1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford dealer of niet?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Michiel-1986, 30 apr 2010.

  1. Ik heb mn vorige auto (micra) nooit bij een dealer gebracht, maar zelf onderhouden
    (Tja dat heb je als je een handige kerel hebt;))
    en voor de apk naar een tyre-center.
    Maarja goed wat was die auto mij waard :angel:

    Nu met mn Ka-tje ga ik naar de dealer... en heb al veel voordelen daarmee gehad :angel:
    Waaronder zorgvuldig gebruik van de garantie;)
    Waar ik nu nogsteeds gebruik van maak :schater:
    En bij de dealer zijn ze erg klantvriendelijk, ze staan altijd voor je klaar, wordt altijd prima geholpen
    en ze gaan altijd "professioneel" met de auto om (naar mijn weten dan)
    Als in bijv; hoezen om de stoelen als ze in de auto moeten zitten en noem maar op
    Bij "onze" dealer dan tenminste;)
     
  2. hier ook het onderhoud zelf en als ik vragen hebt, kan ik bij mijn dorpsgarage terecht, deze geven mij graag advies en bij het keuren gaan ze zeer zorgvuldig met me auto om, ze doen zelfs hoezen om de stoel heen;)
     
  3. Kwik-fit heb ik inderdaad mijn twijfels bij, ook mijn ouders in een grijs verleden te weinig bouten aan de wielen gehad (op weg naar Frankrijk, Opel Kadet Station)...

    Neemt niet weg dat het kwikfit abonnementje een kado is van mijn verzekering! En wat kunnen ze nu verkloten aan het vervangen van een lampje (jah vette vingers waardoor deze sneller door brandt, dan kom ik toch gewoon weer langs voor een nieuw lampje!).

    Eerst de auto maar eens op de brug gooien en uitgebreid kijken naar de staat van de auto, kennis werkt bij een Ford dealer!

    Toch blijf ik twijfelen over dealer of niet... Deze kennis gaf aan de de Ford dealer wat betreft onderdelen niet duur is, maar dat de manuren flink geprijsd zijn. Hopelijk kan hij daar verandering in brengen voor mij! Dan is de keus wel gemakkelijk gemaakt natuurlijk, dan wordt het dealer!
     
  4. Ik ga niet naar de hoofddealer, maar naar iemand die de Ford naam mag dragen (Ford specialist) en die haalt tevens zijn onderdelen bij de hoofddealer
     
  5. Ook ik heb allerlei problemen meegemaakt met mijn:ford:Dealer.
    Zelf heb ik het gevoel dat ze gewoon de klanten niet helemaal serieus nemen, omdat ze zo groot zijn gegroeid en alleen aan de klanten willen verdienen.(allerlei rekeningen achteraf sturen in de garantieperiode)
    zolang je nog garantie hebt zullen ze je moeten helpen, maar als er een onderdeel niet binnen de garantie valt dan proberen ze er aan te verdienen.
    afgelopen week had ik een bericht gepost over de lekke band die niet meer te repareren was volgens de :ford:dealer en direct vervangen moest worden.
    Dat terwijl ik de auto in Dec 2009 gekocht had met 4 nieuwe banden.
    Na behoorlijk aandringen van mij het thuiskomertje erop gezet (het was ondertussen 6uur en de monteur wilde naar huis).
    En toch maar second opinion gevraagd bij m'n eigen dorpsgarage waar ik altijd goede contacten mee heb en de andere auto in onderhoud heb.
    De schroef/gat in de band zat maar liefst 5cm uit de rand en met een propje erin was het lek gedicht. uit voorzorg de banden van voor maar ff naar achter geplaatst en geconstateerd dat de stabilisatiestang ook slecht was.
    Toen ik vroeg wat de kosten waren zeiden ze dat dit service was en ik altijd terug mocht komen voor advies.(en ze wilden ook wel beoordelen wat de evt kosten zijn voor reparatie indien er zich weer problemen voordoen)
    De vaste monteur de garage was de :focus:[​IMG]Club sticker opgevallen
    Omdat hij zelf ook een:focus: [​IMG] bezit vond hij dat wel interessant en hij zou er thuis eens naar kijken.

    Conclusie: indien ik de :ford:dealer niet vertrouw en/of idee heb dat er iets niet klopt eerst ff langs bij m'n vertrouwde garage voor advies.
     
  6. @ Hoomer, wil je zeker niet je dealer weghouden, maar als je auto overgespoten is, ongeacht welke kleur, heb je sowieso geen garantie meer op je carosserie.
     
  7. ooooow :shock: daar gaan we vandeweek gelijk eens achteraan wat dat zeg je me idd wat :)
     
  8. De standaard onderhoudsbeurten worden gedaan bij de dealer. Maar voor de echt dure karweien (vervangen handremkabel, schokdempers etc...) neig ik eerder naar de beter, algemene garage (Midas, Auto5, etc...), aangezien dat de prijs/uur een pak minder is.
     
  9. nou,van een propje in de band ben ik ook niet zo onder de indruk,gaat altijd lekken door vervormen van de band tijdens rijden een echt goede reparatie is een parapluutje,band van de velg en dan van binnen uit plakken ,gat van schroef/spijker is dan dicht en aan de binnenzijde zit een plakker,gaat bijna nooit meer lekker op dezelfde plek.
     
  10. Ik heb begrepen dat die proppen ook niet meer gebruikt mogen worden.
    Dat vertelde de man van Euromasters me toen ik er stond met een schroefje in mijn winterband.
    Alleen nog maar parapluutjes dus.


    Werd trouwens gratis gemaakt.:dance:

    Gr Fred
     
  11. Dit is onzin, het is altijd zo geweest, dat de mensen die paraplu'tjes monteren zeiken op de proppen, en andersom.

    Wij repareren altijd met proppen, nog nooit eentje teruggezien, de lekte, kapot ging of wat dan ook, gewoon goede proppen, dus niet van de halfords erin, en je kunt de band gewoon lekker oprijden!
     
  12. Ik moet de eerste beurt nog krijgen (2e hands fofo met 34000km) maar ben nog niet onder de indruk van de ford dealer in Alkmaar. Heb nu een aantal onderdelen bij hem gehaald en dat ging niet bepaald soepel: 40 minuten erover doen om een extra lamp voor in de hemel te bestellen en dan krijg je hem niet compleet, weer terug en dan bijna een uur nodig hebben om de sierrand te bestellen: :weird:
    En het werkplaats uurtarief van 80 euro vindt ik echt buitensporig! Dus ik ga nog eens polsen bij een andere dealer (HHW bijvoorbeeld) en anders maar een alternatief.
    En die roestgarantie... ik rij geen Italiaan!!:rofl:
     
  13. Die van mij gaat vandaag naar de dealer. Dit omdat er nog garantie op de auto zit. Ben benieuwd wat er allemaal gaat/moet gebeuren (60000km/3 jaar beurt)
    Heb wel weer een probleem met de airco, die is vorig jaar gevuld omdat er niet meer genoeg in zat en nu is weer hetzelfde probleem. Ze zouden hem af gaan persen en dan kijken wat er aan de hand is. Er zal wel weer een vervolg afspraak komen.
    We wachten het af en we zullen het eindresultaat aan het einde van de middag zien.
     
  14. @ the blue focus: De Dealer in HHW valt onder dezelfde groep. Dus zal het qua werkplaatstarief niet veel verschillen denk ik.
    Dan zul je naar Castricum of Schagen moeten denk ik.
     
  15. Het gezeur is begonnen, airco/condensor is defect en zou kapot zijn gegaan door steenslag. Dit valt niet onder de garantie dus ik kan niets claimen. Geschatte kosten tussen de 800-1000 euries.
    Ga hem straks weer ophalen en dan hoor ik verder.
     
  16. @kees37.....Huizen of Hilversum?
     
  17. Dat is vervelend Kees. Nu vraag je je af of je bij de dealer het deel moet laten vervangen of bij een airco specialist?
     
  18. Wat vervelend dat je nu ook een kapotte condensor hebt net zoals bij de oude :focus: van Jack. Ik weet niet precies waar deze gemonteerd is, maar blijkbaar op de juiste plaats voor steenslagschade.

    Succes met herstel.
     
  19. Huizen
     
  20. In ieder geval niet bij deze dealer!! Hier in het dorp zit een aircospecialist, zal hem bellen om info op te vragen en wat de kosten zijn.
     

Deel Deze Pagina