Zoals sommige van jullie al hebben meegekregen heb ik zeer waarschijnlijk problemen met de katalysator van mijn RS2 uit 2009. Op dit moment is mijn RS een vuurspuwer, met tochwel behoorlijke vlammen uit de uitlaat, klink waanzinnig gaaf maar is/schijnt funnest te zijn voor mijn cat Filmpje daarvan vind je hier :>>KLIK<< De cat moet die dus vervangen op den duur, iig voor de APK in juli. Ik ben me dus alvast aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn. Nu kom ik dus weer in een wereld terecht waar ik (nog) niet zoveel verstand van heb, de Sport Cat. Dit omdat een originele richting de 1000euro gaat heb ik begrepen Ik heb begrepen dat ik een 200cell moet hebben ivm de emissie normen. Nu zijn er, zoals gebruikelijk weer meerdere opties mogelijk Welke adviseren jullie mij? Ben ik er alleen met een sport-cat (past die er zo tussen?) of moet er ook nog een downpipe bij? Welk merk is de juiste keus (prijs-kwaliteit) Merken die ik heb gevonden zijn: Milltek Blueflame Mongoose Cobra-Sport Puma-speed Scorpion Prijzen lopen uiteen van 380 - 600 pond excl verzenden. Alvast bedankt voor het meedenken
Slechts 1 merk: PIPER!!! de andere merken zijn kwalitatief even goed, maar niets maakt een zo mooie sound als PIPER! Lekker diepe, lage tonen Een uitlaat van piper geeft een diepe, lage sound Een Milltek heeft meer hoge tonen (krijsend) Het blijft RS hé, dus lawaai maakt hij zoiezo hé Hij zal nooit natuurlijk nooit een kil-krijsend geluid maken zoals een M3 hé
vroeger had ik een adresje voor sport/race kats.... (tussen las unit) had dan ff tijdje eerder geweest... ik had er een te koop die onder de escort RS van mijn vriendin had gezeten.... (kon met gemak verbouwd worden voor op de jouwe) hoe dan ook... TOEN kon ik er voor een 150 euro aan komen..... nadat ik dit getypt heb heb ik t filmpje pas gekeken... wel een voordeel zo... je dempers zullen BRAND schoon zijn van binnen als ik het filmpje zo ff een beetje analyzeer... dan heb je de grootste vlammen als je kort op full boost bent geweest. en de ploffen en knallen t hardst als je iets langer in full boost bent geweest... dit vertelt me alleen maar dat je een remap nodig hebt en niet een andere kat. er zit te veel onverbrande brandstof bij t mengsel wat in de uitlaat terecht komt en door warmte van de kat en aan het eind van de einddemper door toevoeging van verse lucht wordt verbrand.... en dan krijg je vlammen.... dus de kat doet zijn werk nog wel... alleen niet voldoende omdat ie "verkeerde mengsels" voor zijn kop krijgt. http://auto.howstuffworks.com/question66.htm
Onverbrande benzine en een kat gaat niet echt samen heb ik begrepen. Denk dat een andere kat ook alleen zinnig is als er iets aan de map wordt gedaan. Zie het topic van de ST van Kaz maar. Ook een sportcat geschikt voor wat rijker mengsel, ding is wel kapot zo lijkt het.
simon, ook bij supersprint gekeken? Die zijn ook betaalbaar. Op youtube meerdere RS'en met deze. Service / kwaliteit is prima. Op mijn punto gt turbo alles van supersprint in RVS van spruitstuk tot eindemper. http://www.supersprint.com/en/prod-35-10533-ford_focus_rs_25i_turbo_305_hp__09_E28093E280BA.aspx
Supersprint vermeldt dat de katalysator een HJS Motorsport racing katalysator is. Lijkt mij een 100 cpsi. Komt dat wel door de apk?
Das een goeie. Toen met mijn punto geen problemen gehad, gewoon bij de fiat dealer goed gekeurd. Simon kan RS Trade ff bellen
Ik zou open pijp er tussen doen dus kat vervanger en dan de 2e lambda zonde een verloop pijpje maken met een kleinere doorlaat en langere weg zodat de lamda minder meet... probleem opgelost Heb ik ook.... en met apk gewoon ff mijn cat lenen of iemand anders in de buurt hopaa Ps je orginele is kapot dus 2 flensen heb je al of je maakt ze na en dan kun je de orginele gebruiken voor apk... miss is de apk waarde nog goed maar voor motor managment te slecht De apk meting is niet zo heel scherp aangezien je er bijv met een 100 cell doorheen komt.. dus deze orginle kan het goed gewoon doen voor apk Ff lang een apk staion of garage en ff laten meten dan weet je genoeg.. En ook racekats gaan kapot.... miss nog wel eerder... ik zou open pijp maken
Ik weet dat je voor de st170 een kabeltje kan kopen b.v. bij pumaspeed die ervoor zorgt dat je geen fout melding krijgt op het moment dat je er een decat onder schroeft . Deze sluit je aan tussen de lambda en de stekker die normaal op de lambda gaat geloof ik. Die kabeltjes zullen er vast ook zijn voor de rs
Dat kabeltje (MIL eleminator) is niks anders dan een weerstand. Met een beetje handigheid ook zelf te doen.
Iedereen bedankt voor je reaktie Dit lijkt mij een goedkope oplossing, dat zou betekenen dat ik van het storings lampje af ben. Alleen de gemeten waardes uit de uitlaat, als ze dat nog meten tegenwoordig, zouden dus niet goed zijn Dus een decat en zo'n weerstand en dan kan ik weer verder ? en elke 2 jaar ff de oude cat eronder voor de APK? als die cat nog werkt dan? Of begrijp ik het verkeerd
Nog niemand..........het vermoeden bestaat dat die aan het overlijden is, daarbij hoorde ik laatst ook een rammel onder de auto tijdens stationair draaien Met een beetje geluk gaat die as week op de brug en kan ik het ea ff checken.
Oke...want om zomaar te gaan zeggen dat de kat kapot is... persoonlijk zou ik er ff wat dieper induiken voordat je grote uitgaven doet. Je mag ook wel keer naar Denekamp knallen, kan ik ook zo voor je kijken. En meteen op brug ofzo! GR berry
Simon Zou decat nemen en een haakse nippel voor je lambda zonde. Wat ik ook aanraad is dat je wel een cat heb liggen.Als je ooit in een verkeerscontrole komt en je treft de verkeerde persoon kunnen ze je kenteken innemen.Moet je met je cat eronder naar de RDW en na controle krijg je je papieren weer terug.
Ik zou voor een Miltek sportscat gaan. Heb je geen gedonder met controles enzo. Daarbij als je de Engelse en Duitse RS forums leest zie je dat er verschillende lieden problememen hebben met een decat.