1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus Ecoboost Mk3 Turbo Membraan gescheurd

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FordFocusEcoboostMK3, 4 sep 2017.

  1. Was vandaag bij dealer voor de terugroepactie waarbij ze ook gelijk hebben uitgelezen ivm met dezelfde melding op display. Volgens monteur is ook bij mij het membraam gescheurd. Wat waren de kosten voor dit geintje @FordFocusEcoboostMK3?
     
  2. Het membraam (inclusief deksel en boutjes) op de turbo van de 1.0 ECOboost kost circa €180,-. Het monteren van de membraam is niet zo veel werk. Dit is goed zelf te doen.

    [​IMG]

    Overigens is dit onderdeel in het buitenland in veel gevallen goedkoper als in Nederland. Ik heb enige tijd geleden dit onderdeel in de USA besteld. De adviesprijs is daar 129 Dollar (circa €110,-) maar veel dealers in de USA geven relatief hoge kortingen. Ik betaalde uiteindelijk nog geen €100,- inclusief verzendkosten.
     
  3. Waar kan ik dit membraam onder de motorkap vinden? Ben namelijk wat motormanagement nogal A-technisch.
     
  4. [​IMG]
    voorzijde van de motor net onder de turbo
    je ziet het slangetje mogelijk al van boven en dan even de slang naar beneden volgen
     
  5. Ik heb er via de onderdelenlijn een kunnen vinden voor €60. Omdat @JW aangeeft dat deze €180 kunnen kosten is mijn vraag of dit te vertrouwen is.
     
  6. Dan heb je een gebruikt exemplaar denk ik? Ik zou toch voor een nieuwe gaan.
     
  7. Het komt van een autodemontage bedrijf en is uiteraard een gebruikt exemplaar en geven er 6 maanden garantie op.
    Aangezien ik het verschil in prijs (€180 of €60) toch wel aanzienlijk vind ben ik geneigd om toch voor deze gebruikte te gaan. Ik heb als A-technicus intussen even onder de kap gekeken of ik het zo gauw kan vinden en of ik het evt zelf zou kunnen vervangen. Het enige wat er naar mening op lijkt is dit.

    20180918_124543.jpg
     
  8. Als ik het plaatje van het blok hierboven zie, zit ie iets lager. Op de foto exact links van die gele dop.
     
  9. dat is de vacuumslang op je vacuumpomp. hij zit net aan de andere kant van de hitteschild die op je turbo zit. daaronder aan zit hij.
    als je voor de auto staat dan zie je de turbo in het midden van de auto zitten. daar links ervan zie je twee dikke plastic buizen. op stuk grijs aluminium zit een zwarte slang die je dan naar beneden volgt, je komt dan uit bij de betreffende klep
     
  10. De pijl staat misschien een beetje ongelukkig op de foto maar idd dat bedoel ik ook.
     
  11. Als je em niet kunt vinden moet je er sowieso niet aan beginnen.
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  12. Als het nou zoiets als het vervangen van een tankdop was zou ik er geen moeite mee hebben. Maar in dit geval zit er nog een en ander in de weg om er goed bij te komen. En ik als A-techneut begin daar gewoonweg niet aan. Heb inmiddels de dealer geinformeerd voor een nieuwe afspraak,
     
  13. #33 jjonkie, 18 sep 2018
    Laatst bewerkt: 18 sep 2018
    Wellicht verstandiger inderdaad maar je kijkt ook aan de verkeerde kant. Volgens mij zit ie bij de gele pijl

    1LEcoBoostengine_LI.jpg
     
  14. In de rode circle[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  15. Ik zal morgen dan nog eens kijken.
     
  16. Heb inmiddels gevonden waar die zit. Is naar mijn mening lastig bij te komen.
     
  17. Vandaag bij dealer geweest om te herstellen. Totaal kostenplaatje was €294.
     
  18. Dank je voor je terugkoppeling!
    Duur grapje nog voor zo'n klein onderdeel...
     
  19. Onderdeel zelf was €156. Uitlezen werd rond €30 voor gerekend en het verwijderen van foutcodes, jawel bija €10. De rest was arbeidsloon en btw.
     
  20. Belachelijke bedragen zeg...
     

Deel Deze Pagina