1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford dealer of niet?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Michiel-1986, 30 apr 2010.

  1. #41 BarryST, 14 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2010
    Kees, probeer het hier ook eens;)

    Zit in Nederhorst den Berg maar komt ook aan huis:cheer:

    Collega's van me hebben hem wel eens op het werk laten komen maar van hun hoor ik niks anders dan lof:P

    Edit: zat nog ff op de site te surfen en vond dit stukje:
    Dus als er nog meer mensen zijn.....;)
     
  2. @Barry, Ik zal ze volgende week eens bellen, ze zullen wellicht goedkoper zijn dan de dealer. Bedankt alvast
     
  3. Vraagje: Ik wil een mail sturen naar Ford Nederland om deze situatie uit te leggen. Wie weet een mailadres waarheen ik mijn verhaal kan sturen
     
  4. Je kan wel een brief sturen naar :

    Ford Nederland
    T.a.v. CRC
    Postbus 795
    1000 AT Amsterdam

    Email-adres heb ik niet kunnen vinden:confused:
     
  5. Ik wil geen olie op het vuur gooien; maar wat kan ford.nl hieraan doen? Als er een steen tegen is gekomen dan is het schade en geen garantie.
     
  6. Probleem is er al een jaar en nu zeggen ze dat het komt door steenslag. Klinkt mij erg vreemd in de oren. Airco is al niet goed geweest vanaf het moment dat ik hem gekocht heb, en heb de dealer dit meerdere malen gemeld
     
  7. ok! Dat wist ik niet Kees. Ik dacht eerst te lezen dat de airco het na een jaar weer niet doet. Dus dat hij afgelopen jaar wel gewoon heeft gewerkt.
     
  8. Geeft niet. De aircospecialist gaat er naar kijken. Maar ik ben de houding van de dealer een beetje beu. Ben daar 16 jaar klant maar op dit moment doen ze niet echt aan klantenbinding
     
  9. Laatste nieuws over de airco: Heb vandaag een reactie van Ford Nederland gehad.
    Het komt er in het kort op neer dat wanneer de condensor door schade van buitenaf (lees: steenslag; aanrijding) de garantie hierop vervalt.
    Dus de Ford dealer heeft de monopoly positie want die kan zelf bepalen of het bijv. steenslag is.
    Voor mij kan dus Ford Nederland of de dealer niet meer doen in het kader van garantie.:frusty::frusty:
    Het enigste wat ze wel willen is de airco repareren voor een bedrag van zo rond de €800.
    Ben dus een beetje teleurgesteld :nocheer:
     
  10. Tja, heel erg jammer.
    Het wordt keer op keer bevestigd dat je van Ford Nederland niets hoeft te verwachten.
    800 euro is denk ik een nette prijs, ik denk dat je dat ook bij een airco specialist kwijt bent.
    (als het je condensor is.)
    Het blijft natuurlijk wel ontzettend veel geld.
     
  11. @Rykers Bij de aircospecialist ligt de prijs lager maar omdat ik nog een jaar garantie heb denk ik dat ik verplicht ben om originele Ford onderdelen te gebruiken. Of te wel de reparatie moet gebeuren bij de Ford dealer.
     
  12. Hey allen,

    Van de week is m'n FoFo op de brug gegaan bij de Ford Dealer, waar een kennis werkt van me. TOP WAGENTJE, NIETS MEE AAN DE HAND!

    Meteen even gevraagd wat een kleine beurt + APK moet kosten, volgende maand ben ik aan de beurt namelijk. Blijkt dat ongeveer dertig euro duurder te zijn dan bij het "mannetje" waar ik mijn vorige auto jaarlijks heen bracht.

    Dus voor mij is de kogel door de kerk, ik ga naar de dealer! Voor die dertig euro behoud ik wel de roestgarantie, en wordt alles correct gedaan (daar heb ik wel vertrouwen in aangezien die maat van mij daar werkt!).
     
  13. Ik breng mijn auto altijd naar de dealer.

    het afgelopen jaar zoon 15 keer hahahaha

    maarvoor zijn regulieren beurten staat mijn auto 3 keer per jaar bij de dealer.
    maar dat is omdat ik erg veel kilometeers maak hahahahah
     
  14. #54 sjaq, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2010

    had jij met 7 jaar al je eerste auto ? :thumbs: stoerrrr


    ik ga naar de dorpsdealer, ofwel de ford dealer waar ik m'n focus heb gekocht zit zo'n beetje om de hoek.

    accu was 6 maanden kaduuk: "oh neem zo maar mee" zeiden ze. scheelt weer een paar euro.
    daarom dus

    en m'n anwb kon ik opzeggen want nu ford sos, kan weer van de prijs af zullen we maar zeggen
     
  15. Even een update: Afgelopen week is de auto glansrijk door de APK gekomen, bij de Ford dealer in Zoetermeer.

    Wel even opletten, de baliemedewerker plukt je het liefst kaal! Ik bracht hem weg voor een APK + kleine beurt. Terwijl de baliemedewerker en ik elkaar gedag zeggen schiet het mij te binnen om nog even naar de prijs te vragen. Ik vraag hem: Het was toch iets in de buurt van €129 of zo?
    Ehh, (even opzoeken in z'n PC) nee. Die is €330!

    Zoals je kan begrijpen ging ik even contact opnemen met een kennis die bij een Ford dealer werkt in een ander dorp. Hij weet mij te melden dat het toch echt Ford Nederland afspraken zijn om dat voor €129, (nog iets) te doen! Het heette iets van Rapid Service of zo. Hij wist de naam niet precies meer uit zijn hoofd, maar zoiets moest het heten.

    Ik weer terug die dealer in, in zoetermeer, om te vragen hoe het kan dat hij €200,00 duurder is. Ik vertel hem ook dat ik iets van Rapid Service moest hebben of zo.

    Waarop die medewerker zegt: OOoooooohhhh Rapid service, tja dat is APK + een kleine beurt! [ Ehh, daar kwam ik voor en daar vroeg ik naar... ]

    Ik vraag de beste man om mij het verschil eens uit te leggen, behalve de €200,00 want die had ik inmiddels door...

    Het enige verschil is dat er bij de rapid service geen benzinefilter vervangen word, en volgens hem vervalt je Ford SOS.

    Dat lijkt mij toch een bijzonder dure filter, en ook een erg prijzig (verkapt-) ANWB abonnement...

    Zoals je kan begrijpen ben ik voor de "Rapid Service" gegaan, aangezien deze ook voor een stempel zorgt in het boekje en ik al lid ben van de ANWB voor heel Europa. Die benzinefilter laat ik wel eens nakijken door die kennis van mij, na zijn werktijd of zo! Misschien dat ik die filter zelf eens op ga zoeken, moeilijk kan dat toch niet zijn! Maargoed dat is voor latere zorg.

    Verder werd ik halverwege de middag gebeld dat de auto al weer klaar was en dat er niets aan mankeerde. Toen ik hem op ging halen wel even het boekje gecontroleerd, en ja hoor; geen stempel! Zucht.

    Ik weer terug naar die baliemedewerker, die er met een verontschuldiging een stempel bij zette en ook van de gelegenheid gebruik maakte om zijn collega's van de werkplaats voor simpele zielen uit te maken. [dat doe je toch niet in het bijzijn van je klant? of wel???]

    Nahgoed, blij dat m'n auto niets mankeert, blij dat ik mijzelf €200 bespaard heb, en ook blij dat ik de auto zo kort kwijt ben geweest. De volgende keer ga ik alleen wel naar een andere dealer, maar dat zal je denk ik wel begrijpen!
     
  16. hallo even een vraag. Ik lees dat jullie de focus allemaal naar de dealer of de beun brengen. Is er dan niemand die het zelf doet? (apk moet natuurlijk dat door een ander worden gedaan) Maar olie verversen en filters vervangen is toch geen moeilijke klus? En volgens mij bespaar je daar wel wat mee.
     
  17. Je brengt je fofo naar de dealer voor de garantie op roest. Geen stempel = geen garantie. Ikzelf doe wel het onderhoud zelf.

    Wat betreft de Rapid Service: de vraag is of deze beurt (stempel) wel geldig is voor je roestgarantie.
     
  18. De stempel in het boekje is de zelfde als altijd. Ik heb speciaal nog gevraagd of deze stempel de roestgarantie in tact zou laten en dat zou deze doen. Doe mij die rapid service dus maar!
     
  19. Ik ging tot dusver ook altijd naar de dealer. Tot dus ver niet hele goede ervaringen mee.

    Dealer 1 weigerde een terugroep actie uit te voeren tenzij ik een bij hun grote beurt liet uitvoeren maar dat had hij op dat moment niet nodig. Ford België moest er aan te pas komen om mijn recht op te eisen maar ik ben toen naar een andere dealer gegaan.

    Dealer 2 is heel vriendelijk en behulpzaam. Bij de laatste beurt echter verving van die alles maar vergat naar mijn rammelende remmen te kijken waarvoor hij binnen gebracht was en goot te veel olie in de motor. Tot zo ver ben ik niet echt onder de indruk. Bij een volgende beurt ga ik mij toch eens oriënteren bij een algemene garage.
     

Deel Deze Pagina