Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE (Handling Gran Turismo Evoluzione) *gaat even een staatslotje kopen* Meer foto's en informatie op: http://www.netcarshow.com/ferrari/2010-599_gtb_fiorano_hgte/
EMMELOORD - Een veertigjarige Zwitser boekte woensdagmiddag een snelheidsrecord op de snelweg A6 in de Noordoostpolder. Hij jakkerde in een spiksplinternieuwe Ferrari 360 GT Spider over de weg. De man haalde snelheden hoger dan 220 kilometer per uur. Dat was namelijk het maximum dat de motorrijder van de verkeersdienst kon halen. De Zwitser werd achterhaald toen hij vastliep in langzaam rijdend verkeer. Hij moest ter plekke een boete betalen van €1760. De snelheidsmaniak was hij niet onder de indruk toen de politie hem wees op de gevaren van zo hard rijden. De man dacht dat hij ‘maar' 190 kilometer per uur reed, aldus de woordvoerder. bron Weet je, dat die man 2 keer de snelheid rijdt: wil ook wel dat mijn auto dat zou halen... Maar dat hij gepakt wordt en dan mag doorrijden na betalen van een paar knaken... Godsgeklaagd. Omdat hij een buitenlander is komt ie er zo mee weg. ik was de auto en het roze pasje kwijt geweest...
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Ik vraag me echter wel meteen af wat de uiteindelijk straf zou zijn. Als het de eerste zou zijn dan krijg je je papiertje snel terug, en of je een bekeuring krijgt wat zo hoog is betwijfel ik.
Volgende week gaan wij weer ff op bezoek bij Ferrari Kijk er al erg naar uit. Ben benieuwd of er al nieuwe Ferrari's in t museum staan.
Ferrari Scuderia Spider 16M Stel je bent een van de 499 gelukkigen die de Ferrari Scuderia Spider 16M heeft weten te bemachtigen, en na een tijdje bekruipt je het gevoel dat de auto toch niet exclusief genoeg is. Dan kun je je melden bij Novitec Rosso, de Duitse tuner die er twee compressoren opschroeft. Voor 55.930 euro krijgt de lichtgewicht Spider, waarmee Ferrari het behalen van de zestiende wereldtitel in de Formule 1 vierde, er 186 pk bij. Met 696 pk knalt de Novitec Rosso-bolide in 3,5 tellen van 0 naar 100 en hij jankt door naar een top van 330 km/h. Zwarte achterlichten en de 20 inch wielen zullen niet ieders smaak zijn, maar dat kun je natuurlijk achterwege laten.
Ferrari Scuderia Spider 16M Helemaal nieuw: de Ferrari 458 Italia! De opvolger van de Ferrari F430 is los en hij heet 458 Italia. Op de IAA in Frankfurt kunnen we ‘m voor het eerst in het echt aanschouwen. Als een duveltje uit een doosje presenteert Ferrari de 458 Italia. Een paar dagen geleden zagen we hem nog gecamoufleerd zijn rondjes rijden in Maranello, nu staat hij er in vol ornaat. Het getal in de naam staat voor de cilinderinhoud en het aantal cilinders. De naam Italia is volgens Ferrari gekozen omdat 'de synthese van stijl, creatieve flair, passie en baanbrekende technologie' waar Italië bekend om staat, terugkomt in het nieuwe model. Voor 458 Italia ontwikkelde Ferrari een ongeblazen V8 met een cilinderinhoud van 4.499 cc die een vermogen van 570 pk levert bij 9.000 toeren per minuut. De maximale trekkracht van de motor is 540 Nm. De 458 Italia meet 4,53 meter in de lengte, is 1,94 meter breed en 1,21 meter hoog. De wielbasis is 2,65 meter. Ferrari meldt trots dat de 458 Italia een CO2-uitstoot heeft van slechts 320 gram per kilometer. Da’s flink minder dan zijn voorganger die 420 gram per kilometer naar buiten hoest. Het bijbehorende brandstofverbruik is 13,7 liter per 100 km; ofwel 1:7,3. Meer dan 325 km/u Ferrari geeft een sprinttijd van 0 naar 100 km/u op van 3,4 seconden en de topsnelheid is meer dan 325 km/u. De 458 Italia weegt slechts 1.380 kilo en er is geprobeerd een compacte aerodynamische vorm te creëren. Voor het nieuwe chassis is opnieuw aluminium gebruik en daarnaast zijn er soorten lichtmetaal toegepast die onder meer hun oorsprong vinden in de luchtvaart. Verder spreekt Ferrari van een geoptimaliseerde E-diff en F1-Trac waarmee de auto beter uit bochten kan accelereren omdat grip van de auto optimaler kan worden geregeld. De versnellingsbak is er eentje van het type F1 met zeven versnellingen. Het high-preformance ABS zorgt er voor dat de auto in 32,5 meter stilstaat vanaf een snelheid van 100 km/u. Voor het interieur belooft Ferrari een betere ergonomie en veel functies zijn bijeengebracht op het stuurwiel. Een foto van het binnenste van het nieuwe model is echter nog niet vrijgegeven. Het volledig nieuwe model, dat is ontwikkeld met hulp van Michael Schumacher, wordt voor het eerst getoond op de IAA in Frankfurt, die in september wordt gehouden. Kort daarna gaat de verkoop van start. [bron: autoweek]
Zodra de verhuizing erop zit zal ik de filmpjes en fotos van ons bezoek aan Maranello toevoegen Payback voor diegene die me heeft uitgelachen bij de toerrit in de Fiesta
Evo Magazine en Autocar hebben als eerste met de nieuwe 458 Italia mogen rijden. Hier zijn de video's, genieten maar : Autocar road & track : www.youtube.com/watch?v=WWgiAxJy_4A Evo track : www.youtube.com/watch?v=HD1o4jjX2pc Evo road : www.youtube.com/watch?v=L5GNxwxdQdE Als ik ooit de loterij win, weet ik wel wat m'n tweede auto zou worden (de ST houd ik natuurlijk).
Kwam dit van de zomer zonmaar in het wild tegen in Monaco. Nou niet teveel gaan kwijlen hoor,anders worden die toetsenbooreden weer zo vies. Groetjes Ton.
zo zien ze er uit als ze in elkaar gereden worden... http://www.nufoto.nl/fotos/120366/ferrari-tegen-vangail-aan-op-a348-rheden.html
Ja, die is goed plat ja.... Dan ben je wel koning van de lullige ongevallen.... Verklaar dit maar eens aan de bar...