Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Leuk dinkie!, en hij ziet er supernetjes uit met zo'n kap erop.
     
  2. Ik weet het wel zeker, hoe gladder de binnenzijde hoe mooier de flow is van de lucht.

    De kap is idd iets grijzer dan de originele, al heb ik die wat opgepoetst met interieurspray zodat ze mooier zwart lijken, ik heb dat met K&N versie nog niet gedaan.
     
  3. Ziet er goed uit
     
  4. Hebben, hebben, hebben!! :D Toch ook voor de Focus 2, fase 1?

    Enig idee wanneer deze officieel op de markt komt? Kan toch nooit lang meer duren, lijkt me?
     
  5. licht aan mijn internetverbinding (op t werk ssstt) of zijn de foto's URL defect...:nocheer:
     

  6. # # # #
    The Mountune Performance ST260 upgrade consisting of; a larger Pro Alloy intercooler, K&N panel filter, and recalibrated ECU increase the engines' performance from 225PS to 260PS, and increases torque to a rather substantial 400NM. It's the huge amount of torque that also makes the Mountune-equipped offering easier to drive in every day traffic situations.
    # # # #

    Ik denk dat het hier een verschil tussen de :st: en de :rs: betreft.

    Het luchtfilter is anders bij mijn :st: zit er een "panel"-versie in en volgens de Mountune website is dat wel een K&N filter.
    http://www.mountuneperformance.com/index.php?option=com_content&view=article&id=139&Itemid=71

    Mooie upgrade Simon!

    John
    Grey-ears.
     
  7. John, je hebt gelijk. Er zit een verschil in de luchtfilter voor de ST en RS. De ST heeft inderdaad een panelversie. Daar heeft mountune ook een goedgekeurd K&N filter voor in het programma. De RS is zoals je bij Simon kan zien een ronde versie. Voor deze luchtfilter is er geen goedkeuring vanuit Mountune. Er bestaat zelfs een handleiding vanuit Mountune wanneer er bepaalde storingen zijn die meestal duiden op een verkeerd gemonteerde filter.

    Hierbij de foto's. Verschil tussen een standaard en een Mountune (exact dezelfde als de RS500).
    Zoals je op de fotos kan zien, is de Mountune ook glad van binnen, maar bovenal, die heeft een veel grotere capaciteit dan de standaard versie. Zelfs de inlaat voorin is vergroot, er wordt dan ook een groter mondstuk meegeleverd. Ik had geen zin om deze te demonteren voor de foto.

    Mijn ziens lijkt me de luchtfilterbehuizing van Mountune en de "nieuwe" luchtfilter, met open zijkant, de beste combinatie. Misschien dat ik dat eens ga proberen.

    Ik had die optie al eerder in mijn hoofd, maar ben bang dat het aanzuiggeluid een beetje "te" word. Daarom had ik het al niet eerder geprobeerd.

    Als je op internet gaat zoeken naar de 57S behuizing dan zul je tegenkomen dat K&N daar tot 11pk meer vermogen voor opgeeft.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Mooie update Simon; meer lucht met K&N!
     
  9. mooi hoor Simon,:thumbs: toch stiekem wel een beetje trots zeker??
     
  10. hoe zit het met de stijfheid van de deksel? die ribben die in de OEM-kap zitten zijn volgens mij puur voor de stijfheid van de kap. Voelt die van K&N niet slapper aan? Of is ie dikker of van ander materiaal?
     
  11. #1691 Remco, 13 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2012
    Mooie fotoreportage Simon! :thumbup:

    Ik ben erg benieuwd, ik heb vanavond ook het filter gemonteerd, maar heb er nog niet mee gereden.
     
  12. Ik volg dit topic al lang ook al was ik nog geen lid! Wat is zon RS toch gaaf!!
     
  13. Wel een mooi filter. :thumbs: Met zo`n kap er omheen heb ik zelf altijd het idee dat het luchtfilter ook beter beschermt wordt tegen warme lucht. Waardoor je ook echt wat aan je sportfilter hebt.
     
  14. In de focus2 fase1 zit bij mijn weten een ander filter in, ik denk niet dat ze daar nog zo'n open versie voor kunnen of gaan maken.

    Ik heb nog geen idee wanneer het officieel op de markt komt, zodra ik daar wat van weet dan zal ik het vermelden, voorlopig waren er nog maar 2 setje beschikbaar, 1 voor Remco en 1 voor mij.

    Foto's werken zo te zien bij iedereen dus ligt het aan het stiekeme internetten bij je baas :schater:

    Ik ben er zeker trots op, het staat zelfs al op de doos dat het een Tüv gekeurd filter is.

    Het deksel voelt gewoon zeer stevig aan, het is van dik kunststof en is niet eenvoudig te vervormen, daarbij als het op het onderhuis zit gemonteerd is het mede door de constructie een zeer solide geheel.

    Doordat het ''open'' gedeelte helemaal aan de zijkant zit zal er ook voornamelijk koelere lucht naar binnen gezogen worden. Daarbij wordt bij de RS ook nog de lucht extra gekoeld door de (straks grotere) intercooler dus echt last van de iets warme lucht zal ik niet hebben.
     
  15. Hier ook nog een foto die ik jullie niet wil onthouden......

    [​IMG]

    :cheer: :cheer:
     
  16. Zo te zien geeft de Mountune filterkap nog meer ruimte om het filter en zal samen met het nieuwe ronde K&N filter vergelijkbare prestatie kunnen leveren.
    Helaas is het filter alleen als kit (filter+filterkap) te verkrijgen straks heb ik begrepen van de heren van K&N.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Als er al prestatieverschil zou zijn, dan zou ik verwachten dat dat bij die Mountune kap ietsjes meer zal zijn. Die heeft tenslotte naast de grotere inhoud, nog belangrijker, een 2x zo grote lucht inlaat gedeelte.

    Maar ach...ik denk eerlijk gezegd dat het in alle gevallen maar hele kleine beetjes zijn. Die 11 pk geloof ik (nog) niet zo.
     
  18. Zoals het op de K&N homepage staat:

    GUARANTEED HORSEPOWER
    We will not sell a 57S system that does not provide a measured increase in horsepower and torque (acceleration). Each system is proven to increase vehicle power at the wheels on a dynamometer (think treadmill for cars). These thoroughly engineered systems provide huge increases in power that a customer should feel when they accelerate. Typical gains on an 4 cylinder vehicle range between 4 and 7 horsepower. We have even tested engines that provide as much as 11 extra horsepower.

    K&N 57S Performance Box

     
  19. Verwachte prijs? Rond de 199 euro?
     
  20. Ik heb werkelijk waar geen idee wat de prijs gaat worden voor deze filter kit.

    27 augustus gaat de grotere intercooler er eindelijk in :rock:
    maar eerst volgende week een weekje op vakantie.
     

Deel Deze Pagina