2.5i 20V 225pk Koppeling vervangen

Discussie in 'Performance' gestart door Tom ST, 10 apr 2013.

  1. Ik rij ook al ruim een jaar met 400+ aan Nm...
    Mijne is nog heel, het maakt echt uit bij welke :st: het is, de een heeft er blijkbaar eerder last van dan anderen.
     
  2. Het ging me in eerste instantie voor het geluid, want ik wil een dieper grommetje, maar wel de originele einddemper en uitlaat behouden. Maar als ik rekening moet houden met de koppeling te vervangen dan hou ik het denk ik maar hoe het is. Koppeling is een duur geintje toch?
     
  3. Ik heb geen idee wat het in Nederland kost.
    Ik weet dat je in Engeland het kan laten doen, inclusief Limited slip differentieel voor rond de 1700 pond.
    En ja dat is best een bak geld.
     
  4. En dat is het ook. Om deze reden bestaan er sportkatalysatoren en racekatalysatoren. Daarnaast helpt een juiste dikte van de pijpen en dempers met liefst dezelfde diameter. Te smal of te dik gaat niet werken.
     
  5. Graag jullie advies, wel of niet doen?
     
  6. Als we LittleViper mogen geloven (zie link hieronder) levert een downpipe vooral veel koppel op, net wat je niet nodig hebt. Voor een zwaarder geluid moet je het blijkbaar niet doen. Dan ben je beter af met een sportkat.
    Andere catback geeft ook wel een beter geluid, of heb je dat al? Ik vind zo'n mongoose wel goed klinken. Piper brult ook enorm, maar lijkt mij al iets te luid. Maar dat is naar mijn normen natuurlijk.

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=24247
     
  7. Ik heb een Dreamscience 3" eronder, als je dat wil horen, moet je een keer op een meeting komen, dan kan je in en om de auto luisteren naar hoe dat klinkt.
     
  8. Tom deze ken je vast wel; no guts no glory. :mrgreen:
    Als de downpipe je niet de hoofdprijs kost zou ik het doen.
    Je merkt dan vanzelf of de koppeling gaat slippen. Een beheerster rechtervoetje kan ook helpen.
     
  9. Sowieso niet met ondertoeren vol op t gas gaan hangen lijkt me...
    Kijk ik in ieder geval wel altijd voor uit...
     
  10. ondertoeren vol op het gas hangen??? help vertel!!
    ik ben het even aan het volgen zo want ik wil ook een 3inch ds systeem heb je er schik mee mooi geluid enzo?? heb je hem compleet of catback??
     
  11. Onder de 2500 ofzo vol op t gas hangen is niet verstandig.
    Binnenkort is t helemaal 3" ja.
     
  12. Mijn koppeling ging zonder waarschuwing in 1 keer kapot, maar ik ben denk ik de uitzondering... Het voordeel is dat ik nu een Quaife sper en Helix koppeling heb, het nadeel is dat je dan tijdje zonder auto zit en je bankrekening er niet op vooruit gaat.
    Had toen ongeveer 300pk en piekwaarde koppel 510Nm. Durf met zekerheid te stellen dat een standaard koppeling dat niet aan kan. :mrgreen:

    Heb ooit ook eerst alleen de downpipe vervangen, ik merkte voornamelijk iets beter opspoelen van de turbo, wat betekent dat je koppel ook (iets) sneller vrij komt. Maar niet heel drastisch, dus ik zou het als stand-alone upgrade wel aandurven.

    Het helpt om niet vanaf hele lage toeren (met name in de hoge versnelling) puur op het koppel op te trekken. De ST is daar best goed in, maar je koppeling heeft het dan wel zwaar. Net als bij stoplichtsprintjes waarbij je de koppeling vrij abrupt laat opkomen.

    Het 3" DS catback systeem (heb alles 3" sinds tijdje) geeft een prachtig geluid, Lekker diep, niet te hard en fantastisch ploffen en knallen op z'n tijd. Maar ik vind 'm wel beetje dreunen af en toe (ondanks resonated systeem), precies op legale snelwegsnelheden.
     
  13. Wat je zegt klopt, hij dreunt bij 100/110 en bij 120/130...
     
  14. Ik wil wel de originele uitlaat behouden, dus denk dat ik de 19e van Mei even bij jou kom luisteren Martijn! Denk dat ik morgen toch maar eens naar mijn vriend Wouter Bollen ga bellen, kijken wat hij te melden heeft. Hij heeft er meer verstand van als ik.

    Verder wil ik ff melden dat ik het bijzonder prettig vind dat iedereen de tijd neemt om alles zo goed mogelijk uit te leggen en je hulp te bieden met tips en reacties. Vette pluim in je r**t Focusclub!
     
  15. En dat is nou net zo lekker...:lol: Het zou me de kosten voor een nieuwe koppeling waard zijn.

    Over de kosten gesproken. Ik heb een Sachs sportkoppeling laten monteren. In veel gevallen is het vliegwiel nog goed en hoeft die niet vervangen te worden. Bij mijn ST was dat zo. Het kostte me ongeveer € 1200,-. Inclusief vliegwiel ga je richting de € 2000,-

    Jij komt 19 mei toch ook naar de meeting in Beuningen? Er zijn daar zeker ST's met een andere downpipe waaronder ik...Gewoon ff vragen om een rondje mee te rijden...;)
     
  16. 19 mei een meeting?
    Lol, bij mij moet hij niet na de zomer mee rijden als ik de laatste updates er op heb zitten, is hij gelijk verslaafd.:badgrin:
     
  17. kom net terug uit leusden waar ik een de-kat heb opgehaald GEKREGEN van happyuser echt super chill ben hem zeer dankbaar!! nou nog een downpipe en catback van ds en ik heb dat systeem compleet..
    alleen past dat al er tussen bij mijn orginele of is hij te dik?
     
  18. Meten = weten.
     
  19. Nou, na een halve nacht vast te hebben gezeten ben ik weer terug op het forum! 19 mei stap ik in bij diegene die een andere downpipe heeft! Ben benieuwd!
     

Deel Deze Pagina