1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inhouden focus 2002 TDCI

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ferri, 3 jan 2008.

  1. Ik reed gisteren terug van almere naar huis en wanneer ik bij de afslag was gooide ik de auto dus in zijn 4e versnelling omdat ik 80 reed. Toen ik rustig gas gaf storrerde de auto weer enorm. En wanneer ik mijn auto strart als hij 2 dagen stil heeft gestaan draait de motor ook niet lekker stabiel dan lijkt hij ook te stotteren totdat hij weer op temperatuur is. Dit is pas 2 keer voorgekomen

    Ik vermoed dat er ergens iets heel erg vies is of verstopt is maar wat zou het kunnen zijn?
     
  2. Nee intercooler is lek, moet effe een andere op de sloop scoren, verders gaat ze als een speer, maar k kan merken nu de buitentemp wat hoger wordt, de intercooler minder goed z'n werk doet.
     
  3. @Sambir

    Mijn vader heeft een Tourneo Connect met een tdci motor, hij had ook problemen met zijn auto als hij een constante snelheid aan hield. Bij gas geven of echt loslaten was het weer weg. De garage kon het probleem niet echt goed vinden, totdat hij afgelopen week een error kreeg op het dashboard en de auto nog maar 50km/u wilde (veiligheidsmode).
    Toen bleek dat minstens 1 injector ernstig vervuild was en niet goed meer kon inspuiten
    (de foutmelding had iets te maken met inspuitvervroeging ofzoiets). Ze hebben toen de injector vervangen en het motormanagement voor de zekerheid geupdated.

    Probleem is nu opgelost en de auto trekt zelfs nog beter als vroeger

    Dutchguy
     
  4. Ja er is zeker wat vuil, maar ik heb er nu 2x ultimate diesel in gedaan dus dat zou wel een aantal dingen schoon moeten maken. Ik ga voor de vakantie nog even een aantal dingen laten checken en schoonmaken..zoals EGR klep en die injectors
     
  5. Ik heb mijn focus bij Fordtune laten chippen. Hij reed eerst even rond en kwam er meteen achter dat de turbo niet eens werkte :P...Dus ik heb 40.000km zonder turbo gereden haha. Hij kreeg hem weer aan de praat en de auto reed als een speer!! Vervolgens heeft hij hem niet veel meer pk gegeven omdat de auto al op 210.000 zit. Hij was standaard 108, hij heeft hem op 130PK 325NM gezet. Jesus hij rijdt nu zo heerlijk, alsof ik in een andere auto rijd. Wat mij is opgevallen, is dat hij boven de 3000 toeren lijkt in te houden. Als ik na de curve kijk heb ik na de 3000 toeren ook constant 130PK en de zelfde koppel misschien daarom...(normaal dus?)

    Het leukste is dat al die garages waar ik ben geweest niks hebben kunnen vinden...:S Nogmaals Diedrik bedankt!!

    Nu nog de olie aanzuigbuis in de carter vervangen om van die akelige fluit geluid af te komen..
     
  6. Dat inhouden boven 3000 toeren heb ik ook wel eens. Het helpt soms om even iets minder gas te geven en dan rustig het pedaal weer in te drukken. Waardoor het komt weet ik ook niet.
     
  7. Mijn c-max 1.6 DCTI 110 PK VCT (automaat) houdt ook in bij 1800 toeren. Ook als ik vanuit stilstand gas geef reageert hij niet direct. Duurt 1 a 2 seconden. Als ik het gas wat dieper intrap scheurt hij werkelijk als een gek weg. Zou hier wat aan te doen zijn? BVD
     

Deel Deze Pagina