1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. :kwijl: Die dry sump... :kwijl:
    Mooi spul weer hoor!

    Is het blok nu verder klaar om in de auto te gaan of moet er nog het één en ander aan gebeuren?
     
  2. Ben momenteel bezig het dry sump carter aan te passen de oliepomp moet aan de voorzijde komen aan de achterzijde zit de aandrijfas hierdoor moet ik het leiding werk aanpassen en er komt een oilieafvoer in het carter vanaf de turbo
    Motor zit verders in elkaar en kan als dit er op zit op de testbank gas mechaniek moet er nog ff op

    Groeten Dennis
     
  3. Ja dat vroeg ik me al hoe je dat ging doen.. Maar dat komt dus wel goed begrijp ik! Ben benieuwd hoe het blok eruit komt te zien als alles op zijn plek zit! :kwijl:
    Ik denk dat ik voor meerdere mensen spreek als ik zeg dat ik met smart op de volgende set foto's wacht!

    Gr Tom
     
  4. dik spulletje weer Dennis.
    ben benieuwd wanneer we deze live in actie gaan zien.
     
  5. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
     
  6. Ik heb nog een vraagje waar ik eerder geen antwoord op heb gekregen... Waarom heb je nou precies voor I-profiel drijfstangen gekozen in plaats van H-Profiel? Ik heb me daar wel is in verdiept maar ik kan uit al die verschillende 'meningen' nou niet echt de precieze voor- en nadelen halen tussen die 2 soorten!
     
  7. ik heb gekozen voor een I stang omdat ik een stroker krukas gebruik de stang komt door de langere slang meer naar buiten zijde van het blok een H stang is iets breeder scheelt niet veel

    model van een I stang is beter dan de H stang kwa invloed lucht geleiding langs de stang maar heeft ook weer een nadeel en dat is dat de I stang iets zwaarder is dan de H stang

    dus eigelijk maakt het niet zoveel uit of je nou een H of een I stang pakt

    Groeten Dennis
     
  8. Okee, ik snap wat je bedoelt! Bedankt voor de uitleg!
    Succes met de verdere opbouw én inbouw! ben echt benieuwd naar het eindresultaat!

    Gr Tom.
     
  9. Zie het nu pas, maar wat een super gave bak wordt dit! Toch even in de gaten blijven houden dit topic
     
  10. Zo:shock: dat is geen half werk zeg! Erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Succes ermee:rock:
     
  11. Ziet er weer super uit Dennis !!
     
  12. Behoorlijke laag stof hier! Tijd voor updates!! :P

    Is het monster inmiddels al aan de testbank gehangen?
     
  13. Ik volg dit project wel, maar ik heb eigenlijk nog nooit gereageerd en daar is eigenlijk een goede reden voor...
    Ik heb gewoon geen woorden over hoe awe-some ik dit project vindt! Keep up the good work boy! :thumbs:

    Nu ga ik weer even verder daarachter in een hoekje staan kwijlen! :kwijl:
     
  14. De drysump ligt klaar om gemonteerd te worden de pomp moest naar de andere zijde van de pan verhuizen leidingen aanpassen etc...zal wel ff een paar foto's schieten binnenkort , momenteel druk met een ander project genaamd huis
    Hier zit zo'n 6 à 7 maanden verbouwing in
    1 voordeel veel grond met diverse schuurtjes etc erbij heb de RS gelukkig bij huis
    Als ik klaar ben met de verbouwing van het huis weer volgas met de RS verder

    Groeten Dennis
     
  15. Net het hele project vanaf pagina 1 door gelezen! alle hoop om het project af te zien, en nu zijn de pagina's op:nocheer: desalniettemin wat een rete vette machine word dit:thumbs: heel veel succes met de verdere opbouw en met je huis:thumbs:
     
  16. Dennis heb je al een idee wanneer de motor op de testbank gaat ?? :D
     
  17. hierbij nog 2 foto's van het aangepaste drysump carter
    drysump pomp naar voorzijde verplaatst slang aansluitingen gemaakt voor afzuigen van de olie, en een retour aansluiting gemaakt voor olie vanaf de turbo
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Ziet er super strak uit, mooi werk :thumbs:
     
  19. nice,
    zie een getande poelie,
    wordt deze dan via d-riem aangedreven of komt er een apart unit poelie op krukas om hem apart aan te drijven.
    neem aan dat je zowiezo m-riem hebt voor je dynamo en wellicht ook voor je stuurpomp
    airco had je volgens mij niet op zitten als ik me je hele verhaal goed heb onthouden
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina