Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Ik heb even je draadje doorgelezen, ziet er indrukwekkend uit, en vooral ook nog mooi afgewerkt, enne, prettige vakantie!!
     
  2. #1702 Sbro.nl, 27 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2012
    Vandaag was het dan zover, de nieuwe Intercooler heeft eindelijk een plaatsje gekregen in mijn :rs:.

    Ik had ff met Gert-Jan contact opgenomen voor hulp, met name voor om de auto op de brug te kunnen zetten, dat maakt het plaatsen namelijk wel een stuk eenvoudiger.

    Waarom ik er een grotere intercooler in wilde hebben is met name omdat de standaard IC gewoon te klein is, helemaal al de buiten temp wat aan de hoge kant is heeft de standaard IC te weinig capaciteit.

    Hier een stukje van de site van Air-Tec site:

    Test results: Intercoolers being testing for ACT (Air Charge Temperature)

    Standard Ford Intercooler.

    Air temp into Intercooler. 139 degrees
    Air temp out of Intercooler. 69 degrees

    Thats a 70 degree drop, but anything over 50 degress engine intake temperature is not good for the engine.


    AIRTEC Intercooler

    Air temp into Intercooler. 140 degrees
    Air temp out of Intercooler. 29 degrees

    Wow now thats good a 111 degree drop in ACT figures speak for themselves.

    Ik had de IC al een aantal weken (half juni :oops:) in huis maar ik moest dus ff geduld hebben omdat de TUV test onverwachts tussendoor kwam en ik natuurlijk ook nog een weekje op vakantie wilde :rock:

    Die Engelsen weten iig wel hoe ze dingen moet verpakken:mrgreen: een doos in een doos en natuurlijk stoppen we dat ook weer in een doos:badgrin:, dus ik kreeg 3 grote dozen karton en een IC met bevestigings-materiaal.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Hier de :rs: op de brug bij Gert-Jan:

    [​IMG]

    Als dan de plastic kappen/onderplaat verwijderd zijn zie je dit:
    [​IMG]

    De oude IC eruit en nu naast de nieuwe, zie het grote verschil :rock:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier de nieuwe alweer geplaatst, het is niet veel werk en echt moeilijk is het ook niet, helemaal met de auto op de brug dan is het goed te doen.

    [​IMG]


    En hier een foto vanaf de buiten zijde

    [​IMG]

    EDIT: Gert-Jan bedankt voor de gastvrijheid en hulp bij het plaatsen van de IC :thumbs:

    Ik heb vanaf Hengelo naar Almelo gereden met de nieuwe IC, en ja voor mijn gevoel is er wat veranderd, maar dat kan natuurlijk ook weer tussen de oren zitten :oops:
    Vandaar dat ik de :rs: weer ga laten testen op een Dyno/Rollenbank :rock:

    Nu alleen het roestverhaal maar weer eens aanhalen bij de dealer, dat is ook alweer 8 weken geleden (2Juli) dat die voor de roestinspectie is geweest, ik mag toch aannemen dat ze het inmiddels alwel weten........baal er wel weer van dat IK daar zelf weer achter aan moet:nocheer: en heb er ook maar bar weinig vertrouwen in dat het goed gaat komen.

    Wordt Vervolgd....
     
  3. Mooi gedaan Simon, ben benieuwd naar de metingen. Bluefin chip kan altijd nog ;)
     
  4. :thumbs: de "Doos" is al open gemaakt :mrgreen: smaakt goed.
     
  5. Mooie IC! Zeker met die deflectoren er zo op. Hadden ze voor de ST AircTec ook moeten doen. Je merkt een grotere IC vooral bij een aantal keer flink doortrekken, dan blijft vermogensafgifte veel constanter dan met de standaard IC.
     
  6. weer een nuttige update!
     
  7. Mooi update.
    Wat een verschil in temperatuur!
     
  8. Mooie intercooler Simon!:thumbup: Maar je hebt wel wat schaafwondjes aan de bumper;)
     
  9. Weer knap bezig geweest :thumbs::thumbs:
     
  10. Goede update nu het koude weer er aan komt! Nee zonder gekheid, denk dat je 2.5L motor hier erg tevreden over is.
     
  11. mooie update zo, zit wel een erg groot verschil tussen de 2, de standaard is bijna met recht 2x zo klein. Ik denk dat je het wel gaat merken. veel plezier ermee;)
     
  12. Goed gedaan Broer, da's inderdaad een groot verschil, was bij mij met de :st: ook toen, dat ga je zeker merken met je :rs:
    Ik zeg goed bezig! :cool::dance::cheer::thumbs:
     
  13. mooie upgrade simon.
    wel ff je velgen poetsen:baeh:
     
  14. het wordt mooier en mooier. Dat die ruimte voor zo'n grote IC er nog is, met dat grote blok in de neus van je Focus. Mooi werk!
     
  15. Wat is de oem IC klein in vergelijking met de Air-Tec :shock:

    Goed bezig :thumbs:
     
  16. Bedankt weer voor jullie reakties, het verschil gaan we zeker merken op de rollenbank hoop ik, ik hoop ook dat samen met het nieuwe luchtfilter er wel een aantal paardjes bij gekomen zijn.
    Ik verwacht dat van de 303Pk en 465Nm die hij nu heeft er toch zeker winst uit gaat komen.

    Deze week ook de :rs: maar weer eens lekker vertroetelen met een goede wasbeurt e.d. , is alweer ruim 4 weken geleden dat ik dat gedaan heb :oops:
     
  17. Wat een verschil in grootte van de IC. ben benieuwd wat voor verschil er in pk en nm zit.

    Is het zo dat wanneer het koud buiten is (winter), dat de IC minder uitmaakt?
     
  18. ziet er weer netjes uit simon, en over dat wassen, die van mij wordt tegenwoordig gewassen door moeder natuur: regen :P
     
  19. Mooie updates Simon! En dat filter zie ik ook wel zitten :-)
     
  20. Bedankt voor de leuke reacties weer :lol:

    In de winter heb je idd minder aan de grote IC, al wordt de samen gepreste lucht door de turbo nog altijd behoorlijk heet.
    In de winter koelt het natuurlijk wel veel makkelijk af, en nu helemaal door het grotere oppervlak van de IC.

    Kreeg vandaag ook een mailtje van de AutoVisie, ik ben uitgenodigd om 8 Sept naar Amsterdam te komen met de :rs:, dan houden ze de eerste Autovisie Cars & Coffee meeting, er komen 100 bijzondere auto's van AutoVisie lezers.

    Er worden ook foto's gemaakt voor in het AutoVisie magazine, dus wie weet komt mijn :rs: er binnenkort ook in te staan.

    Binnenkort weer een leuke update voor IN de :rs:, ja wat blijft nog ff een verrassing:baeh:
     

Deel Deze Pagina