1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grotere carter 1.6TDCI +0.8L

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jking140, 4 nov 2011.

  1. ik heb nog nooit gehoord dat de turbo kapot is gegaan omdat het carter niet toereikend was.
     
  2. Wat betreft de banjobout; Ford levert nwe banjobouten nog steeds met een zeefje. Bestel je een turbo set bij Turbo`s Hoet dan zit er geen zeefje in de banjobout. Zoals Anton al wel eens geroepen heeft, beter smering met vervuilde olie, dan geen smering.

    Daarbij durf ik nu niet meer te stellen dat een te kleine carterpan aan te wijzen is als zijnde schuldige voor de turboschade.
     
  3. Zonder zeefje kan inderdaad ook, ik gebruik de nieuwe banjo bouten preventief, en na een turboschade meestal zonder zeefje..
     
  4. Banjobout kan je dus ook apart dus bestellen bij Turbo's Hoet? Waar zit er nu precies ene, enkel bovenaan of waar nog?

    Bedankt!
     
  5. Ja, maar die van Hoet is gewoon een normale waar het zeetje uit gehaald is. Onder op je blok zit de banjobout met zeef, boven op de turbo zit een "normale" banjobout.
     
  6. Dus met normaal bedoel je ene zonder zeef of nog iets anders? :)
     
  7. Idd, zonder zeef.
     
  8. Heb jij bij toeval het Finnr ook? Ik had voor de oliewissel al nwe boutjes bij de dealer besteld. Echter zit hier wel een zeefje in.
     
  9. #29 antig01, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2013
    Voor een bout zonder zeetje bedoel je? Het zeefje kun je er zo uittrekken.
     
  10. Ik ben meer benieuwd of het finnr overeenkomt met diegene die ik had besteld. Dat je het zeefje er redelijk makkelijk uittrekt was ik idd ook achter ;)
     
  11. Keer zien of je er gemakkelijk aankan :)
     
  12. Dan hebben we het zeker over dezelfde, zoals je hebt gezien is het zeefje de hele lengte van de bout, de oude bout had alleen een zeefje aan het eind, dus zo groot als de diameter van het gat. Dat is binnen no time verstopt natuurlijk.
     
  13. Dus welkene is nu binnen no time verstopt, die met een zeef over het hele eind of die met een zeefje aan het eind
     
  14. De banjobout met het zeefje enkel onderaan heeft de grootste kans om te verstoppen. Ik deel de visie van ondermeer Turbo Hoet dat het beter is om een banjobout zonder zeefje te plaatsen. Ik mag aannemen dat zij heel goed weten waar ze het over hebben.
     
  15. Heb je die met het lange zeetje ook gezien? Zoals gezegd, ik plaats alleen zonder zeefje na een turboschade. Bij onderhoud roetfilter plaats ik het geüpdate zeefje.
     
  16. Kan je gemakkelijk aan die bout, waar zit die precies?

    Bedankt!
     
  17. Anton, roetfilter hebben wij niet. Ik heb op aanraden van Turbo HOET het boutje zonder zeefje geplaatst. (Wij hadden dus ook turboschade). Ik ga er vanuit dat zij weten hoe of wat. Of heb jij andere ideeen? Daar jij ook aangeeft dat jij bij eventuele turboschade een bout zonder zeefje terugplaatst. En je sindsdien de klanten niet meer hebt gehoord met problemen. Ik heb wel een langere bout met een zeefje gezien, echter zou ik een keer moeten kijken hoe deze er precies uitziet.

    Ik had ze met de volgende finnr`s besteld:
    1234858 (de korte)
    1374536 (de lange)

    Aangezien ik bij de kit van Turbo Hoet ook banjobouten heb gekregen, heb ik die ik besteld had over.

    De korte zit bovenop de olieleiding. Kijk waar de olieleiding uitkomt en daar zit de lange bout met het zeefje. Wanneer je een roetfilter hebt, is het wat lastiger om bij te komen.
     
  18. Bij Turbo's HOET kan je gewoon die gemodificeerde ophalen?

    Bedankt!
     
  19. #39 antig01, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2013
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    Dit is de juiste banjobout, zeefje kun je er dus uithouden als je dat wil, je zie het verschil wel tussen deze en die er bij Marco inzat.
     
  20. Dus deze moet je erinsteken dus?

    Nu met of zonder filter?

    Bedankt!
     

Deel Deze Pagina