1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford dealer of niet?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Michiel-1986, 30 apr 2010.

  1. Hela,

    Sinds deze week ben ik in het bezit van een FoFo Wagon (zie mijn "even voorstellen").

    Nu vraag ik mij af waar jullie je Focus in onderhoud hebben? Brengen jullie je auto naar een Ford dealer, naar een universele garage, naar de Kwik-Fit of naar "Beun de Haas" om de hoek?

    Wordt er misschien afhankelijk van wat er gebeuren moet gekozen, of heeft de leeftijd van de auto invloed op de keuze voor de garage...

    Let me know, ik ben helaas al snel aan de beurt voor de APK (en mijn focus is de afgelopen 10 jaar dealer onderhouden geweest, zal ik die traditie doorbreken???).
     
  2. ik ga tot nu toe altijd naar de ford dealer maar dat is meer voor me roestgarantie zodra dit over is zal ik waarschijnlijk wel overstappen naar een gespecialiseerde ford garage
     
  3. Ik heb 2 x Ford. Escort en Focus. Respectievelijk 14 en 10 jaar oud. Ga in principe nooit naar de garage. Vloeistoffen regelmatig controleren en bijvullen. Jaarlijks APK bij een bedrijf in Uithoorn dat niets anders doet, dus niet op zoek gaat naar "reparaties". Beide auto's op tijd een nieuwe distributieriem bij een algemene garage in Almere. Die geeft prijsopgaaf en als het meegevallen is wordt de prijs lager. Kom daar maar eens voor.
    De Escort is verder nooit naar de garage geweest (14 jaar! lang leve Ford).

    De Focus heeft nu een probleem. Wacht nog even met de Ford garage. Eerder een probleem gehad dat alleen de Ford garage kon oplossen door de auto uit te lezen. Bleek het elektronische gaspedaal te zijn. (een regelbare weerstand afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Vriendelijke en niet dure garage in Amstelveen.

    Mijn ervaring: soms heb je Ford nodig en mijn ervaring daarmee is goed. Maar vraag vrienden/kennissen naar goede ervaringen met een algemene garage. Bespaar je veel mee.

    Tot slot: de Duitse ADAC (soort ANWB) heeft vele jaren geleden een onderzoek gedaan naar auto's die volgens schema onderhouden werden tegenover auto's die alleen de olie e.d. aangevuld kregen. De laatste waren in betere conditie. Dus zorg voor je auto en je portemonnee.
     
  4. Blijf weg bij KWIKSHIT.

    Voor de rest zoek een goede universele garage die je Focus kan repareren.
    Een dealer kan ook maar die zijn over het algemeen wat duurder.

    Mijn onderhoud doe ik zelf, en als het iets is waarvan ik weet dat ik het niet kan ga ik hier naar een garage die gespecialiseerd is in Ford.

    Gr Fred
     
  5. Beurtjes geef ik 'm zelf, ben ik met 100,- aan onderdelen klaar tegen 230,- bij de dealer...
    APK en "andere" dingen doe ik bij de garage bij ons in het dorp, kom ik al sinds ik m'n eerste auto heb (jaar of 7) en eigenlijk altijd tevreden. Die hebben tenminste een fatsoenlijk uurloon en er kan nog wel eens iets geregeld worden ;)
     
  6. Als je roestgarantie voorbij is, zou ik gewoon naar de universele garage gaan. Doe ik zelf ook...
    In iedergeval zou ik nooit naar de kwikfit gaan, zoek een goede universele garage in de buurt die tevreden klanten heeft, ben je vaak hetzelfde geld kwijt maar meer tevreden.
     
  7. Roestgarantie is 12 jaar, mits dealer onderhouden en compleet ingevulde boekjes. Aan jou de keus; krijg je roest op de bekende plaatsen en je hebt geen compleet boekje dan heb je een probleem.;)
     
  8. #8 Michiel-1986, 30 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2010
    Hey allemaal,

    Bedankt voor deze reacties, het zet mij wel aan het denken... Kwik-Fit zal ik maar links laten liggen, zo veel negatieve reactie... Wel heb ik er een Fit-to-Go abonnement. Dat is €35 per jaar en dan kan je gewoon binnen rijden voor het vervangen van lampen en vloeistoffen. Dat vindt ik toch ideaal!

    De roestgarantie is wel iets om over na te denken... Maar een Ford dealer die een hoop dingen vindt om op te lossen terwijl het niet noodzakelijk is...

    Blijft de auto "dealer onderhouden" als ik hem eerst naar een universele garage breng, en daar laat nakijken en repareren, en vervolgens naar de Ford dealer breng voor een APK?

    Ik kan mij zo voorstellen dat er dan alleen originele Ford onderdelen geplaatst moeten worden door de universele garage, maar die zijn altijd wel te krijgen (gebruikt bijvoorbeeld). Of zou dit trucje niet opgaan voor de roestgarantie...
     
  9. Tja ik wil niets kwaadaardigs zeggen over de garage op de hoek, ik ken er genoeg die hun werk meer dan voortreffelijk doen en gezien de leeftijd van de auto lijkt het me best het overwegen waard.

    Maar het moet gezegd worden dat garantie krijgen van Ford, ook al is de FoFo al op leeftijd, alleen gaat lukken als je jezelf en je FoFo conformeert aan de regels van Ford en een ieder die daar ooit mee te maken heeft gehad weet dat Ford geen gemakkelijke partij kan zijn.

    Zelf heb ik nooit één van de Ford mobielen ergens anders heen gebracht voor onderhoud dan de Ford dealer, maar de reden daarvan zal meer liggen in het feit dat ik nooit een Ford heb gehad die ouder was dan 5 jaar ;)
     
  10. dit gaat helaas niet op omdat je de stempels in je boekje moet hebben staan, ook moet de km stand binnen de normen van ford blijven als dit nu al niet het geval is bij jou dan hoef je ook geen moeite te nemen voor je roestgarantie want ford nl kijkt maar op 1 manier in je boekje en dat is zit alles binnen de normen?? zoniet dan vervalt de aanspraak op de garantie en ja dit nemen ze heel strict! dus kortom zit je nog goed met je intervallen van beurten en wil je zeker zijn dat mocht je roest krijgen op de bepaalde plekken, lekker ff bij de ford dealer blijven hangen voor je beurten je kan natuurlijk wel mankementen bij een andere garage laten doen . dus kortom :

    beurten door de ford dealer voor roestgarantie
    mankementen door een universele garage


    [EDIT] na nogmaals lezen bedoelde je dit ook met het stuk dat hierboven beschreven staat volgens mij?
     
  11. Vandaar dat ze bij mij nog twee keer vroegen naar de kilometerstand... :mrgreen:
     
  12. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de dealer. Ook bij mijn vorige auto`s, van andere merken, ging ik altijd naar de dealer.
     
  13. Ik sluit me aan bij Joost.
    De Dealer geeft garantie, en niet te vergeten Ford SOS.
    Das hetzelfde als ANWB Europa dekking, en dat kost hier dus gewoon niks.
    Maar inderdaad ook geen auto gehad ouder als ongeveer 6 jaar.
    En daarbij is deze Dealer erg goed vind ik, nog nooit problemen mee gehad.
    Er zijn er hier ook die het slechter hebben getroffen, en dan ga je sneller naar de Garage op de hoek.
     
  14. Laat die fit-to-go abbo ook maar links liggen. Ze zullen daar naar alle waarschijnlijkheid niet eens de juiste olie d'r in gooien!
     
  15. Hehe, daar had ik ook al aan gedacht...
     
  16. mee eens!
     
  17. Als je zeker wil weten dat het GOED gebeurt.....doe het zelf;)

    Ikzelf ga ook "altijd" (en in mijn geval is het idd ALTIJD) naar de dealert. Dit omdat ik nu nog garantie heb maar na de garantie zal ik naar de dealer blijven gaan ivm de roestgarantie enz.
    Ook word de dealer geacht de kennis en spullen in huis te hebben om je auto zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Let op : ik zeg "geacht" omdat mij vaak het tegendeel bewezen is. Ik ben dus 1 van die mensen waar Sjansse het over heeft;)
     
  18. Ik haal zelfs mn banden niet meer bij Kwik Fit. Een keer heb ik meegemaakt dat beide voorwielen niet goed waren vastgezet na een bandenwissel waar ik op de snelweg dus achter kwam. (overigens goed afgelopen)

    Voor mij altijd de Ford dealer.
     
  19. Met mijn bedrijfsauto een keertje bij ShitFit geweest en wat denk je na een dag flink gerammel en gekraak.
    Ik had nog maar 3 van de 4 bouten en 2 kon je met de hand losdraaien.
    Na een zeer kort telefoontje, werd mij verteld dat er op de kassabon stond dat je ze moest nadraaien.

    Vanmiddag reed ik naar huis van m'n werk, Focus trok erg naar rechts en een andere focusrijder wees dat ik aan de kant moest.... wat denk je lekke band.
    direct de parkeerplaats van A1 opgereden met tankstation en de band weer volgepompt (d'r zat een dikke schroef in de band)

    Met schroef nog in de band doorgereden naar m'n dealer, die zeiden direct Meneer deze band is niet te maken en we kunnen nu alleen de reserve eropzetten (was net voor 6uur geen monteur meer in de werkplaats).
    dus met thuiskomertje via een omweg naar huis gereden.
    Morgen maar eerst bij m'n eigen garage langs voor advies, alvorens ik weer naar de dealer ga.
    banden zitten er nog geen 5maand op de auto en om nu al een nieuwe te moeten kopen :(
    wat is jullie advies?
     
  20. Als hij in de wang of schouder zit is het einde oefening en dan moet er een nieuwe op. Als het gat te groot is nieuw.

    Band is enkelt te repareren als de schroef in het loopvlak zit.

    Dus waar zit het is dan de vraag.
     

Deel Deze Pagina