1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meeting K&N

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door Dzl, 30 jun 2012.

  1. Kan jij jouw grafiek eens posten als je tijd hebt?
    De grafiek van René wees er wel op dat het 150pk software was namelijk...
    Vermogen was vlak vanaf 3500-4000 toeren terwijl bij jou het vermogen moet blijven stijgen tot wat hoger in de toeren (5000-5500).

    Ben sowieso benieuwd wat er gebeurt op een andere bank met verschillende auto's. Denk met name dat de ST van Ruud en van Peter het op een andere bank veel beter doen :)
     
  2. We gaan hier afdwalen hoe en wat over pk.
    Dus weer :ontopic:
     
  3. #43 Steven, 2 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2012
    [​IMG]


    Een beetje laat maar ook vanuit mij nog hartelijk dank voor de leuke dag.
    Top georganiseerd en een lekker broodje.

    Ook een leerzame presentatie van de drie heren van K&N (weet nu eindelijk hoe ik mijn filter goed moet reinigen :oops:)
    Daarnaast ben ik blij dat er van tevoren standaard even naar het peil van de belangrijkste vloeistoffen wordt gekeken...
    Aangezien er nog niet zo lang geleden een grote beurt was uitgevoerd ging ik er maar van uit dat het wel goed zat.
    Het vonnis was onverbiddelijk: 'onverantwoord'
    Wat een teleurstelling, maar er zat niks anders op dan weer van de bank af... :nocheer:

    Gelukkig konden de mensen van K&N mij vertellen waar de dichtstbijzijnde olieboer te vinden was en ben ik gauw die kant op gevlogen.
    Gelet op de tijd dacht ik niet meer aan de beurt te komen voor een test (moest uiterlijk om 13.15 weg vanwege mijn motorles).
    Echter, voordat ik het door had liep Remco naar Steff(dacht ik?) om te vragen of mijn :focus: even mocht voordringen. Heren, helemaal top :thumbs:

    Dus de :tddi: met 3(!) liter verse olie kreeg een herkansing.
    Gedurende het warm rijden kreeg ik een uitgebreide uitleg over het hoe en wat van het testen, helder verhaal en super interessant.
    Toen de test, toch met enige spanning het toerental zien oplopen, ik zag op het schermpje wat lijntjes verschijnen maar kreeg niet echt een idee of het nou goed of slecht ging.

    En toen de uitslag:
    [​IMG]

    Helemaal top :dance:
    Standaard verliet deze :focus: ergens tussen het najaar van 1999 en de afleverdatum 7 februari 2000 de fabriek met 90pk en max koppel van 200Nm.

    Met alle rekensommen die ik in dit topic inmiddels heb zien voorbij komen komt voor mijn standaard :focus: :tddi: (met K&N inlegfilter) neer op:
    - 83,1 * 1,10 = 91,41 pk, of
    - 83,1 * 1,15 = 95,57 pk, of
    - 83,1 * 1,22 = 101,38 pk

    Of te wel, boven verwachting voor een 12,5 jaar oude diesel, met inmiddels 284000km op de klok! :rock:

    Dus nogmaals, Remco bedankt voor de organisatie, alle aanwezigen voor de gezellige ochtend, Steff(?) voor je plek op de bank en K&N voor de gastvrijheid en leerzame ervaring. :thumbs:

    Tot een volgende meeting!
     
  4. Waarom zouden we moeilijk doen ;)
     
  5. Zo het is weer maandag :D
    Ik vond het een goed verzorgde meeting en met duidelijke uitleg en kwam echt profesioneel over...
    Ik had helaas om 12 en afspraak dus moest om half 12 het pand verlaten...
    Op de heen weg heb ik blijkbaar ruud st nog ingehaald en net op dat moment is mijn voorste bodemplaat voor de helft afgebroken en in vel stukken uiteen gespat.
    Had graag langer gebleven en de rs ook ff op de bak gehad... alwas het maar voor het geluid haha
    Heb weer wat mensen leren kennen van het forum (eindelijk).
    En simon... hetis echt geen steenslag van jou grill... schakel desnoods rechtsbijstand en bovag in... als is het maar om die dealer te laten merken dat je het meent en zat bent daar...

    Op naar ene volgende keer heren :cool:
     
  6. Zo zeg wat een zonde dat ik er niet bij kon zijn de reacties die ik zo lees smaken naar meer :)

    Wel heel merkwaardig die Ecoboost vs ST strijd. Nu weet ik toevallig dat beide auto's merkwaardige gedragingen kunnen vertonen tijdens een Dyno run, maar deze resultaten slaan in beide gevallen kant nog wal. Ik vermoed dat er toch iets niet helemaal lekker is gegaan.

    Hoe het ook zei zo te zien een geweldige dag geweest en mocht er weer eens een meeting in de planning staan bij de vrienden van K&N dan hou ik me warm aanbevolen.
     
  7. Naar aanleiding van de discussie over de uitdraaien van de rollenbank heb ik een nieuw topic aangemaakt om het uitgebreid over te hebben en een redelijk overzichtelijk geheel te krijgen van verschillende uitdraaien/mods/auto's.
    Natuurlijk is het nooit 1 op 1 vergelijkbaar maar interessant vind ik het zeker.

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1820230769#post1820230769
     
  8. oh wat baal ik dat het op een zaterdag was
    ik had graag die ouwe focus van mij eens op de pijnbank gehad
    hopelijk komt er nog een keer een vervolg
     
  9. Ik lees mooie verhalen over deze dag. Ik denk dat ik ook maar eens naar een meeting moet komen.
     
  10. Zeker weten! Altijd gezellig en meeting:D
     
  11. Had er nog een paar liggen.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Ik heb de vraag btreffende de rare vermogensafgifte neergelegd bij Dreamscience.

    Ze vonden het vreemd, maar het verschil tussen een standaard ST en een Dreamscience ST was wel 35 pk, met wat verliezen redelijk normaal, blijft alleen vreemd dat beide ST veel te laag waren tegenover de fabriekscijfers.

    Ze buigen zich erover, daar in Engeland.
     
  13. Ga eens meten op een andere bank Peter, denk dat de 5 cilinder op de een of andere manier niet lekker werkt icm de bank bij K&N.
    Er lopen nog 2 topics over een vermogensmeting, zou daar proberen bij te zijn.
     
  14. Kwam net deze nog tegen :oops:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Was een leuke dag :)
     
  15. Beter laat dan nooit ;)
     

Deel Deze Pagina