1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grote beurt: Ford dealer of lokale bovag garage?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door IL76, 17 jan 2009.

  1. 2x kentekenplaatverlichting 50 euro?? :shock: :shock:

    Zitten er gouden lampjes in ofzo?

    En parkeerlicht 17 euro?

    Lijkt me een beetje geldklopperij voor een paar lampjes, of was er meer aan de hand?
     
  2. Net even Ford gebeld voor een nieuwe koppeling 1000 euro :shock:
     
  3. dan zou ik maar eens goed gaan rondbellen want dat kan zeker goedkoper!!! :shock:
     
  4. Ja bij de kentekenplaatverlichting waren beide units ook gecorrodeerd. Dus die moesten ook vervangen worden.

    Dat parkeerlicht zelf kost maar een euro maar ze zijn er denk ik 15 minuten meebezig geweest ofzo.
     
  5. Dan kan ik er nog inkomen, hoewel het nog steeds een hoop geld is.
     
  6. beunaas bij ford dealer nog goedkoper;)

    haha
     
  7. wat een prijzen !

    Ik schrik toch wel een beetje van de prijzen die de dealers rekenen, wij als dorpgarage zijn dan toch een stuk goedkoper, en we gebruiken dezelfde onderdelen en olie als de dealer.
     
  8. maar bij een dealer controleren ze alles en als je nou een storing hebt ben je sneller en goedkoper uit dan bij een universele garage!

    iedergeval dat is mijn mening en ervaring
     
  9. Normale garage nieuwe koppeling(sachs) compleet en APK 565 euro! :wink:
    Ford dealer 1000 euro :!: (die rekenen een dag werk)
     
  10. vandaag me fofo weggebracht, ben benieuwd ;)
     
  11. Heb je `m besteld bij carpartsdirect?
     
  12. Nee heb niks besteld alles aan de garage over gelaten.
    Maar hij rijd weer super lijkt wel of ik in de boter stap als ik koppel :D
    Oude pendaal voelde dus toch wel zwaar aan merk ik nu.
     
  13. Tja, garages....

    Overal vind je wat, en overal laat je wat is mijn indruk.
    Meerdere garages gehad, merkdealers (opel en ford) eenmans-zaakje en wat grotere vakgarage. Ford dealer heeft mij een keer goed genaaid, door (m.i. ten onrechte) onderdeel te vervangen, maar storing kwam weer terug dus dubbele (hoge) kosten, hierover viel niet te praten. Later naar andere garage gegaan. Prima zaak, maar te klein om alle (nieuwste) techniek in huis te hebben. De eigenaar had wel heel veel liefde voor zijn vak en deed zijn werk goed, vooral geschikt voor de wat oudere auto... Vakgarage tot nu toe geen klachten en goedkoper met banden dan de bandenhal er tegenover :-)
    Met mijn (voor mij) nieuwe auto toch voor de eerste beurt ff naar de Ford dealer waar die vandaan komt, heb jaar garantie... is wel andere dan de Ford dealer thuis, daar kom ik voorlopig niet weer...
     
  14. Je hebt kosten moeten maken voor een storing en je hebt een jaar garantie? Die snap ik niet.

    @vandertuin: Als je dorpsgarage bent dan weet je toch ook dat dealers hogere uurtarieven gebruiken dan jullie. Dus dat ligt niet alleen aan de onderdelen.
     
  15. vandaag telefoontje gehad van de garage dat de auto klaar was

    de grote beurt was 219,-

    aantal dingentjes kapot zoals :

    linksvoor deurhendel/slot rond de 165,-
    relais ruitenwissers 45,-
    ruitenwisser rubbers 30,-

    heb dit dus ook niet laten vervangen maar een afspraak gemaakt met de garage waar ik de fofo 5 maanden geleden heb gekocht en uitleg gegeven zodat dit gewoon onder garantie gerepareerd kan worden

    totale kosten nu 279 eurie omdat er nog 60 bijkwam voor de remvloeistof vervangen moest gespoeld worden ofsow ach vind iig dat ik voor dit bedrag niet mag klagen ook zit er btw gelijk een nieuwe apk op :)

    woon je dus in de buurt van de drechtsteden bel eens naar ford wensfeen in ambacht of alblasserdam, duidelijke service en klantvriendelijk !!
     
  16. Nou maandag gaat de focus voor een 225.000km beurt, is een grote beurt. Kost als het goed is 360 euro. Weet iemand de onderhoudspunten van een grote beurt? Kan ze niet vinden namelijk. Ohja het wordt gedaan bij Ford Utrecht.
     
  17. Bij de Ford dealer hier in de stad is een beurt 260 euro.
    Heb hem in augustus weggebracht, maar vertrouw het niet helemaal.
    Hij zou eigenlijk in december voor een beurt en APK moeten. Echter hij stond bijna op 150000 km en wilde ik de gok niet nemen om later de distributieriem te laten vervangen.
    Dus alles maar in 1 keer. APK, beurt en distributieriem. Zou bij elkaar 562 euro gaan kosten.
    Is uiteindelijk 587 euro geworden zonder APK.
    Men gaf aan dat de beide draagarmrubbers voor vervangen moesten worden, omdat er scheuren in zaten. (Zal dit morgen even nakijken als de wielen eraf liggen, omdat er nieuwe banden omheen moeten.) Probleem is namelijk dat de hele draagarm vervangen moet worden. De rubbers schijnen niet los te kunnen worden vervangen.
    Grapje gaat weer 500 euro kosten.
    Verder gaf men aan dat de remvloeistof niet in orde was en vervangen moest worden. Echter, de remvloeistof, staat ook in het onderhoudsboekje, is in december nog vervangen. Ook trokken de ruitenwissers strepen....origineel Ford en nog geen half jaar oud.
    Bij de dealer hier heb ik dus het gevoel dat ze extra werk willen creeren.

    Waar de auto vandaan komt, Van Kalmthout (Dekker autogroep) in Beverwijk zijn ze vreemdgenoeg iets duurder, maar daar heb ik niet het gevoel dat ze extra werk proberen te krijgen.
     
  18. Volg deze link maar eens misschien heb je er wat aan ;)
     
  19. #59 wiebson, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2009
    Dat komt redelijk overeen idd met wat ze gedaan hebben :) Gelukkig geen bijkomende kosten gehad!

    13 oktober gaat Ford Benelux de roest op achterklep en motorkap bekijken... :o
     
  20. De ford dealer in Almere ben ik redelijk tevreden over. Ook al betwijfel ik of zij echter meer kennis hebben dan een een dorpsgarage.

    Ze hebben het gepresteerd om bij twee beurten nu de parafan verkeerd te monteren waardoor twee maal het isolatie materiaal eruit gehaald moest worden.
     

Deel Deze Pagina