Nadat ik in een bericht van Godtoh gelezen heb, dat voor de 1.6TDCI ergens een grotere carter zou beschikbaar zijn, heb ik dit wat verder uitgezocht. Ik heb nl eens contact opgenomen met C&E Turbochargers, en die wist mij te vertellen dat deze leverbaar zijn bij Peugeot. Ik heb dan maar eens contact opgenomen met een redelijk grote Peugeot dealer hier in de buurt(in België) en die viel uit de lucht. Die heeft dan een mailtje gestuurd naar de technische dienst in het hoofdbureau, die zeiden dat hier nog geen sprake van was. Mijn vermoedens zijn dus dat deze enkel leverbaar zijn in Nederland. Zou iemand eens contact kunnen opnemen met een Peugeot Dealer bij jou in buurt? Grtz
probeer Werner http://www.focusclub.nl/forum//member.php?u=4637 een PB te sturen, die werkt volgens mij bij een peugeot dealer.
toch nog even het beloofde informatie carter zit alleen op de expert tepee op de partner en bipper zit normaal carter carter bestaat dan uit een tussencarter en daaronder nog een carter verder verschillende boutjes en moertjes aftaplug en ring blijft denk ik gelijk maar nummers zijn 0301p5 carter 0301p6 carter 031129 aftapplug 031340 pakking aftapplug 013316 tapeind 693997 moer 030713 bout 035573 kraagbout bouten en moeren heb je tot 20x maal nodig gezamelijk licht alles op 230inc btw dan moet je alleen nog de vloeibare pakking hebben en ook olie + oliefilter dacht zelf dat 5.25 was maar 5liter kan dit ook heb tenminste in mijn kop zitten dat het 5.25 was maar kan ook inderdaad 5liter zijn echter de rede dat deze groter carter heeft was volgens mij alleen omdat er zwaarder werk werd mee gedaan echter veel rijden niet rond ivm meeste kiezen dan direct al voor de 2.0hdi een bestelwagen met een 1.6diesel is net te zwak eigenlijk maar dit maakt niks uit voor je olievervaningstermijn dit blijft 2jaar of 20.000km beste blijft 15.000km en met deze carter kun je wel extra km rijden maar interval blijft gelijk of bij de expert de uitlaat iets is gewijzigd om de grotere carter kwijt te kunnen durf ik zo niet te zeggen of je veel aan hebt eerlijk te zijn nee dit ivm je interval om te vervangen gelijk blijft als je behoud van alle andere componenten wilt alleen als je een lichte motor in een zware trekauto hebt zitten is het raadzaam om grotere carter te hebben ik moet zelf ff een chassisnummer van een expert met groot carter hebben dan kan ik zien wat de interval termijn is en hoeveel olie exact erin gaat volgens peugeot prijzen en nummers die zijn gemeld zullen kunnen kloppen echter je moet niet deze onderdeelnummers zo bestellen beste is om chassisnummer van een expert met vergoort carter te pakken zodat je de juiste nummers hebt en ook direct weet wat de prijzen zijn ivm dit kan wisselen
Ik kan mij voorstellen dat een grotere carterbak wel het mogelijke smerings probleem van de turbo op kan lossen. Om smerings problemen van de turbo te voorkomen deed mijn Ford garage er bij mijn forcus altijd te veel olie in, dit kan echter ook voor oliedruk problemen zorgen. |Maar past een grotere carterbak wel icm de focus?
Het lijkt mij handiger om de olie wat vaker te ververen. Vraag me af of het past, omdat de pijp van de katalysator er vlak onderdoor loopt. Wel adviseer ik iedereen om bij het vervangen van het roetfilter meteen de banjobout van de turboleiding mee te nemen, gezien daar een gewijzigd type voor is gekomen
Bedankt voor de info trucker0werner! kzal het gewoon zo laten. Ik vervang sowieso om de 10k de olie. Wat zou er eigenlijk nog allemaal kunnen gedaan worden om de motor zo fris mogelijk te houden, of is dit voldoende?
Volgens mij niet zo heel lang geleden... Denk dat je nog een oude hebt eigenlijk. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23482&page=2 Je eigen topic gewoon http://www.druant.com/pictures/nieuws/39-NL-THM50001-2NL.PDF
de carter is geen probleem met de uitlaat hij is alleen breder en heeft geen ronde zijkant waardoor net iets meer inpast officieel heb je dan ook andere peilstok enige verschil is de kleur dit om je aan te herinderen van boven dat er meer in moet banjobout moet je gewoon laten zitten en op tijd bij warme motor de olie aftappen en verversen als turbo kapot gaat dan moet je toch bij de banjobout zijn en dan dit pas doen of als je daar olielekkage krijgt nu is het niet rendabel om speciaal daarvoor de komplete uitlaat onderuit te halen om er bij te komen moeten alle hitteschilden weg peugeot 407 is het niet zo erg maar 207 heb je zo weinig ruimte dat dan de radiateur naar voren halen om bij te komen dit moet je dus dan bij tellen bij de tijd dus meer dan halve dag werk cq dag werk
Maar we rijden hier focus (ford) en geen 407 en 207. Misschien dat er bij de focus wel redelijk bij te komen is...
Inderdaad, ik heb in 1,5 uur die kat erondervandaan, en de b-bout vervangen en alles teruggeplaatst. Zeg ook niet dat iedereen dat moet gaan doen, alleen veel mensen rijden met een roetfilter, en deze moet er om de 120.000 toch onder vandaan. Dus dan zou ik hem altijd meepakken.
Of te wel bij de Focus kan er gewoon over nagedacht worden en zou het rendabel kunnen zijn. Want het werk is minder dan bij Peugeot (Franse slag he ).
dan heb je voldoende ruimte om hem snel en makkelijk onder uit te halen verder 120.000km en dan kat onderuit ?? peugeot schrijft 240.000km dan roetfilter vv en eerder komt hij eigenlijk alleen als hij in de weg zit onderuit additief vullen is om de 120.000km maar ja dan is ook nog dat peugeot 240.000km of 10jaar voor de d-riem en zwaardere omstandigheden 180.000km of 8jaar ford doet 160.000km ?? of heb ik het verkeerd onthouden verschillen blijven zelf met citroen is en kan verschilllen ps tip d-riem kan bijgeluid vertonen dit ivm roest op de tandwielen hierdoor een knarsend geluid hoorbaar bruine d-riem en enige optie is vv van de d-riem