe maak me ff gek. het begint me nu steeds meer te jeuken haha.
     
  9. Mooi project!!
    En dat ook nog eens in mijn hometown.
    Als je eens een keertje verlegen zit om een praatje, laat maar weten. Kan ik gelijk even een blikje werpen op jouw projectje ;)
     
  10. tijd tikt langzaam verder weg en het begint weer te jeuken om verder te gaan met de escort. (zou het door het mooie weer komen?)
    Binnenkort dus maar weer lekker mee aan de gang.

    Ik heb heb iig de EVO superchip van motorsport developments binnen. :cheer:

    [​IMG]
     
  11. Ik ga je volgen.
    schrok wel van de foto van print in Bubbeltjes verpakking..... grrrrrr
    Elektronica vooral met een chip er op moet in anti statische verpakking !
    ( zoals een nieuwe HDD van de PC )
     
  12. ok dat wist ik niet joh. hij werd zo bezorgd
     
  13. dit is jaren 85 chip spul joh, dat kun je zowat in zilverpapier inpakken en opsturen:lol:
     

  14. :cheer::rock::badgrin::baeh::mrgreen::kwijl::schater::thumbs::dance::cool::lol:
     
  15. Als ouwe elektronica reparateur krijg ik altijd de kouwe rillingen.
    Rechts lijkt een spanningregelaar op opamp IC die kan wel wat hebben.
    Links onder die draadjes lijkt een microship met 20++ pootjes ?

    Maar bedoel als een tip.
     
  16. even naar aanleiding van een reactie in een ander topic ;)

    ik wil je verder niet opjagen hoor Herman, maar een nieuw jaar dus nieuwe uitdagingen om aan te gaan :thumbs:

    we wachten in spanning op de updates die komen gaan :rock:
     
  17. Haha ik had het kunnen weten Gerard.
    Maar idd het word oog tijd dat ik dit project weer verder oppak. De zin is er ook zeker, er zijn alleen wat andere projecten die momenteel prioriteit hebben.
    De ST als daily hoeft nu niet veel meer aan te gebeuren. Die is bijna af zoals ik hem hebben wil.
    De rs zijn nog best veel plannen voor, en in de crossauto gaat ook een hoop tijd zitten.

    Maar het is zeker het voornemen om in 2017 weer een stapje verder met ook dit project te komen.
    Zodra het zover is zal ik dat hier uiteraard ook updaten.
     
  18. Rij jij net de A1 op bij Apeldoorn? Richting huis?

    Castrol Racing Team.
     
  19. Nee dat was ik niet.
     

Deel Deze Pagina