1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inhouden focus 2002 TDCI

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ferri, 3 jan 2008.

  1. Heb zo af entoe last dat de motor inhoud bij lagere toeren 1500-2200, het is overigens niet altijd.
    Het is net als of er dan even een cilinder wordt overgeslagen.
    Weet iemand wat dit kan zijn? auto heeft 195 dkm gelopen.
     
  2. Zou de nokkenassensor kunnen zijn. Zoek maar eens op "sensor grijs".
     
  3. Óf een slecht werkende luchtmassameter.
    Deze zit net na het luchtfilterhuis met bovenop een (+/_) 5 polige platte stekker.
    Als je deze los haalt, zitten wel kl*te schroefjes in, en vervolgens de meetdraadjes binnenin inspuit met remmenreiniger, kan het best zijn dat het probleem (i.i.g. voor korte tijd is opgelost )

    Als je daardoor behoorlijk verschil merkt, moet de LMM gewoon vervangen door een nieuwe.
    Ik heb dezelfde motor, en een nieuwe LMM gekocht op Ebay , voor minder dan de helft van de nieuwprijs.
    Er zijn 2 merken, je kunt ze echter zonder probleem uitwissel
     
  4. hallo

    ik verdenk ook een slecht werkende luchtmassameter heb dezelfde symptomen al bij fiat meegemaakt en was na plaatsen van luchtmassameter verholpen !

    mvg bjorn
     
  5. Je kunt daar toch ook makkelijk bijkomen als je de bovenkant van het luchtfilterhuis afhaalt? Tenminste, als ik dan de buis inkijk, zie ik dat ding zitten. Dan hoef je niet met die schroefjes aan de gang.

    Die schroefjes zijn wel leuk ja, security torx. Gelukkig heb ik een handige tool met uitklapbare security torx bitjes. En nog een ander setje waar ze ook inzitten. Er zit bij mij overigens wel een lakzegel op die torx schroef van de LMM.
     
  6. LMM wordt vaak snel als de schuldige aangewezen (bij andere merken is dat ook wel zo). Maar heb zelf gemerkt dat het bij Ford erg meevalt. En anders een keer rijdend uit laten lezen, weet je het meteen.
    En omdat je zegt dat het niet altijd zo is, denk ik dus dat het de LMM niet is.
     
  7. Ik heb zelf een "hikje"in de motor bij en rond 1900, 2000 toeren.

    Kan dat het zelfde probleem zijn?

    Wat koste een nokkeassensor of een lmm?
     
  8. Bij dat toerental komt de turbo erin, dus dat kan het hikje verklaren.
     
  9. Luchtmassameter is reeds 5.000 km vervangen dus denk niet dat dat het euvel is, en vooral niet omdat hij het +/- 1x in de week heeft of iets.
    Maar wat is dat met die nokkenassensor? en wat kost dat geintje?
     
  10. Een nokkenassensor kost ong. 20 euro. Voor hij stuk ging heb ik niets gemerkt van een motor die inhoudt/hapert, mijn ervaring is dat de sensor het wel/niet doet en als hij stuk gaat sta je gelijk aan de kant van de weg.
     
  11. Nee het is geen turbohikje. Er gaat gewoon en schokje door de auto heen. Het is alleen als je eigenlijk constant rijdt en dan heel langzaam versnelt.
     
  12. kan het niet zijn dat je airco pomp dan inslaat?

    martijn
     
  13. nee, echt inhouden, stotteren zelfs...
     
  14. Het is toch echt iets anders het ik geen turbo gat en heeft ook niet met de airco te maken. zal van het weekend wel de kap er af halen en dan kijken wat voor sensor het is.
    Het lijkt wel of dat het met regenachtig weer vaker voorkomt als met droog weer, dit kan ook komen dat het de laatste tijd veel regent en ik er speciaal op let :?
     
  15. Raar. Ben benieuwd naar je bevindingen.
     
  16. Ik neem aan door een nieuwe :roll:
    De symptonen lijken toch verdraaid veel op die van een kapotte LMM :?
     
  17. maar natuurlijk, als het de lmm was zou deze het ook constant moeten doen en dat is dus niet het geval.
     
  18. Dat was dus bij mij niet, hij hield ook alleen is bij bepaalde toerentallen :wink: :roll:
     
  19. nokkenas sensor heeft er niks mee temaken dan start hij niet
    maf sensor gaan niet defect bij die modellen
    ik denk eerder egr klep vervuilt of iets met de verstuivers
    ik zou hem eerst eens laten uitlezen voordat je stekkers gaat lostrekken enz heb je dadelijk meerdere storingen
     
  20. Fles Wynns verstuiverreiniger + shell V power tanken.
    Ik heb hetzelfde gehad bij 190.000, verstuivers laten reinigen bij een gespecialiseerd bedrijf (á € 190). Tank alleen V power en om de 4000 km Wynns erin nu, op voorspraak van het bedrijf.
    Nu 230.000. Nooit geen hikje meer gehad, prima starten, loopt perfect.

    Ford dealer hier in de buurt wilde de brandstofpomp vervangen, Andere dealer verstuivers vervangen...............á minimaal € 1000,-.
    Beiden verschillende uitlees resultaten.

    Blij met m'n focus, dealer kom ik al 2 jaar niet meer.
     

Deel Deze Pagina