1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Maximale trekgewicht van de 1.6 TDCi 105pk Wagon met 14% bijtelling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focusford, 18 mei 2012.

  1. Een caravan erachter geeft een stuk meer luchtweerstand en een aanmerkelijk hoger gezamelijk gewicht. Wat raar gezegd de constructie/ontwerp van de auto wordt beinvloed.

    Als je altijd heel hard rijdt is een variabele, de auto verandert er niet door. Daarnaast moet je wel heel hard rijden wil je aan het verbruik van een auto die een caravan trekt komen.

    Belangrijkste argument is, dat wel of niet rijden met caravan makkelijk te reguleren is. De rijstijl van een bestuurder niet (is de bestuurder altijd de schuldige?). Klinkt misschien stom, maar de mogelijkheid van handhaving is een zeer belangrijk punt bij wetgeving.
     
  2. Als je een auto koopt voor het milieu moet je geen trekhaak willen.
    Mensen kopen of leasen een auto puur en alleen om de centen, als het voordelig kan dan doen ze dat. En geef ze es ongelijk.
    Maar ik vind inderdaad dat ALLE auto's die nu onbelast zijn meteen belast moeten worden met de volle mep (dus gewoon het reguliere tarief). Oh en de hybrides extra belast omdat de productie zeer milieuverontreinigend is.
    Doodeenvoudig, ik rij met mijn belaste 1.6 120pk fiesta (label c nota bene) 1:14-1:16. Dat zie ik veel ecoboost rijders (1.0 of 1.6) nog niet halen met file verkeer, airco en relatief korte ritjes (20km enkele reis).
     
  3. +1 Gijsbert
     
  4. Nou ik rij nu met m'n 18 inch 1 op 13 en met m'n winterbanden haal ik met gemak 1 op 18. En dat voor een :focus3: Ecoboost... :mrgreen:
     
  5. Ben je een van de weinigen denk ik zo :)
    Maar is dat aan de pomp Remco? Volgens de BC rijdt mijn Fiesta ook 1:18, maar dat haalt ie niet aan de pomp hoor.
     
  6. Valt wel mee hoor, over ruim 23000 km gemiddeld 1 op 13, net getankt 1 op 14.7. De BC is een stukje optimistischer, gaf net 1 op 15.8 aan.
     
  7. BC geeft bij de :focus3: meestal 0,8 tot 1,0 Km/L te optimistisch aan, maar een gemiddelde van 1:12,5/13 met een 1.6 Ecoboost staande op 18" moet te doen zijn.

    Van waar die wijsheid? Heel simpel het lukt mij ook :schater: En dat is zomer en winter op 18" (wel verschillend rubber) en geen 182 maar 203 PK met nog steeds een hoop van mijn voormalige ST rijstijl :rock:
     
  8. Bij de Ford dealer e.e.a. nieuws over de trekhaak:

    De Focus 1.6 TDCI Econetic Lease CO2 88 105 Pk 14% bijtelling kan voorzien worden van een trekhaak. Deze trekhaak is echter uitsluitend bedoeld voor een fietsendrager. De max te trekken aanhangwagen is op dit moment 0 kg.

    Vanaf productie oktober 2012 geldt dat de max. gew. aanhangwagen 300 kg wordt.
     
  9. 300 kg... :nocheer:
    Dan heb je toch niets aan je trekhaak lijkt me...
     
  10. Dan mag je hem in principe alleen voor een fietsendrager oid gebruiken. Aanhangers van dat gewicht kom je bijna niet tegen.
     
  11. en dus heeft renault nog steeds de sterkste troef: die mag gewoon 1500 kg trekken..
     
  12. wat is hier het nut van? als ik dus met een aanhanger van 750 kg ga rijden, breekt de focus dan doormidden ofzo?
     
  13. Ik denk niet breken, zou raar zijn als deze versie een andere bodemplaat heeft waar de trekhaak aan zit...
    Denk dat t meer te maken heeft dat ze niet willen dat mensen de goedkope uitvoering nemen...
     
  14. Is deze versie van de :focus3: wegenbelastingvrij dan? De Mondeo Econetic mag ook gewoon 1500kg trekken...
     
  15. Zit ik dan mis?
    Het betreft toch een 14% bijtellingsauto?
     
  16. Ja, 14% .

    Tegen een collega werd het verhaal gehouden dat er, om de luchtweerstand te verlagen, veel minder koelopeningen in de neus zaten. Door de verminderde koeling zou de auto te warm lopen als er ook nog een (zware) aanhanger of caravan achter hangt. Geen idee wat er van klopt.
     
  17. Dat idee had ik ook.
    Denk dat de motor ook zo is afgesteld, dat die het niet prettig vind een zware last erbij te moeten trekken.
     
  18. en die wordt dan (ook) wel in wagonuitvoering geleverd?
    dat wordt dan nog oppassen met 4/5 man en een volle kofferbak naar Spanje sturen.
    of heeft die dan wel genoeg koeling????
    sorry hoor, hier snap ik dus geen r*k van, om maar 14% te hoeven bij te betalen en vervolgens allemaal beperkingen op de koop toe nemen? of maakt het niet uit omdat het maar om een leasebak gaat.
     
  19. Zou wat zijn dat je inderdaad met vrouw en 2 a 3 kinders onderweg ben, dat deze wagen dan overhit zou raken, niet echt goede reclame lijkt me... :nocheer:
     
  20. 14% bijtellingauto's moeten zowieso trekgewicht van 0 kg hebben vind ik, en begrenst zijn op 135 km/h

    je wilt toch milieubewust zijn??
     

Deel Deze Pagina