1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Ferrari topic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Remco, 11 jan 2008.

  1. Omdat in dit topic bleek dat er behoefte aan was, hier een topic om alles te melden over het merk Ferrari.

    [​IMG]

    Hier kun je dus alle mooie foto's en nieuwtjes en wetenswaardigheden over Ferrari kwijt, brand maar los jongens.... :mrgreen:
     
  2. Zal ik gelijk maar beginnen over het logo van Ferrari.

    Enzo Ferrari won in 1923 een wedstrijd en ontmoette na die wedstrijd de vader van een beroemde vliegenier uit de 1e wereldoorlog.
    Die had het symbool van een stijgend paard op zijn vliegtuig. Enzo vond dit erg mooi en besloot dat dit het logo van Ferrari moest worden. :D
     
  3. Echt weer een reactie van Kroontje hé :?: :rofl:

    Met google-en kwam ik deze tegen:

    [​IMG]

    Wie kan me wat meer vertellen wanneer dit was en wat er is gebeurd :?:
     
  4. Ferrari is het verhaal van één van de beroemdste namen in automobielwereld. Wie aan Ferrari denkt, denkt natuurlijk meteen aan autoracen en aan prachtige sportwagens. Maar Ferrari is niet alleen een verhaal van auto's. Het is ook het levensverhaal van zijn ingenieur en stichter Enzo Ferrari. In de geschiedenis van de automobielwereld behoort zijn naam tot de drie grootsten samen met Henry Ford en Ettori Bugatti. Enzo Ferrari werd in 1898 geboren in de Italiaanse stad Modena, als kind van welgestelde ouders. Heel zijn leven bleef hij in zijn geboortestreek wonen, en hij overleed er op 14/08/1988 op 90-jarige leeftijd.
    [​IMG]


    Hij startte zijn beroepsloopbaan in 1919 bij de autofabrieken van Alfa-Romeo. Hij werd er één van de eerste race-piloten en kreeg al snel de verantwoordelijkheid van de hele race-afdeling van Alfa-Romeo. Deze succesrijke afdeling kreeg al snel zijn naam: Het heette "Scuderia Ferrari", of in het nederlands: "de Ferrari-stal". Het Ferrari-team behaalde tot 1939 zeer veel overwinningen met de snelle Alfa-Romeo wagens. Maar Enzo Ferrari was een koppig en vastberaden man. Na een ruzie met de directie van Alfa-Romeo verliet Enzo deze constructeur en startte in 1940 een eigen autofabriek. Enzo Ferrari was een doorzetter en een vechter. Door zijn harde werken en zijn grote vakkennis werden in de ateliers van Ferrari de eerste echte Ferrari-wagens geboren. Dit was het begin van een lange en succesvolle periode met zeer veel Grand-Prix overwinningen. Stilaan werd het logo van het stijgerende paard een wereldbekend kenteken, dat borg stond voor luxe en kwaliteit. Doordat over de hele wereld rijke mensen een eigen Ferrari wensten te kopen, besloot Enzo Ferrari met enige tegenzin om ook gewone sportwagens te gaan bouwen, Waarmee men op de gewone weg kon rijden. Tot op heden zijn deze droomwagens het exclusieve voorrecht van enkelingen.
    (bron:http://www.fanplanet.nl/details.php?id=170)
     
  5. @RedFiesta: Na wat meer googlen hiero en hier halverwege

     
  6. Voor de liefhebbers!

    Als je wat moois wilt zien 60 jaar Ferrari`s bij elkaar.11-12-13 januari

    http://www.ic-tm.nl/index.php
    [​IMG] STevie

    DE ALLERMOOISTE SUPERSPORTWAGENS TER WERELD IN MAASTRICHT

    60 jaar Ferrari & 60 jaar Porsche

    MAASTRICHT - Voor liefhebbers van de allermooiste (klassieke) sportauto’s is InterClassics & TopMobiel dit jaar meer dan ooit the place to be. De twee allerberoemdste merken ter wereld Ferrari en Porsche tonen van vrijdag 11 t/m zondag 13 januari 2008 in MECC Maastricht alle hoogtepunten uit hun 60-jarige historie.


    Ferrari

    In samenwerking met de Ferrari Club Nederland wordt een nooit eerder vertoonde hommage aan 60 jaar Ferrari gebracht mét maar liefst 60 verschillende typen Ferrari’s. Allemaal voorzien van een Nederlands kenteken wel te verstaan. Van een 166 Inter Stabilimenti Farina Coupe uit 1949 tot de allernieuwste 599 GTB Fiorano uit 2007. Daartussen mag u alle hoogtepunten uit Maranello verwachten, zoals de allerberoemdste van allemaal, de legendarische en uiterst kostbare 250 GTO. En wat te denken van de mooiste cabriolet ter wereld: de California Spider. Of de 500 Superfast, bekend geworden door eigenaar en liefhebber Prins Bernard. Uiteraard ontbreken mijlpalen als de F40, F50 en F60 (Enzo) en enkele klassieke en moderne F1 bolides niet.


    Porsche
    Alsof dat nog niet genoeg is, wordt tijdens de Maastrichtse klassiekerbeurs ook een hommage gebracht aan 60 jaar Porsche, met de meest bijzondere exemplaren van deze ultieme jongensdroom. Wat dacht u van een van de slechts drie gebouwde Porsche 914-6 fabriekswagens, die voor deelname aan de Rally van Monte Carlo 1971 gebouwd werd. Daarnaast zullen ook produktie-Porsches geshowd worden. Van het eerste model, de 356, zijn maar liefst drie types te bewonderen: een 356 A Coupé, een 356 Speedster en een 356 C Coupé in Rally-trim. Porsche’s bekendste model, de 911, wordt vertegenwoordigd door een vroege Porsche 911 van het bouwjaar 1964, een Porsche 911 S met 2.4 liter-motor, verder een Carrera RSR 2.8, een Porsche Turbo 3.0 en tot slot een Porsche Carrera 3.0 in Groep 4 Race-uitvoering. Uiteraard ontbreekt ook de uiterst zeldzame-, legendarische Porsche 550 Spyder niet.


    Met al dat exotische materiaal zouden we bijna vergeten dat er daarnaast nog 25.000 m² aan ander moois op klassiek automobielgebied is te vinden. Een originele Opel Olympia of een gerestaureerde MG TC, de goede onderdelen, de juiste literatuur of het passende rubber. Samen vormen ze het volledige aanbod tijdens InterClassics & TopMobiel, die inmiddels naam en faam verworven heeft.
     
  7. Dat is Frits Krooymans (Hilversum). Het gerucht ging dat de Ferrari waarin hij reed de crashwagen was van Schumacher in 98 of 99 waar hij zijn benen brak. De monocoque is gelijmd.... en bij een lichte tik gebroken.

    Hij had er niets aan overgehouden.

    :) TNT :)
     
  8. Dat was dus Silverstone 1999, zwarte dag :cry:
    Ik zal nog eens een hoop foto`s van het Ferrari museum plaatsen 8)

    Vind dit ook wel een mooi gezegde 8) :
    "Porsche rijd race`s op hun auto`s te kunnen verkopen,
    Ferrari verkoopt auto`s om het racen te kunnen bekostigen"
     
  9. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
     
  10. toch niet van 1 persoon?:|
     
  11. sow dat zou een mooie collectie ferrari's zijn. haha

    maar om ff terug te komen op de kleur.
    het geel is inderdaad de originele kleur (zoals Rik in het andere topic aangaf) en elke eerste nieuwe ferrari van de band is dus geel.
    Het rood is inderdaad uit de racerij. maar de gepatenteerde kleur: FerrariRood is de kleur die je op een wegauto krijgt, maar de kleur die op een Ferrari F1 auto zit is ietsje donkerder, dit omdat de rooie kleur van marlboro iets anders is en ze daarom op de F1 wagen de kleur iets aangepast hebben (deze kleur is later ook wel gepatenteerd maar het is dus niet de officiele FerrariRode kleur.

    :D :D :shock: :shock: :D :D
     
  12. niet origineel ... maar wat tegengas op al dat wit tegenwoordig

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Ben het weer niet met je eens :lol:
    Wat ik gehoord/geleerd heb is dat deze juist feller is doordat dan de kleur beter overkomt op televisie. :oops:
    Ben meerdere malen bij formule1 races geweest (lucky me) en moet zeggen dat het mij ook opgevallen in dat die kleur juist feller is.

    Jammer genoeg geen duidelijke foto van het Ferrari museum waar dit zichtbaar is, hier valt me echter ook wel op dat de formule1 auto lichter en feller is van kleur :oops:
     
  14. in deze moet ik je ff gelijk geven, ik bedoelde ook dat het iets lichter is. :oops: :oops: foutje

    en dat het beter daardoor uitkomt op televisie kan oook een bijkomstigheid zijn, maar ik heb gehoord dat het in eerste instantie dichter naar de kleuren van marlboro is gebracht en dat is inderdaad lichter.

    ps. ben ook 5x naar een F1 race geweest hoor! :D :D :lol: :lol: :lol:
     
  15. ik ben niet zon'n fan van de nieuwste generatie Ferrari's. Wel van de net niet nieuwste.

    Geen Lambo of Porsche in mijn garage. of een Ford, of een BMW of een Ferrari. In volgorde van betaalbaarheid, maar in omgekeerde volgorde van gewenstheid.

    Wat voor mij momenteel Dé ultieme Ferrari is? de 360 Modena (al dan niet in F1 trim)

    [​IMG]
    http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.foto?p_spr_id=92424167&p_type_lijst=RL&o_id=4265526

    Ik vind dit een hele mooie kleur!

    Deze zijn, als je een beetje zoekt wel te vinden van rond 2000, 2002 met een kleine 50k km op de teller, origineel nederlands voor zo rond de ton. Heel betaalbaar voor een supercar!

    De Spider is ook erg mooi...
    [​IMG]

    Eigenlijk hoort bij de Rosso exterieurkleur een Cognac lederen interieur, maar dit beige is ook wel mooi...

    Deze zou ik graag eens bezitten. Tegen de tijd dat ik de ton voor deze auto over heb, zal er wel een nieuwe wens zijn ( een F430??)

    Het leuke van de 360 is, dat we spreken over 8 cillinders. 12 is natuurlijk veel mooier, maar wel heel veel duurder, verbruiks- en onderhoudstechnisch. De 360 heeft 400 pk. Minder dan een BMW M5, maar de beleving van een Ferrari is toch een stukje anders dan bij een sportsedan.

    Mijn keuze: de Ferrari 360!
     

Deel Deze Pagina