1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus Ecoboost Mk3 Turbo Membraan gescheurd

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FordFocusEcoboostMK3, 4 sep 2017.

  1. Hah wat leuk al die reacties!

    Grappig dat jullie als Ford liefhebbers alleen vallen over mijn laatste zin, dat had ik kunnen verwachten haha!

    Ik join een forum om iets te delen, of eigenlijk of jullie te bedanken en moet mij volgens de eerste reactie ook maar gelijk voorstellen, ook mooi zeg. :D

    Maar goed ik reageer graag op jullie reacties.

    Heb je helemaal gelijk in! Als leek heb ik daar ook eigenlijk nooit over nagedacht. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.

    De Ford wordt dit jaar 9 jaar oud en als hij 10 a 11 is komt er een opvolger. Ik heb niets voor of tegen bepaalde merken. Voor mij moet een auto het gewoon doen. Afgezien van banden, accu en dat soort reguliere zaken heb ik eigenlijk nooit issues gehad met auto's en ik heb al heel wat auto's versleten. Dus vandaar dat dit akkefietje met een membraan/storing mij gewoon opvalt. Misschien heb ik wel gewoon veel geluk gehad met andere auto's, dat kan natuurlijk ook.

    Ik brand Ford toch nergens af? Maar goed ik snap dat je mijn post zo op kan vatten. Ik rij er al 7 jaar met veel plezier in. Jullie reacties zijn terecht, het is een auto en er gaat wel eens wat stuk.

    Prachtig beschreven! Maar nee ik heb geen frustratie hoor richting de NIET Ford dealer. Ik kom daar al een jaartje of 15 met 2 auto's en ben vanmiddag ook langsgereden met de membraan om mijn verhaal te vertellen, zodat zij er ook weer wat van kunnen leren. Hij gaf aan dat het terugslagklepje van de vacuumpomp wel echt stuk was want hij trok niet goed vacuum. Afijn dat kan natuurlijk flauwekul zijn daar zullen we nooit achter komen, maar het kan natuurlijk best zijn dat er 2 defecten waren. Die 'reparatie' kostte mij overigens 86 euro.

    De Ford heeft nu 111.000km gereden. Afgelopen jaar is er weinig in gereden i.v.m. corona en het feit dat we 2 auto's hebben. Dank voor alle feedback, dat zet mij sowieso aan het denken.
     
  2. Conclusie, we zijn allemaal liefhebbers :mrgreen:

    Ow, ik heb nergens geschreven dat je je MOET voorstellen ;) alleen gevraagd wie u bent. En dat weten we nog niet :mrgreen:
     
  3. Is er een beetje te zeggen bij welke kilometerstand zoiets voorkomt, of is het 'ad random'? Want dan kan ik die van mij (juni 2013, 130dkm) misschien beter preventief door zo'n Turbosmart vervangen.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  4. Elk merk heeft wel zn dingetjes. Het membraam gaat bij mij ooit ook nog een keer stuk. Ik heb al meteen een link om zo'n turbosmart te bestellen en dan vervang ik hem zelf. Of met @Eric-rally ofzo. Dan komt het goed :) Ben je totaal 100 euro kwijt ofzo. Dat valt wel mee toch? Mijn turbo heeft er ook al bijna 200k opzitten, dus die gaat ook wel een keer vervangen moeten worden. Ik hoor namelijk de wastegate al trillen(doet ie al een jaar).. Dus ik wacht gewoon totdat ie ermee kapt :)
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  5. Voor de 1.6? Geef mij die link ook is :mrgreen: de mijne staat nu op 140k. Hoe ver woont Eric? :roll::mrgreen:
     
  6. Thnx!
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  7. Messi wordt hier wel erg hard aangepakt. Meldt zich hier aan om ons te bedanken voor de oplossing van zijn probleem en wordt compleet afgezeken door één laatste negatieve zin... Ik ben ook een Ford man in hart en nieren. En Hyundai, met alle respect, maar kom op: er is waarschijnlijk wat frustratie in het spel en wees gewoon eens lief voor elkaar...
     
  8. je hebt gelijk Marko.
    dus om even terug te komen op de eerste post van @Barca
    leuk dat je een account aanmaakt om iemand te bedanken :thumbs:
    zo, dat mag dan ook wel weer gezegd worden.
     
    BertPa, Fridge en Wiz vinden dit leuk.
  9. Trouwens niks mis met Hyundai hoor! Heb er zelf 3 gehad! Waren prima auto's!
     
    BertPa vindt dit leuk.
  10. Goede avond iedereen,

    alle eerste ik vind super tof dat dit focusclub bestaat!

    ik zit volgens mij momenteel in de zelfe probleem dat een paar van jullie hadden..

    ik heb namelijk ook een ford focus ecoboost 1.0 en hebt sinds gisteren problemen met onregelmatige branden van olie lampje en als volg de melding van “motorische storing onderhoud nu! En toen begon de motor onregelmatig te toeren in zijn stationer.

    ik liet de zelfde dag de olie vervangen en uitlezen van storing/verwijderen.

    nadat de storing werd verwijder reed de auto normaal en kon ik zorgeloos 20km naar huis rijden zonder enkele probleem.

    alleen vanochtend begon de olie lampje weer te branden onregelmatig en zodra ik de snelweg op bent brand het niet meer..

    ik weet namelijk niet of dit heeft te maken met deze koude dagen of dat het een andere probleem is..

    wie kan me hierbij helpen?

    alvast bedankt!
     
  11. Als het motorlampje brand is er wat anders mis. Als je turbomembraam gescheurd is gaat de auto in de noodloop en heb je ook geen vermogen meer.
    Ik zie trouwens dat je hier nieuw bent dus voorstellen zou misschien wel prettig zijn om meer antwoorden te krijgen.
    Is uiteraard niet verplicht maar wordt zeker gewaardeerd.

    https://www.focusclub.nl/index.php?forums/even-voorstellen.135/
     
    Jaier vindt dit leuk.
  12. #73 Jaier, 12 feb 2021
    Laatst bewerkt: 12 feb 2021
    Hoi Jason,

    bedankt voor je snelle reactie.
     
  13.  
  14. Ja en nee. Mijn turbomembraan was gescheurd maar ik had gewoon nog vol vermogen. Ik had helemaal niks door. Maar er stond dus wel elke keer 'Motor Storing Onderhoud Nu!'. Dus al er een klein scheurtje in zit zoals bij mij heb je gewoon nog vermogen. De topicstarter hier had het ook niet over een volledig verlies van vermogen, en die van hem was op meerdere plekken gescheurd. Kortom, als er iets met het turbomembraan is hoef je niet per se wat cq. veel te merken in vermogen.

    Bij mij brandde er absoluut geen olie lampje; alleen dus elke keer ineens uit het niets 'Motor Storing Onderhoud Nu!' in het dashboard. Dus of dit een kapot turbo membraan is betwijfel ik. Je raakt toch richting de dealer... en die kan je altijd vragen of het aan het turbo membraan kan liggen. Overigens, tot slot... de storing die werd uitgelezen bij mij was dat er een storing was met de vacuumpomp, niet specifiek de turbo. Ook gek... maar goed het is opgelost bij mij.
     
  15. Ik reageer ook niet op de TS maar op @Jaier die het over een brandend olielampje heeft en niet direct over vermogenverlies. Een brandend olielampje kan dus verschillende oorzaken hebben maar is niet te plaatsen met een gescheurd membraam.
     
  16. Bij mij is de motor lampje niet gaan branden dus alleen olie rode lampje met als volg “motorische storing onderhoud nu”

    ik durf niet echt meer te rijden..
     
  17. Heel verstandig. Ben je lid van de ANWB? , dan zou je deze eens kunnen benaderen. Misschien dat zij een evt uitsluitsel kunnen geven
     
    Jaier vindt dit leuk.
  18. Ja ik ben inderdaad lid, ik ga daar inderdaad gebruik van maken.

    bedankt voor de tip.
     
  19. Niet meer verder rijden met je auto! Distributieriem is nu aan afbrokkelen, stukjes van de riem verstopt het aanzuigopening van de oliepomp.

    Beter afslepen naar garage ter reparatie.
     

Deel Deze Pagina