Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Mooi dat je :rs: weer thuis is en en de Tüv keuring geslaagd is :thumbs:

    Nu kan de Focus RS/RS500 van de K&N lijst klik

    Leuk overigens dat ze getest hebben met Shell V-Power 100.
     
  2. Mooi dat het allemaal goed is gegaan Simon! geeft toch een goede reden om weer de autobahn te gaan bezoeken die V-power 100 :P
     
  3. Fijn dat alles is goed verlopen en de Tuv goedkeuring ook :thumbs:.
    Dus gaan we afwachten wanneer het filter op de markt komt.
     
  4. Duss: baasje weer blij?
     
  5. De :rs: is blij dat die weer bij het ''baasje'' is :schater:, de TT was leuk voor 5 dagen maar er gaat niets (althans tot nu toe) boven de :rs: :woohoo:
     
  6. en als ze nu eens een :rs: cabrio gaan bouwen.......;)
     
  7. Ik was druk op zoek geweest naar het knopje, tot op heden helaas nog niet gevonden:nocheer:
     
  8. :rofl: nee gaat hem niet worden Simon, geen idee waar ze die spoiler moeten laten dan :schater:
     
  9. Super Simon, krijg je ook nog een meting voor en na het filter? Ben benieuwd of het echt pk's scheelt.
     
  10. Heb je niks gevraagd wat het in pks scheelde???
     
  11. Mooie ervaring, naderhand toch geen spijt van?
     
  12. In de gegevens die ik vandaag heb gekregen staat niks over Pk meting, wel allerlei andere meetwaarders, oa lucht hoeveelheden, HC,NOX,CO, CO2 enz

    De meting is ook vooral het vergelijken tussen het papieren oem filter en de K&N en of de uitstootwaardes niet te veel gaan afwijken van het origineel.

    Ook is er een geluidsmeting gedaan, ook dit moet namelijk binnen de normen blijven.

    Nee, ik heb er absoluut geen spijt van gehad, het vervangende vervoer is natuurlijk erg leuk en straks heb ik een mooie K&N filterset, en het verhaal dat mijn :rs: betrokken was met het verkrijgen van het TUV certificaat.
     
  13. Plus dat je wat feiten over het filter, specifiek op jouw auto, erbij krijgt. Maakt het toch weer wat leuker. K&N had het wel over PK winst met filters. Zeker als de auto al flink wat PK's aan boord heeft. Met 306 standaard moet er toch wel wat te winnen zijn?
     
  14. Wellicht dat een PK meting bij K&N zelf kan als je nog eens naar Eindhoven wilt rijden, dat is meer wat ik bedoel ;)
     
  15. Die is er wel geweest, maar dan op een 1.6 :ecoboost: ;)
    Ik zal eens kijken of ik die een keertje kan scannen.
     
  16. Dan ruil ik Red in! :schater:
     
  17. Hierbij nog de metingen van K&N op mijn :ecoboost:
    Het open filter is ook bij Simon gemonteerd geweest voor de Tuv keuring.

    [​IMG]
     
  18. Mooie grafiek, op t dipje rond de 3500 na...
    Leuk om te zien dat een goed filter zoveel kan helpen.
     
  19. Ik vind eerlijk gezegd de krommes van de standaard uitvoering niet zo geweldig.

    Inderdaad wel mooi om te zien wat zo'n filter doet.

    ps. zijn deze grafieken op dezelfde dag gemaakt en ook in de volgorde zoals aangegeven?
     
  20. Klopt, allemaal op dezelfde morgen en volgens mij ook in die volgorde.
    De dip bij 5000 toeren viel mij erg op, maar wat ik begreep is dat dit ook door de meting kan zijn veroorzaakt (bijv. een wiel dat op dat moment net een beetje slipt of zo).
    Er werd ook uitdrukkelijk vermeld door K&N: 'Dit is een moment opname van jouw auto, en hoeft dus niet representief te zijn voor alle Ecoboosts'

    Het gaat K&N er natuurlijk om dat de resultaten met de filters beter zijn dan met het standaard filter. Of je nou de beloofde fabriekswaardes haalt of niet, dat is voor hun niet zo interessant.
     

Deel Deze Pagina