1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Maximale trekgewicht van de 1.6 TDCi 105pk Wagon met 14% bijtelling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focusford, 18 mei 2012.

  1. daarbij vind ik ook dat een 14% bijtelling auto uit milieu principe 0 kg aanhangergewicht mag trekken. puur omdat dan het verbruik omhoog gaat en het milieu ermee belast word
     
  2. precies, mee eens Michael.
     
  3. #23 BenB, 31 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2012
    Jongens, ik kreeg zowat een hartverzakking na het lezen van dit draadje, gelijk me focus in gedoken, staat toch echt in het kentekenbewijs: "ongeremd 635kg, geremd 1000kg"

    Dacht ik even dat ik trekhaak er onder had waar ik niks mee mag trekken! pffff..

    Ik heb trouwens een afneembare trekhaak, niet de wegklapbare,.

    EDIT:

    Oeps, foutje, ik heb niet goed gelezen, ik heb de 1.0 benzine 100pk, die mag dus weer wel trekken,.
     
  4. Ben, het gaat hier toch om de 105 PK tellende TDCI of wel de Ford Focus Econetic Lease, heb jij dit model? Jij rijdt toch benzine of vergis ik me nu :shrug:
     
  5. Tnxs Iodokus, ik zat niet goed te lezen, je hebt gelijk, ik heb de 1.0 benzine, daar is het dus weer anders. Alleen snap ik dan nog niet waarom een benzine 1.0 100pk wel mag trekken en een diesel 105 pk niet, maar ja Ben (is) niet zo technisch op auto gebied,..

    Maar het zweet stond me net wel even op de rug hoor..:schater:
     
  6. Ehm.. Klinkklare onzin? Ten eerste de renault mag gewoon 1500 kg trekken, en ten tweede elke auto gaat meer verbruiken als hij meer moet slepen..

    En voor het milieu: wat is slechter 90 % netjes zuinig rijden, en af en toe wat meer vervuilen, of 100% van de tijd meer vervuilen..:schater:
     
  7. daar gaat het niet om.

    er hoeft minder betaald om zuinig te rijden
     
  8. Klopt. WAT minder... Nog steeds meer dan genoeg. En nog steeds 90% van de tijd is het gebruik wel zoals bedoeld. Moet elke auto die nu dan geen wegenbelasting betaald met trekhaak ook maar meteen wegenbelasting voor een normale auto gaan betalen?:schater:
     
  9. Ohja.. En laten we dan meteen maar wat doen aan die semi trekhaken met fietsendrager.. :cheer:
     
  10. Dan gaan we even flauw doen, als het toch zo weinig scheelt koop dan gewoon een focus die onder het volledige belastingtarief valt... Je krijgt in ieder geval ruim 1000 euro subsidie per jaar (in veel provincies nog een stukje meer) en bij leaseauto's 14% bijtelling.

    Net zoals ik al in dat leasegeneuzel topic zei, ik misgun niemand leuke voordeeltjes. Alleen als je niet wil begrijpen dat je auto gesubsidieerd wordt, omdat de auto aan bepaalde eisen voldoet. Dan vind ik het meer dan logisch dat gebruik dat het verbruiksvoordeel volledig teniet doet verboden wordt. Overigens vind ik 10% van de tijd met aanhanger behoorlijk veel!

    Je mag het hier natuurlijk mee oneens zijn, maar ik vind wel dat dit standpunt niet volledig uit de lucht komt vallen.
     
  11. Leasegeneuzel ja, subsidie, nee. Die auto kost mij ruim 600 euro per maand.. NETTO.. En jou prive? In mijn geval heb ik het dan over een 20% auto. Dus ja, een 14% auto is nog wat goedkoper. Tov een renault weet ik toevallig dat dat 50 euro verschil was.. Ook netto dus, praat je nog steeds over 550 euro per maand.

    Maargoed, iedereen mag vasthouden aan zijn mening en zijn vooroordelen. Ik probeer het elke 4 jaar gewoon weer uit te rekenen.
     
  12. wou eerst zeggen dat deze gelijk is aan de boxer maar zat met andere iveco in mijn hoofd
    96vhj8

    maximaal 3500kg mag de aanhanger wegen
    mooie is wel dat dit met een 2.2diesel (71kw) is
    en de boxer met 128kw maar 3ton

    zo blijkt weer vermogen heeft er niks mee te maken
    constructie van de auto zegt denk het meest


    hoe het gewicht wordt bepaald weet ik nog niet exact
    12% wel maar de rest niet

    belangrijkste dat ik vindt is dat ik weet dat met rijbewijs b ik met mijn focus max 1200kg mag trekken
    officieel 1400 maar dat mag vanaf 19 jan 2013
    ivm regel verdwijnt dat voor b rijbewijs de auto zwaarder moet zijn dan de aanhanger
     
  13. @ Gertjan: Ik ben het met jou standpunt eens,. Maar hoe kom je aan 600 E netto? da's wel een hele dure dan, ik zat met mijn Mondeo op ongeveer 370 E en dat was over 25%,..
     
  14. Je hoeft geen/minder belasting te betalen omdat je onder een bepaalde regeling valt, ik zie niet in waarom dit geen stimulerende subsidie is?
    Daarnaast 600euro per maand voor een econetic Ford diesel. Dat is wel erg veel!

    Voor mijn 6,5 jaar oude focus betaal ik per maand:
    - 60 euro verzekering
    - 109 euro wegenbelasting
    - 180 euro brandstof
    - 69 euro per maand gemiddeld over de jaren heen aan onderhoud.
    - 250 euro afschrijving per maand (als ik ervanuit ga dat mijn auto nog 4000 euro opbrengt en dat is denk ik nog veel).

    Totaal is dat 680 euro per maand voor een relatief oude auto met veel kilometers met de kans dat ik hoge onderhoudskosten zelf moet bekostigen. dus als je denkt dat ik zo voordelig uit ben, zou ik adviseren ook prive in een zelf aangekochte auto te gaan rijden.
     
  15. #35 Gertjan, 1 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2012
    Omdat mijn baas reeel is.. die leaseauto kost hem ook een sloot met geld per maand.. geld dat hij niet meer aan de leasemaatschappij hoeft te geven.. en dus omgezet kan worden in loon/vergoeding.. (wat een leasauto eigenlijk ook is. ) dan komt er netto bijna nog zo'n bedrag bij.

    Bijtelling is maar een deel van het verhaal. Maargoed.. begint op een verjaardag te lijken zo..:rock:

    Ik heb domweg 2 loonstroken laten maken, 1 met en 1 zonder leaseauto.. het verschil daartussen is dus die 600 euro die ik noemde.

    Overigens was het dus voor de ford focus ecoboost 150 titanium.. met trekhaak ja.
     
  16. Dat is dus de overweging die ik al een paar keer gemaakt heb ja.. en inderdaad de sores van schade reparatie die heb ik niet.. maar financieel is het voordeel lang zo groot niet als dat de meeste roepen. De ene keer is het iets voordeliger om lease te hebben, de andere keer niet, omdat het verschil vaak neerkomt op een 5 tientjes per maand blijf ik maar lease rijden.. dus de veilige weg.

    Maar dan klopt mijn vergelijking dus toch? Ook alle trekhaken onder die belastingvrije auto's uit.. en meteen de fietsendragers van die prius af..:dance:
     
  17. P.s. Excuses voor het offtopic gaan.. Zal d'r verder over ophouden.
     
  18. #38 kolere, 1 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2012
    Laatste wat ik hierover zeg, maar je vergelijking slaat echt nergens op. Jij rijdt in een nieuwe auto, met veel minder kilometers en het kost je minder. Zodra je meer kilometers dan ik rijd (24000), wordt het alleen nog maar voordeliger.

    De subsidie (ik zie nog steeds niet in waarom dit geen subsidie is) redenatie staat hier geheel los van. Namelijk je krijgt een korting, omdat je auto minder co2 uitstoot, dan ben ik van mening met een aantal andere dat gebruik dat dit voordeel geheel teniet doet niet toegestaan zou moeten zijn. Puur om de reden dat je niet meer aan de voorwaarden voldoet om in aanmerking te komen voor deze subsidie. Stel dat jou auto 88 g/km zou moeten uitstoten, door 10% van de tijd deze waarde te verdubbelen voldoe je niet aan de subsidie eis van 95 gr/km.
    Je krijgt ook geen huursubsidie als je 11 maanden 1000 euro verdient en 1 maan 50.000 euro.
     
  19. Om even off-topic te blijven :D

    Je krijgt korting / subsidie (hoe je het ook wilt noemen) omdat je auto onder een bepaalde CO2 uitstoot zit. Maar die CO2 waarde haal je alleen als je brandstofverbruik op de fabrieksopgave zit, hoger brandstof verbruik betekent meer CO2.

    Als je van mening bent dat door een trekhaak te monteren en iets achter de auto te hangen de CO2 zover omhoog gaat dat een korting niet meer terecht zou zijn .... zou die korting dan ook moeten vervallen als je door stevig op het gas te leunen een veel hoger brandstofverbruik en daarmee CO2 uitstoot krijgt? Dan voldoe je toch ook niet meer aan de voorwaarde om de "subsidie" te krijgen? Hardrijden dan ook maar niet meer toe staan?

    Of de CO2 uitstoot nu door een trekhaak of door een zware rechtervoet omhoog gaat, ik zie het verschil niet.
     
  20. nja, begrenzer op een 14% auto (topsnelheid halen naar 130 km/h) zou geen slecht idee zijn idd;)

    als je ziet hoe de meeste rijden met hun prius of civic (150 km/h op de linkerbaan)
     

Deel Deze Pagina