1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meeting K&N

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door Dzl, 30 jun 2012.

  1. #1 Dzl, 30 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2012
    Zo ook weer thuis na een hele mooie en informatieve dag bij K&N.
    Netjes ontvangen met koffie of een ander drankje.
    Na de koffie ,uitleg hoe de filters tot stand komen.
    Leuke meeting ook weer kennis gemaakt met andere forum leden.
    Het mooiste was wel de gas koning met zijn :st:,12 pk meer dan op benzine,maar zal dit wel zelf verkondigen.
    Ook mijn eigen fofo,1.6 Ti-vct is op de bank geweest met 105,4 pk aan de wielen en een mooi koppel vorme.
    Voor een 110.000 km stand en mooie uitkomst.
    Bedankt voor de mooie dag aldaar en remco voor het regelen ervan :thumbs::thumbs:
    [​IMG]
     
  2. #2 sjansse, 30 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2012
    Was inderdaad een zeer leerzame en perfect verzorgde dag, Remco bedankt ook voor de mensen van K&N,

    Er zijn nogal wat verschillen gemeten tussen vergelijkbare auto's, vreemd maar de resultaten zijn maar gewoon cijfertjes gemeten aan de wielen.
    Ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn LPi installatie het goed deed maar dit verschil had ik nooit verwacht.
    Orgineel heeft de focus st 225 pk en 320 nm koppel.
    Omreken factor heb ik me laten vertellen is 1.22, dus 10pk op de wielen is 12.2 op de motor.
    Mijn auto levert 185.2 pk aan de wielen op Euro95 motor zou dan 225.9 pk leveren (met Performance+ van DS)???
    Op gas levert mijn auto 197.3 pk aan de wielen wat weer 240.7 pk aan de motor betekent.

    Filmpjes volgen nog, moet nu eerst naar een verjaardag.

    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • presst.jpg
      presst.jpg
      Bestandsgrootte:
      52,4 KB
      Weergaven:
      20
  3. Was een super informatieve dag. Alles is heel duidelijk en relaxed uitgelegd.
    De mannen van K&N bedankt voor jullie gastvrijheid. Het was echt op z'n brabants keigezelliiig.Remco bedankt voor de perfecte organisatie.
    Ik had het zelf niet beter kunnen doen. Drinken en eten in overvloed en een mooie lokatie. Kortom helemaal top geregeld.

    Ik weet nu tenminste hoe ik mij filter moet inolieën. Hij hoeft dus niet helemaal rood te zijn, zalm kleur is genoeg.
    Dat scheelt al weer een spuitbus per keer hahaha
    De uitslagen op de rollenbank liepen erg uiteen, er waren twee auto's die zaten heel dicht bij elkaar,
    alleen er zat wel 0,9 liter verschil in het blok hahaha en dan maar 2 pk verschil.
    Zo zie je maar wat een beetje V-power kan doen.
    Ik ben zelf erg gaan twijfelen aan mijn auto, net als een eigenaar van een ST hahaha
    Een slokje roosvicee en dan bedenk je je eigen: "Het komt wel goed schatje".

    [YOUTUBE]zUkr6zJNdq0[/YOUTUBE]:thumbs:

    Ik op de terug weg toch nog even gecheckt of de top nog wel gelijk was gebleven, maar ook die bracht mij naar hogere sferen. hahaha ECOBOOST POWERRRRRRRRRRR :baeh:
     
  4. Jammer dat ik er niet bij kon zijn... Ik hoor alleen maar goede geluiden over de meeting.. Volgende keer beter en dan ben ik er wel bij.. :cheer:
     
  5. #5 Boomerang78, 30 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2012
    Applaus voor de organisatie en K&N :thumbs::cheer:

    Het was erg gezellig vandaag en er was voor mooi weer gezorgd.

    Steff en ik hadden de hoogste vermogens wat de 2.0 16v Duratec HE betreft. Aan de wielen 128,6 pk. Met factor 1,22 voor voorwielaangedreven auto's geeft dat een motorvermogen van 156,89 pk :D

    Wat pics (let niet op de kwaliteit):

    [​IMG]

    [​IMG]

    Foto's gemaakt door K&N:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Héél erg genoten van het heerlijke weer, de broodjes en ook nog eens met een nagelnieuw dak naar huis. Maar wat die mannen met K&N vlaggen etc daar nou deden?

    Ok, back to serious:
    Ik vond de informatie echt nuttig, en dat gebeurd niet altijd, hulde daarvoor K&N. Aan de organisatie is niets op te merken, zelfs de broodjes waren in orde en daar ben ik als vegetariër erg kieskeurig mee. Top!
    Ik verbaasde me dat het R&D centrum in Eindhoven zat en verbaasde me nog meer toen ik zag hoe groot het eigenlijk is. Toch genieten de heren daar elke dag van hun werk, dat is duidelijk geworden.
    De rollerbank metingen waren heel leuk. Vooral om te zien dat de RE versies zo weinig verschillen. Wellicht dat de KM-stand nog wat uit maakt, ik ben nu op 126.000 km.
    Terug naar huis samen met Rykers gedaan, zijn Rally ST Look Edition ziet er echt goed uit.


    Speciaal bedankje richting Remco de crew man: Top dat je me wilde helpen met de krassen op het dak! Verhalen over producten zijn altijd leuk, maar in het echt zien doet toch wonderen. Oftewel, op naar de Carclean Summer Day.
     
  7. #7 sjansse, 30 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2012
  8. Daanoontje!!!:schater::schater::schater:
     
  9. Het was weer een super dag voor de Focus club.
    K&N bedankt voor de uitleg en het beschikbaar stellen van de bank. Het was zeer interessant om de verschillen te zien tussen de 4 Rally Editions.
    Remco bedankt voor het organiseren, het was top geregeld! Lunch: super!
    Verder natuurlijk iedereen bedankt voor de gezelligheid.
     
  10. Mooie dag, maar 20% aandrijfverlies voor een fwd vind ik erg veel...
    Gemiddeld is het volgens mij 10-15% voor fwd, 15-20% voor rwd en 20-25% voor awd.
    Zal per auto verschillen maar een omrekenfactor van 1.2 (wat 20% is) vind ik wel erg veul.

    De ST's zijn helemaal apart, maar ik denk dat er wat compensaties moeten komen voor de aandrijflijn en de 5 cilinder. Heb hier ooit al eens gelezen dat het lastig is om een 5 cilinder goed te kunnen meten.

    20% verlies zou betekenen dat de 150pk ecoboost er 180 zou moeten hebben, dat geloof ik niet helemaal... Gezien de vermogensafgifte en koppelkromme was de 150pk software wel degelijk geinstalleerd.
     
  11. De omrekenfactor heb ik van de Autoweek, deze gebruikte ze toen bij Beek autoRacing, of die ook precies hier van toepassing is weet ik niet, het is een totaal andere Rollenbank dan bij Beek.
    Het is een indicatie en niet meer dan dat.
     
  12. Goed punt dan, maar ik blijft het erg veel vinden. Zou dus betekenen dat de auto van Rene 180pk heeft vanaf 4000 toeren op de krukas. Hmz hmz hmz...
    Kan maar op 1 mooie manier gemeten worden, auto op toeren brengen koppeling intrappen en dan af laten remmen door de verliezen. Krijg je een aardig beeld op die manier :)
     
  13. in theorie zou het moeten kloppen
    mijn test was 119pk
    dus werd in theorie 145pk dit klopt ivm ergens anders keer eerder is gedaan maar daar hebben ze het verlies van de aandrijflijn eraf gehaald en bleek toen op 140pk te zitten

    dus 20% verlies is goed mogelijk

    verder blijkt inderdaad de ecoboost whp te geven en niet zoals vroeger (dus bij mij ) bhp
    standaard 1.6 zonder turbo haald al 125pk dus met turbo moet er echt meer dan 150pk uit komen
    turbo levert toch 50-75pk in zo'n geval

    tevens stuur ik een email om te vragen of een typhoon set zal passen
    type motor is volgens mij gelijk
    enig probleem is dat een amerikaan 2.0 is van 2010
    http://www.knfilters.com/instructions/69-3516_inst.pdf
    vraag me af of deze voor de rally past
    spreken over 104 naar 110 pk op de wielen dat gemeten is
    motor zou de 140pk zijn maar als je omrekend kom je uit op 130
    belangrijkste is dat ze zeggend dat deze in brandstof zuiniger is
    enige vraag zal hij ook passen op de rally
     
  14. Met een geknepen turbo 1.6 kan er nog steeds 'maar' 150pk geleverd worden. Verder zijn de fabrieksopgaves altijd krukas vermogens (regelgeving etc etc).
    Daarbij heb ik tot nu toe maar 1 Focus2 2.0 gezien die af fabriek de 145pk haalde, de rest deed allemaal 5-10pk minder. Zelfde geldt voor de Fiesta ST's.

    Goed genoeg gezeur over nummertjes, was een leuke dag :)
     
  15. #15 trucker0werner, 30 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2012
    klopt mening blijft daar misschien over verdeelt
    maar wel leuk dat dynorun 1.6ecoboost van 2.5st heefd gewonnen
    en daar is 1 mooie foto van genomen die zelfs voor de meting van de ecoboost is gemaakt

    verder geknepen 1.6klopt
    1.6turbo met 200pk is gewoon uit de folder te leveren bij peugeot op sommige modelen
    en daar zit dus logisch wel andere turbo op en ook variable kleptiming voor uitlaat en inlaat
    bij 150pk zit dat alleen op de inlaat

    tevens leuk feitje
    de 1.6 ecoboost kan getuned worden van 143pk naar 198pk
    deze testbank daar rekend altijd je weerstand van je aandrijflijn
    dus in theorie is de wagen van renee gechipt anders kan ik niet verklaren dat hij bijna 150pk op de wiel wordt gemeten
     
  16. Vandaag samen met Bianca en Marco bij de K&N meeting geweest in Eindhoven de goeiste:mrgreen:

    Rond half 11 waren we aanwezig in het mooie gebouw van K&N, we hadden natuurlijk schitterend weer meegenomen vanuit Twente:cheer:

    Ik kreeg natuurlijk de mooiste parkeerplek naast de ingang (slijmen bij de baas helpt:schater:)

    We begonnen met een bakkie en een plakkie cake en een proatie:dance:
    De drie heren van K&N hebben zeer duidelijk uitgelegd hoe ze te werk gaan en wat er allemaal bij komt kijken om een goed filter te ontwikkelen, 1 ding is wel standaard voor alle auto's, het filterdoek is altijd van dezelfde dikte, 4 lagen katoen.
    Dus blijven de pasvorm en ontwerp en de buizen over om verder mee aan de slag te gaan.

    [​IMG]

    Ook het reinigen van het filter is nu duidelijk voor alle aanwezigen, tussen het wassen en in-oliën MOET je het filter op de natuurlijke manier minimaal 3uur laten drogen, doe je dat niet dan trekt de olie niet goed in het katoen waardoor het niet goed werkt. Licht insprayen en ff goed in laten trekken, als de kleur over het gehele filter zalmroze is dan is het filter voldoende ingeoliëd.

    [​IMG]

    Hier nog ff het verschil met het papieren filter en het K&N filter, kijk naar de buis met het pingpongballetje

    [​IMG]

    [​IMG]

    We kregen ook een kleine rondleiding door het gebouw, hier hun luxe probleem, filters in overvloed waarvan de meeste maar 1 x gebruikt

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Natuurlijk waren we hier niet allen voor het proatie en de gezelligheid, er moesten ook keiharde cijfers op tafel komen, de :mrgreen:GRATIS:mrgreen: rollenbank test:badgrin:

    Zie hier de mooie ruime en nette rollenbank test ruimte, airco gekoeld en voor zien van een flinke blower en goede afzuiging voor de uitlaat gassen.

    [​IMG]

    Helaas heb ik niet van elke auto een foto kunnen maken, iedereen moest voordat de run gedaan werd een formulier onderteken, was nog erg geheimzinnig aan al die serieuze blikken te zien:mrgreen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rond de middag kregen we ook een heerlijke lunch aangeboden door K&N, nou alleen daarvoor zou je al naar deze meeting gaan, Broodje Kroket/frikandel of een pistolet met diverse salades/gezond

    [​IMG]

    René was zeer overduidelijk en zonder blikken of blozen zeer enthousiast :thumbs: en wij ook natuurlijk:kwijl:

    [​IMG]

    Opvallend was het tegenvallende resultaat van de :st: van Ruud, op 1 of andere manier kwam er geen goede meeting uit de rollenbank of de :st: wilde de spierballen niet laten zien, vreemd was het wel, de :st: van Peter deed gelukkig wel wat die moest doen.

    De reactie van Ruud spreekt boekdelen, ik had het niet mooier vast kunnen leggen.....
    [​IMG]

    Gelukkig zijn wij mannen en kunnen ze ons snel weer laten lachen als je met een zak met godies en een :kwijl:kalender de meeting verlaat.
    Ook deze foto spreekt weer voor zich:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

    [​IMG]

    Wat ik heb begrepen was er met de :st: van Ruud niks aan de hand tijdens het rijden na de run, er is dus gelukkig niets kapot gegaan oid.

    Wat kregen we dan allemaal mee, nou dit: Poster, kalender, stickers, folders, sleutelhanger en een kortingsbon.
    [​IMG]

    Verder werd er tijdens deze meeting ook nog een kleine demonstratie gegeven in krasje verwijden met de DAP, de auto van Steff was ff grondig gereinigd door zus lief...............met een schuurspons omdat er wat vogelpoep op het dak zat :loco:
    Gelukkig heeft Remco het meeste weer uit de lak kunnen laten verdwijnen, nu is het aan steff de taak om de rest van de auto te gaan doen en die zus van hem NOOIT meer zijn auto te laten wassen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier nog wat random foto's
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hierbij wil K&N bedanken voor hun gastvrijheid en zeer informatieve informatie over hun filters.
    Remco bedankt voor het opzetten en regelen alles was tip top voor mekaar:thumbs::thumbs::thumbs:
     
  17. [​IMG]
    de foto waar renee nog geen run had gedaan
    later bleek waarom
    hij kreeg uit de 1.6ecoboost meer uit dan bij ruud uit de st


    verder klein huishoudelijke vraag
    [​IMG]
    bestuurder van deze auto wil die mij ff vertellen of ik de vogels heel heb gehouden
    ree namelijk achter mij op de a58 richting tilburg
    toen ik bij 130 ff een ruk aan mijn stuur moest geven
    zag nog geen 15meter voor me bij 130km/h 3 vogels de snelweg wouden oversteken
    zaten precies voor me wiel en heb ze niet om zien draaien

    geluk in niks gevoeld en niks in mijn spiegel gezien
    dankzij de informatieve, gezellige dag me niet verveeld dus was gelukkig wakker genoeg
     
  18. Wat heb ik dan als vrouwelijk lid van deze club toch een mazzel.....jullie moeten het doen met een papieren versie met barbie's en ik heb de hele dag live kunnen genieten van een super gezellige meeting met echte mannen:cheer:
     
  19. Je heb de vogels niet geraakt, toen ik langs de vogels was gereden wisten ze niet hoe snel ze weer terug de berm in moesten :)

    Voor de rest was het een gezellige dag en toch weer wat bij geleerd !!
     

Deel Deze Pagina