1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn mk4 rs turbo Project

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Herman RS turbo, 16 dec 2011.

  1. @ denz: blok ben ik nog niet mee verder gegaan. Moet ff pakkingen bestellen maar heeft geen haast. Eerst carros klaarmaken.

    @ martijn: zijn idd wel bekende plekken maar zoals de achterplaat waar ze vast zitten aan de zijkanten zit geen roest aan en daar zitten normaal grote gaten haha. Accubak is nog hard. Enkel wat vliegroest. Kokers zijn aardig hard. Op 1 plek is een x plaatje overheen gelast maar die maak ik wel weer in orde.
    Foto's komen wel weer goed als ik er de volgende x mee verder ga.
     
  2. #62 Herman RS turbo, 27 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2013
    vandaag weer even een paar uurtjes met de RoeST aan de gang geweest:lol:

    [​IMG]

    heb de achterlichten gedemonteerd, achterkentekenplaat en de sideskirts aan de bestuurderskant.
    Alle schroeven zaten natuurlijk flink vast gerot dus het heeft me een paar boortjes gekost maar ze zijn eraf:nocheer:

    Onder de skirts toch wat roest tegen gekomen maar het valt me nog steeds mee wat er allemaal tevoorschijn komt. nog niks onoverkomelijks.

    Kokerbalk links achter:

    [​IMG]

    Wielkastrand links achter:

    [​IMG]


    Ook heb ik een lasapparaat gekocht (moet heb nog ophalen) dus als de carros straks helemaal kaal is kan ik gaan bakken en braden :rock:
    een Decamig 412
    Hier een voorbeeld foto:

    [​IMG]


    morgen weer verder met demonteren.
     
  3. tot nu toe valt het nog mee met de roest Herman, maar er moet idd wat aan gebeuren. Goed bezig! :thumbs:

    Mooi dat je straks zelf kunt lassen met je eigen apparaat!
    Succes.
     
  4. zondermeer: eigen lasapparaat is goud waard!
     
  5. Lekker bezig geweest Herman, en idd zelf kunnen lassen is ideaal als je zo bezig bent.

    Ik kom binnenkort wel ff aanwaaien om het een en ander live te zien :thumbs:

    Heb je de ST alweer terug?
     
  6. Eigen lasapparaat word een genot. Hoef jiet meer naar een ander of een apparaat te lenen als er gelast moet worden.
    Moet hem alleen nog ophalen.

    Altijd welkom simon dat weet je.
    Onderdelen voor de st zijn er nog niet maar verwacht ze elk moment.
    Moet nog even geduld hebben:(
     
  7. afgelopen 2 weken aardig gevorderd met het strippen van de escort.

    heb alle benzine en remleidingen gedemonteerd, alle ophanging is eronder weg, de benzine pomp en tank zijn eronder weg, sideskirts gedemonteerd en al een begin gemaakt met het interieur.
    alleen het dashboard, kabelboom, vloerkleed met isolatie en het glas zit er nog in.

    Dit gaat er de volgende keer allemaal nog uit en dan kan het echte restaureren beginnen.

    tot nu toe valt het me 100% mee hoeveel roest ik tegen kom.
    Natuurlijk heeft hij zn plekjes maar sommige delen die toch wel bekent staan om opgegeten te worden door de roest duivel hebben bv weer helemaal niks.

    Zoals bijvoorbeeld het linker voorscherm ziet eruit alsof hij net bij de spuiter is geweest.

    Chassis balk links achter was al een x gelast maar niet echt netje dus deze zal worden vernieuwt:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Kokerbalk links achter zal ook een nieuw stuk in komen:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Wielkastrand links achter zal ook worden vernieuwd:
    [​IMG]

    Linker voorscherm is helemaal roestvrij:
    [​IMG]

    het voorscherm vanuit de binnenkant bekeken, enkel wat vliegroest wat uiteraard behandeld zal worden:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Plekje bodem linksvoor:
    [​IMG]

    En ten slotte een kale bodem:
    [​IMG]


    Nu eerst weer 2 weken werken en dan weer vol goede moed verder aan de escort :cool:
     
    rs2000 vindt dit leuk.
  8. man man wat een werk en respect ook weer voor deze megaklus, goed bezig Herman :thumbs:
     
  9. Goed bezig geweest Herman :thumbs: Leuk project om te volgen en dat kan zelfs van heel dichtbij :cheer:
     
  10. gas op die lollie herman, de roest aanpakken en om en om sleutelen aan het blok. mijn blok staat nog bij pa in de schuur, moet nog kruk en bigend lagers bestellen, en dan gaat ie weer in elkaar, samen met een hand vol nieuwe vriesdoppen. andere nokkenas erin, turbo erop (ook een t3, maar misschien een iets grotere spec als op de RST), en dan keutelen maar. mijn hok heeft ook wat werk, bodykit passagierskant moet eraf om wat laswerk te doen, slotplaat moet vervangen, en m'n bumperophanging achter moet weer op zijn plek, en dan zou ik eigenlijk nog een andere, onbeschadigde achterbumper willen, maargoed, degene die er nu op zit heeft wat schade daar waar de kentekenplaat straks komt met de kentekenplaatlampjes, want ik heb tijden terug eens bij sandertjuh een fabrieks nieuwe reflectorplaat met Xr4i erop kunnen scoren.

    daarna het spuitwerk, achterklep is erg slecht, dus die moet vervangen voor een niet lekke, en niet verklootte achterklep, t water loopt nu van de spoiler zo de klep in, en m'n Coskap moet gespoten. denk dat ik binnenkort eerst maar eens begin met de velgen, dat kan mooi thuis, dan is de auto al weer dubbel zo veel waard:kwijl:
     
  11. het staat idd wat op een laag pitje de laatste tijd maar dat komt voornamelijk omdat ik ook veel bezig ben geweest met de focus.
    Maar deze winter zal het wel weer gaan jeuken om met de rst aan de gang te gaan dus hij zal zeker niet vergeten worden.

    Ben benieuwd naar jou project Timo, misschien een topic over beginnen hier op het forum.....:cheer:
     
  12. ik lees nu pas je hele topic vanwege je naam hier en de dynodag bij verhoeven. Was in eerste instantie benieuwd welke autos daar allemaal komen en waar jij mee komt. Nu ik dit topic las, echt een mega knap werk. Ik verbaas mij elke keer weer naar mensen die dit als hobby doen en ook kunnen. Petje af!! En de escort rs was is en blijft een erg gafe auto. Vd autoweek online gelezen over de eerste escort rs?
    Super leuk topic dit om te volgen. Succes!!!
     
  13. Had je topic gelezen en vind het erg leuk om te lezen. Wat een werk zeg. Heel veel succes en ik blijf je volgen.
     
  14. Thnx hanneke,

    ik hoop in het nieuwe jaar weer een flink stuk verder te komen :rock:
     
  15. net in de overgang van motorkeuze... ik kon heel veel geld en moeite steken in 325 pk met een 2.8i en t3 super 60 turbo en EFI conversie... of we nemen een 2.9 met fast road nokkenas en gt40 achtige turbo, hoog octaan benzine en met standaard onderblok zonder al te veel rare bokkensprongen 350 of meer pks... dus voor t laatste gegaan, nu de oude 2.8 weer in elkaar zetten, dan is in ieder geval het orignele blok van de auto er nog:rock: iets met matching numbers. jammer genoeg is de originele v-bak al jaren geleden gesneuvel (net als 3 andere), dus dat komt nog.

    verder zijn vrouw en stiefkind nu prio nummer 1, en dus de focus ook, want daar zitten in t weekend de 2 mooiste vrouwen van de hele wereld in :mrgreen:

    sierra is niet echt geschikt als daily cruiser, hoewel je focus dwarsover achterin past, en je echt tussen de voorstoel en de achterbank heen en weer kunt lopen (mijn stoel staat max naar voren en dan kom ik net bij de pedalen), is het verbruik wat minder prettig, en de sierra heeft ook maar 2 deuren en geen leren bekleding of airco en dat soort best praktische zaken, maar wel een heerlijke gooi en smijt mentaliteit, dwars door de bocht is normaal.

    allerleukste is van EFE flevo-on-ice wegrijden, en tijdens het invoegen in zijn 3 alle snelle focussen, escortjes en sierra cosworths zoekrijden, omdat ik nu eenmaal een hele lange 3e versnelling heb. van de winter van m'n man cave een meisjesslaapkamer maken met heel veel roze, dan van het voorjaar remslangetjes en stuurhoezen vervangen, dan kan ik richting de apk:thumbs:
     
  16. Nog genoeg in de pijplijn dus.
    Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
    Gezin gaat voor das normaal maar ik heb geen gezin dus dat scheelt:rock:
     
  17. nou...ben nu dus op jacht naar een 12v met zo weinig mogelijk kilometers op de teller, liefst motorcode BRF, en dan een hete nokkenas erin leggen, zeker wel een halve dag werk icm 2 nieuwe koppakkingen en een setje arp big end boutjes. met standaard blok en holset turbo (das vrachtauto spul, die zijn groot en draaien niet super snel waardoor de lucht zowiezo koeler de motor in komt zetten), en 2.5 inch downpipe zou ie op gewone benzine zo'n 325 pk moeten draaien, maar wel 582nm koppel, en das best wel leuk:kwijl: eventueel met een 3 inch downpipe en bijmengen met ethanol 370 pk, enkel nog even een bak vinden die dat houd... en een diff, en wat zou dat met 15 inch banden doen?:mrgreen:
     
  18. Na een tijdje niet naar de RS omgekeken te hebben kreeg ik vandaag met dit mooie weer toch weer ineens zin om weer ff te knutselen.
    Dus ik heb mijzelf ff heerlijk een paar uurtjes in mn garage verstopt:D

    Weer een kleine slag gemaakt met het demonteren van het een en ander.
    Dashboard is er nu uit.
    Vloerkleed met isolatie eruit.
    Kachel en ventilatiepijpjes er allemaal uit.
    Deuren eruit.
    Kabelboom achter het dashboard helemaal los gemaakt.
    Pendaalbox eruit.
    Hoofdremcilinder eruit.
    En nog wat kleine dingen zoals koppelkabel en gaskabel gedemonteerd en her en der wat beugeltjes gedemonteerd even als het stuurhuis.

    Volgende x dat ik weer thuis ben ga ik eerst eens de garage flink opruimen en alles even sorteren aan onderdelen die hergebruik en niet want het is momenteel een aardige zooi aant worden met alle losse onderdelen :lol:

    Zo begon het vandaag:
    [​IMG]

    En zo is het nu:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Straks in het nieuwe jaar dus maar weer fijn verder knutselen.
     
  19. Lekker om zo'n ruimte te hebben,dat houd mij tegen om zo'n project te beginnen en om dat buiten te doen nee.
    Maar super hoe ver je met dit project gaat
     
  20. Weeral stapje verder:thumbs:
     

Deel Deze Pagina