1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grotere carter 1.6TDCI +0.8L

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jking140, 4 nov 2011.

  1. Anton thnx. Dat is dus niet degene die ik bij de Forddealer hier heb ontvangen...

    Anyway ik heb nu de banjobout zonder zeefje er in zitten.
     
  2. @ Druganov

    Ik zal het nog 1 keer herhalen, ik doe het met zeefje bij onderhoud.
    zonder zeefje als er turboschade is geweest. Nu duidelijk?
     
  3. Offtopic modus;
    Ik hoop voor je dat je het met je vriendin doet en niet met het zeefje. :mrgreen:

    Ontopic;
    De aangepaste banjobout (dus met gemodificeerd zeefje) is deze op kenteken te krijgen van zowel de Fase I als Fase II? Aangezien ik op kenteken de banjobouten had besteld (deze moesten ook daadwerkelijk uit duitsland komen), en ik de niet gemodificeerde heb ontvangen.
     
  4. Finiscode voor deze gemodificieerde?

    Bedankt!
     
  5. Zie foto:confused:
     
  6. Bedankt!

    Was effen de grote of de kleine kluts kwijt :lol:
     
  7. Ìk krijg op kenteken altijd deze tevoorschijn. vreemd dat jij de oude gehad bebt..
     
  8. Najah maakt ook niet meer uit. Ik heb nu banjobouten zonder zeefje geplaatst. Oftewel die standaard door Turbo`s Hoet wordt geleverd.
     
  9. Precies, dat is ook prima.. Waarom had je hem alsnog besteld eigenlijk?
     
  10. #50 Marco Morello, 21 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2013
    Ik had ze voor het turbo debacle besteld. Deze zou ik met onderhoud vervangen. Alleen kwam ik er met de oliewissel (net uitgevoerd voor het turbo gebeuren) niet aan toe om ze te vervangen. Dus had ik ze op de plank gelegd voor de volgende wissel. Zou met onze kilometers toch al binnen de 3 maand zijn.
     
  11. Maar hoe makkelijk kan je eraan of moet je een groot deel demonteren om eraan te geraken aan de onderste?

    Bedankt!
     
  12. Davy ik zal morgen een how to maken. Voor zowel het vervangen van de banjobouten als het vervangen van de turbo. Met foto's.
     
  13. Misschien kun je er met een gewone katalysator gewoon bij of niet Marco. Mét roetfilter kun je er niet bij, dus die zou er dan afmoeten.
     
  14. Hmmm niet helemaal wij moesten de katalysator ook aan de kant hebben, ondanks dat onze focus geen roetfilter heeft. Wij hebben de steunen van de kat en uitlaat wat gelost en konden er toen redelijk bij.

    Bij een versie met roetfilter moet je idd het roetfilter verwijderen.

    Ik kan wel foto`s laten zien van de versie zonder roetfilter. De banjobouten zitten op dezelfde plek.

    Het meest irritante is het feit dat je ventilator in de weg zit.
    Ik meen mij te herrineren dat je die met een versie met roetfilter ook moet verwijderen.
     
  15. Ja klopt, maar dat is niet heel veel werk..
     
  16. Is al oud, maar iemand die hier daadwerkelijk heeft mee doorgegaan?

    Bedankt!
     
  17. Waarom zou je het willen?
    Op tijd je olie verversen met goeie olie.
    Verder je EGR klep, roetfilter en je verstuivers (of ze lekken) in de gaten houden en dan is er echt niks aan de hand.
     
  18. Zweet tussen oliecarter en blok, als het erger wordt dan gaat ie er vanonder
     
  19. Dan gewoon een originele plaatsen en de goeie pakking gebruiken.
     

Deel Deze Pagina