1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meeting K&N

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door Dzl, 30 jun 2012.

  1. Mijn complimenten voor de dag. Was zo te zien een top meeting. Toch jammer dat ik er niet bij kon zijn. Terwijl het bij mij zowat in de achtertuin was.

    Ze hebben daar in ieder geval een top bank staan, daar valt niks over te zeggen.

    De omrekenfactor van 1.22 is veel te hoog. Met 1.15 zit je veel dichter bij de waarheid. Ik heb hier bv een lijstje voor me van pakweg 50 RS-sen die getest zijn. Bij verschillende banken, met verschillende modificaties. Daar zit 90% op 1.15 omrekenfactor. Een enkeling zakt terug naar 1.12 De rest zit daar tussen.

    Klopt dus precies met wat Godtoh al aangeeft.
     
  2. Hierbij mijn bijdrage aan foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    .
     
  3. Oke Harry is duidelijk, ik heb puur de omrekenfactor (dat kon ik op dat moment het snelste vinden) aangehouden die Beek hanteerde tijdens de test van mijn RS en de overige auto's die getest zijn voor het artikel in de Autoweek, 1.15 ziet er idd wat realistischer uit.

    En idd de bank ziet goed uit, dat hebben ze idd goed voor elkaar daar bij K&N
     
  4. Dan houden we omreken factor 1,15 aan voor voorwielaangedreven voertuigen :)

    4 keer een 2.0 16v Rally Edition met elk een K&N inlegfilter en 60 mm gasklephuis op de K&N testbank:
    Steff - wielvermogen 128,6 pk -> 128,6 x 1,15 = 147,89 pk
    Boomerang78 - wielvermogen 128,6 pk -> 128,6 x 1,15 = 147,89 pk
    Rykers - wielvermogen 126 pk -> 126 x 1,15 = 144,90 pk
    Trucker0werner - wielvermogen 119 pk -> 119 x 1,15 = 136,85 pk

    Jammer dat er geen standaard Rally Edition was met papieren filter en 55 mm gasklephuis. Dan was het duidelijk wat het minimum wielvermogen is :mrgreen:
     
  5. En nu alle filmpjes van Sjansse embedded :D

    [youtube]J4n2JpjTZV8&feature[/youtube]

    [youtube]Leh_3Hfb8iw&feature[/youtube]

    [youtube]lc7cyRkOEts&feature[/youtube]

    [youtube]XTaQRXEyCzc&feature[/youtube]

    [youtube]6MiFgvQqPVw&feature[/youtube]

    [youtube]RN9bEA9_760&feature[/youtube]
     
  6. Bedankt voor het samenvoegen!!
     
  7. zo te zien een erg interessante meeting geweest :thumbs:

    Denk dat ik de volgende keer maar eens oppas moet gaan regelen ;)

    @ruud, heb jij een probleem met jouw ST of is de run gewoon niet goed gegaan?
     
  8. Ik heb geen probleem met mijn ST maar waarom de meting maar op 150 PK (x 1.15 = 172 PK) en 220 Nm uit kwam is mij ook een raadsel. Ik dacht dat het misschien iets te maken zou hebben met het trekken van de zekering om het ESP compleet uit te schakelen maar bij Sjansse hebben ze dat ook gedaan en bij hem verliep de run prima. Sjansse heeft wel de ST gechipt en ik mocht even in zijn ST rijden om even te "voelen". Ik merkte wel wat verschil maar niet extreem. Dit verschil is naar mijn mening de chip zelf.
    Het enigste wat mij was opgevallen tijdens de run is dat de turbodruk niet hoger kwam dan 0,6 bar. Bij het naar huis rijden een paar keer het gas ingedrukt en dan piekt de druk tot tegen 1 bar. Voor mijn gevoel is alles in orde maar blijft toch vreemd :confused:.

    Verder een hele gezellige dag gehad, zeker ook met het mooie weer. Die gasten van K&N hebben er echt zin in en het komt allemaal erg professioneel over. Ik wil K&N dan ook bedanken voor hun gastvrijheid en Remco voor het regelen van deze dag :thumbs:

    O ja, Simon heeft het over een kortingsbon van 20% maar die kan ik niet vinden. Zijn er meer mensen die deze niet hebben gekregen? Wel jammer nu ik net een filter besteld heb die nog betaald moet worden :crying:
     
  9. Op deze foto zie je die inhoud van de tas Ruud, op de foto onderaan een flayer van Sportfilters.nl
    Van de heren van K&N begreep ik dat als je ff een mailtje doet met de melding dat je op de meeting bij K&N bent geweest je nog een leuke extra korting kon krijgen.

    [​IMG]
     
  10. Aan Ruud en alle andere ST owners, dat de ST's zo laag meten ligt naar mijn idee eerder aan de manier van meten dan aan de ST.
    De ST 5 cilinder loopt nu eenmaal ongerelmatiger dan een 4 cilinder dus zullen de waardes gecompenseerd moeten worden (naar mijn idee). Denk dat ze daarom laag meten, zeker weten doe je het niet, wellicht naar Beek gaan om hem daar te laten meten.
    15% aandrijfverlies bij een RS2 is logisch, de rest van de auto's zit eronder, de RS verliest namelijk meer in zijn differentieel dan de andere auto's. Ik denk dat de 12% gemiddeld goed is om aan te houden.

    Nogmaals, ik heb maar een (maar ik twijfel nu) of geen 2.0 gezien die de fabriekswaardes haalde. Vind de resultaten dus niet zo gek.
    Een Fiesta ST deed 170pk na een Mountune CAIS, 60mm gasklep, sportcat, catback en chip. Dan is 20pk voor al die modificaties vrij weinig, de chip zorgde voor een pk of 10 winst. Dat is wellicht de enige die bij de 150pk standaard in de buurt kwam.
     
  11. Ik heb wel 126000 kilometer op de auto staan. Dat zal toch zeker ook wel meetellen. Ik ging er sowieso niet vanuit 145 PK te halen, met aanpassingen of niet.
     
  12. dat rally tussen de 119 en 128pk leverde is zeker niet verkeerd
    rijdt goed en verbruikt niet extreem veel
    dus dan is het altijd goed

    het meest gekke wat we niet zo konden verklaren is dat de 1.6ecoboost 148pk op het wiel werdt gemeten
    simpelste conclusie was dat ford daar de whp meldt en niet de bhp zoals bij de meeste, dat ecoboost met gemak 165pk leverd op krukas is zeker mogelijk
     
  13. Leuk om de positieve reacties te lezen, ik vond het zelf namelijk ook een erg geslaagde dag! :thumbup:
    Mooi verslag van de dag Simon, kleine rectificatie:

    De lunch was van de club, maar verder was de dag perfect georganiseerd door K&N! :thumbs:

    De uitkomsten bij Ruud waren erg vreemd, hopelijk kan hij binnenkort nog een keertje rollen want deze uitkomsten kloppen gewoon niet.

    Bij René was 148 pk op de wielen gemeten? Das wel erg hoog voor een 150pk :ecoboost:. Mijn auto heeft een tijd geleden op dezelfde rollerbank gestaan en gaf de volgende uitkomsten:

    Standaard: 148 pk
    Gesloten K&N luchtfilter: 152,5 pk
    Open K&N luchtfilter: 155,5 pk

    Maar goed, ik heb een 182 pk :ecoboost:. Als je de uitkomst van René bekijkt zou je gaan denken dat hij ook een 182 pk :ecoboost: heeft.
     
  14. Bedankt voor het compliment Remco.

    Ik denk dat deze zin mij, wat betreft de broodjes, op het verkeerde been heeft gezet.
    Dus bij deze de rectificatie: FocusClub bedankt voor de heerlijke broodjes, vandaar die dikke duimen van René :thumbs:
     
  15. Wie weet levert René zijn motorblok ook werkelijk 182 pk :mrgreen:
     
  16. Zou eens een keer met René naar Duitsland moeten rijden en dan op de snelweg wat tussensprints moeten testen.
    Dan zou je verwachten dat mijn :focus3: een beetje uit moet gaan lopen.
     
  17. Mag ik mee, mag ik mee, mag ik mee? Kan ik jullie een beetje in de gaten houden :schater:
     
  18. Ikke ook, ikke ook, ikke ook? Maar dan wel bij Remco of René in de auto, zodat ik Simon een beetje in de gaten kan houden :schater:

    En dan nu weer :ontopic:
     
  19. jij hebt toch een hatch remco en rene een station dit ivm gewichtsklasse ;)
     
  20. Ja ok, maar 32 pk verschil zou iets meer moeten uitmaken dan een paar kg gewichtsverschil... ;)
     

Deel Deze Pagina