1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melvin's 2.5 ST >> Quaife Differentieel geplaatst <<

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Meeelv, 2 aug 2014.

  1. Bedankt voor je reactie ! Eindelijk een reactie waar wel inhoud in zit haha :P

    Ik vond die happen in het stuur juist wat sportiever staan. Het originele stuur is gewoon ''rond'', als je kijkt naar sturen van hedendaagse sportieve auto's, als voorbeeld een Golf GTI dan zie je dat deze sturen er ook veel spanender uit zien. Ik hou hier wel van dus vandaar die extra happen in het stuur.

    De 12 o'clock in het blauw snap ik niet zo goed, er zit verder niets blauws aan mijn auto. Mijn interieur is grijs/rood en de Ford logo's zijn ook niet blauw meer. Verder heb ik wel rode remklauwen en enkele silliconen slangen onder de motorkap zijn rood.

    De off the shelf tune zat al bij de auto toen ik hem kocht, vandaar dat ik hier ook mee ben blijven rijden. Ik heb wel eens zitten denken aan een tuning specifiek naar mijn auto geschreven maar ik vraag me af waar in Nederland ik dat zou kunnen laten doen. Een bedrijf als Ziptuning hoor je verschillende verhalen over...

    Als er nou een bedrijf was in Nederland zoals JD-Engineering voor de VAG auto's dan had ik daar al lang contact mee opgenomen. Maar dit is dus een beetje lastig omdat ik zelf nog niet echt heb gehoord van een echte Ford specialist in Nederland.

    En die +/- 300 PK is inderdaad gemeten zoals Bokkepoot al aangeeft op de bank bij Verhoeven :D

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Behoorlijk koppel wel, standaard koppeling nog?
     
  3. Nee zit een Sachs koppeling in :D
     
  4. Duur?
     
  5. Geen idee deze zat er al in toen ik de auto kocht maar ik gok dat hij goedkoper zal zijn dan een originele RS koppeling van Ford.
     

  6. volgens mij hebben Verhoeven en Fasttech goede ervaringen met Ford motoren (lees: Volvo 2.5T)
     
  7. Aah oke dat wist ik niet. Ik weet wel dat bij een andere club negatieve verhalen de rondte gingen over Fasttech, maar in hoeverre deze onderbouwd waren weet ik niet. Veel mensen daar riepen vaak maar wat..
     
  8. zoals met vele tuners heb je positieve en negatieve verhalen.
    ik denk dat communicatie heel belangrijk is en als je goede afspraken maakt dat het ook wel goed komt.
     
  9. Dat is ook zeker zo. Wat zou zoiets dan ongeveer kosten ?
     
  10. echt geen idee.
    ik geloof dat Dutchguy en KugaRS ervaring hebben met Fasttech en dat Simon Sbro.nl zijn RS bij Verhoeven heeft laten tunen.
     
  11. De kosten die je betaald zijn afhankelijk naar je wensen. Een standaard mapje erin zal je zo'n €500,- kosten. Wil jij een chip op maat dan ga je al gauw richting de €850,-

    Geil stuurtje trouwens!!!!!!!!!
     
  12. Standaard mapping zit er nu dus al in he haha :P Vriend van me heeft laatst zijn Audi A3 laten doen bij JD en die betaalde idd ook rond de 800,-

    Thanks! :dance:
     
  13. JD betaalde ik destijds €700 (dik 4 a 5 jaar geleden) voor een customtune voor mijn Seat Ibiza cupra. Dit was ook echt maatwerk zoals alleen hij dat kan. Denk je hier ook minimaal aan moet denken bij de andere tuners zoals Verhoeven.
     
  14. Dat is nu €850,- geworden bij JD....
     
  15. Ik moet er wel bij zeggen dat ik korting had gekregen, maar het was inmiddels ook al ongeveer 5 jaar geleden.

    Maar het gaat hier niet over hem, dat afgeplatte aan de onderkant vind ik zelf wel mooi. Zijn er ook andere ontwerpen mogelijk?
     
  16. Ja je kan vanalles kiezen, ook volledig alcantara enzo. Neem hier even een kijkje: https://www.facebook.com/Focus-STRS-Custom-Steering-Wheels-1556902524633872/?fref=ts
     
  17. Als je gaat zoeken, kom je overal mindere ervaringen tegen. Nadeel is dat dit vaak het verhaal van 1 kant is. De eigenaar van de auto kan wel zeggen dat deze tiptop in orde is, maar als dit in de praktijk toch niet het geval blijkt te zijn, heb je al een slechte basis.
    Pas geleden postte Jeffrey P een bericht over een RS die bij Fasttech is geweest en niet tevreden was. Daar bleek achteraf de aanzuigbuis vacuum te trekken, waar sommige RS-en last van hadden. Echter de eigenaar gaf de schuld aan de tuning van Fasttech. In dezelfde post staat ook dat Fasttech niet de kans heeft gehad om het op te lossen en uiteindelijk de stock map weer terug hadden gezet en het geld hadden terugbetaald. Is dus een dure les voor Fasttech geweest.
    Maar ik weet zeker wanneer je die eigenaar van die RS zou spreken, dat het nog steeds de schuld van Fasttech zou zijn. Je moet heen gaan waar jezelf een goed gevoel hebt en je zeker weet dat ze begrijpen wat jou wensen zijn.

    Wat betreft je "12 o-clock" had niet in de gaten dat je een rood grijs interieur hebt. Dan snap ik de keuze voor rood wel. ;).
     
  18. Daar heb je een heel erg goed punt. Zo heeft iedereen zijn eigen mening en dat bedoelde ik ook te zeggen met dat niet elke mening even goed is onderbouwd.

    Voor nu vind ik de auto prima lopen en die vlammen uit de uitlaat valt wel mee, op die foto was ik er bewust mee bezig. Tijdens het rijden heb ik alleen regelmatig knallen uit de uitlaat maar dat heeft meer te maken met de decat denk ik zo.

    Wellicht nog iets voor in de toekomst om zo'n custom mapping te laten schrijven maar eerst nog wat andere dingen.

    Voorlopig eerst even focussen op de nieuwe stoelen :D
     
  19. Dat klappen uit de uitlaat is ook een teken van een (te) rijk afgestelde motor. Zelfs mijn 1.8 16v doet dat (in mindere mate) met de koude start en ik wat gas geef ook. Als je dan naar het huidige verbruik kijk (45/100l) dan weet ik wel genoeg. ;). Oftewel hij loopt dan niet direct lambda.
     
  20. Mja heb liever dat die wat te rijk loopt dan wat te arm :P
     

Deel Deze Pagina