2.5i 20V 305pk Lambda Spacer doet zijn werk goed !!!

Discussion in 'Performance' started by Sbro.nl, Feb 28, 2013.

  1. #21 Grey-ears, Mar 2, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 2, 2013
  2. Die Mountune is inderdaad een Milltek. En laat nou net Mountune een van de partijen zijn die afraden om een decat op een RS te zetten.
     
  3. Ik moet eerst zeker weten dat de cat kapot is, anders ga ik hem zeker weten niet vervangen, het zijn nog al bedragen (ruim 800Euro) die ze er voor vragen :nocheer:
     
  4. Of ik plaats zo'n busje.......dan heb ik iig geen melding meer van een evt fout.
    Maarja kom ik daarmee door de APK?
    Busje kan ik trouwens heel makkelijk zelf maken :cheer:

    [​IMG]
     
  5. Simon ik heb ook zo'n busje gehad maar toen kwam mijn zonde tegen de body van de auto,heb daarom haakse gemonteerd.
    Bij apk moet een cat aanwezig zijn,vaak wordt auto zo afgemeld en bij evt steekproef wordt deze dan even snel gemonteerd.
    Een cat zit er niet onder ter verbetering van je auto,puur voor het milieu.
    Als de inhoud van je cat los komt te liggen,maakt rammelend geluid.Dan wordt de weerstand voor je uitlaatgassen minder en gaan je uitlaatgassen sneller langs je zonde en hierdoor gaat je foutmelding aan.
     
  6. je hoort wat rammelen onder je auto zeg je
    ook al eens gekeken of al je bouten van je downpipe nog vast zitten?
    deze durven wel eens loskomen
     
  7. +1

    'k heb het hier al eens gezegd op focusclub, maar ze hebben geen weet van dat *probleem in nederland?

    Toen mijn bouten los waren, hoorde je wel niet enkel iets rammelen hoor ;-)

    Je hoort de uitlaat "krijsen" omdat het "uitlaat-circuit niet meer gesloten is

    *In Belgiƫ +/- 5-tal ST en RS rijders waarvan de DOWNPIPE loskwam.

    Of het internet verkopen ze zelfs speciale bouten hiervoor :P
     
  8. Dat is natuurlijk TOTAAL iets anders... Als de downpipe bouten lostrillen, dan vallen ze er gewoon uit en valt er dus niks te trillen. Bovendien trillen de bouten alleen los als de originele bouten los zijn geweest, zoals bij het monteren van een grotere downpipe. Locking fasteners zijn dan de enige oplossing: http://benmlee.com/4Runner/stage8/stage8.htm

    Overigens is dit een bekend probleem, ook hier in Nederland en op dit forum.




     
  9. morgen gaat de auto op de brug en aan de stekker, we zullen naar alle suggesties gaan kijken zodat we dit probleem kunnen gaan tackelen.

    Natuurlijk ga ik jullie op de hoogte houden :mrgreen:
     
  10. Doe hem de groeten simon
     
  11. dat zal ik :fluisteren:


    :thumbs:
     
  12. Auto is na 2005, vanaf januari 2006 moet je voor de apk eobd uitlezen, heb je te maken met een goedwerkend motormangement en een goed afgelegde readiness test dan is het goedkeur!
     
  13. Net ff bij Berry geweest in Denekamp.

    Auto uitgelezen met een P04 melding, das dus sowieso APK afkeur :nocheer:

    Lambdasondes uitgelezen en de laatste fluctueert behoorlijk in de meetwaarde, ik zag 0.07 tot 0.85 voorbij komen, dat betekend dus dat de cat niks meer doet, RIP cat.

    Afgesproken met Berry dat ik een busje ga maken zodat de lambdasonde verder van de cat afkomt en daardoor moeilijker kan meten, desnoods een propje staalwol erin maar dan ben ik van de storing af en zal er bij het uitlezen geen storing zijn.

    Het is iig het proberen waard, werkt het niet, dan zal er toch een andere cat oid onder moeten.
     
  14. Fijn om te weten waar het vandaan komt, maar minder fijn dat de cat stuk is :nocheer:

    Hopen dat het met het busje opgelost is.....
     
  15. de vermoedens klopten dus wel :nocheer:
    eerst maar door de APK, kun je nog ff verder sparen.
     
  16. Jammer dat de katalysator dus echt aan z'n eind is :nocheer:

    Succes met het maken van de aanpassing om de :rs: door de apk te krijgen.
     
  17. Balen dat de kat defect is, ik hoop dat het buisje lukt voor je anders word het zo duur veel sterkte
     
  18. Jaaaaa tis wat.... ga maandag rondje voor jouw bellen...prijzen opvragen.

    Errug nette RS hoor! Nice. En dat torque gevalletje, ik zat me te bedenken dat ik al scan-gauge in mn RS heb. Daar kan ik ook live data en foutcodes mee zien.

    Suc met fabriceren van bochtje... kunnen we zo keer savonds erin drukken.

    GR berry
     
  19. Jammer Simon, maar het was te verwachten. Vlammetjes krijg je maar op een manier. Dus nogmaals, als je een andere kat koopt, zorg dan dat die heel goed tegen onverbrande benzine kan.

    Maar begrijp ik goed dat de 2e sonde niet mag fluctueren? :P
    Ben benieuwd wanneer mijn lampje gaat branden.
     
  20. Hij zal zeker wel mogen fluctueren, maar nu leest die dezelfde waardes als de eerste sonde, das dus niet goed, vandaar de foutmelding, dus dat betekend: CAT is niet meer werkzaam:nocheer:

    Ik heb dat ding er dus gewoon ''uitgeblazen'' met de originele software.

    Berry nog bedankt voor je tijd vanmiddag:thumbs:
    Ik hoor wel of je wat te weten komt na je rondje bellen.
     

Share This Page