1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rottig plekje om mooi strak rondom te lassen die retour aansluiting, desalniettemin ziet het er toch netjes uit!
    Wil het allemaal een beetje lukken met verbouwen? Kan niet wachten tot je weer meer tijd hebt om volgas met je monstertje verder te gaan namelijk, haha!

    [MENTION=4637]trucker0werner[/MENTION]: Er komt een extra poelie op de krukaspoelie, deze drijft de pomp aan door middel van een kleine getande riem. Soort mini distributieriem! Paar pagina's terug staat ook een foto van de poelie en riem in kwestie!
     
  2. @hierboven
    ah dan is die foto me ff ontgaan.
    maar daar had ik dus ook al aangedacht.
    wordt dan wel druk naast de multi-riem deze riem er dus extra bij. neem aandat de dynamo normale riem heeft.
    staat me wel iets bij dat er een ander soort poelie op de dynamo zit om zo de hogere toerental zonder probleem aan te kunnen.

    ben heel benieuwd als deze af is.

    neem aan dat de motor op dyno bank van grond af aan geschreven wordt.
    van collega weet ik dat dit niet goedkoop is om dat te laten doen.
    2500 voor stuk programma is dan goed mogelijk
    of is dat bij deze dat toch anders
     
  3. Ze zullen wel starten met een originele RS map, welke de tuner dan zo aanpast dat de motor veilig kan draaien en vanaf dat punt gaan ze fine-tunen. Tenminste dat denk ik hoor!!
     
  4. Bryan heb je het topic helemaal gelezen of "val" je op deze pagina's binnen?
    Dennis wil richting de 500pk grens, denk niet dat je dat red met de stock RS mapping.
     
  5. Hahaha mijn naam staat bij mijn profiel informatie, geen idee hoe je bij de naam Bryan komt?! :schater:
    En ik denk dat jij niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, ik heb nooit gesuggereerd dat ze een standaard mapping gaan gebruiken om deze motor aan te sturen.

    Ze moeten ergens beginnen, dus als ze een standaard RS mapping gebruiken ligt de basis er al, dan kan de tuner aan de hand van de modificaties bepalen in welke mate die map aangepast moet worden om de motor veilig te kunnen laten draaien zonder dat deze direct in de soep loopt dankzij een te arm mengsel o.i.d. (wat dus hoogstwaarschijnlijk wel zo is als ze een standaard mapping erin laden en dat ding aan proberen te slingeren).
    En vanaf dat punt gaat het echte afstellen pas beginnen.

    Gr. Tom
     
  6. denk dat ze zelf van nul beginnen.
    want ging kennelijk ook andere motor ebe in
    dus dan wordt software van de grond af aan geschreven.
    deze zou namelijk denk niet meer op de weg komen. anders zou het wel vet zijn
    om een focus 1 te hebben waar op kentekenbewijs 500-800pk staat. want dat is zijn doel als ik goed begreep.

    met een beetje slim denken denk ik dat je zo'n code ook helemaal zelf kan maken van de grond af.
    8injectoren die je moet aansturen staat niet in je rs map

    maar ja dat is iets andere techniek die hun gebruiken dan een chip tuner.
    denk ook dat de software geschreven wordt terwijl de motor in een speciale kamer zit. daar aan een test bank hangt
     
  7. [MENTION=7725]Bami2[/MENTION]; idd je naam niet goed gezien.
    Maar goed je reageerde wel. ;)
     
  8. #428 Bami2, 1 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2014
    [MENTION=4637]trucker0werner[/MENTION]; Je maakt daar een zeer goed punt, maar toch blijf ik bij mijn eigen standpunt en wel om deze redenen:
    Natuurlijk is het voor een ervaren tuner redelijk te doen om vanaf de grond af een basis mapping op te bouwen om dit monster veilig te laten draaien. En ik weet ook dat iedere motor anders is, ook al zijn het 2 motoren van exact hetzelfde type, met exact dezelfde modificaties, ze vereisen allemaal een andere afstelling om het maximale eruit te kunnen halen. Met dat in mijn gedachten klinkt het toch wel erg logisch als er word gesuggereerd dat er vanaf de grond af aan wordt opgebouwd.
    Alleen laat het nou net zo zijn dat in mijn ogen die tuner exact hetzelfde resultaat vele malen sneller bereikt als hij start met de originele RS mapping en dan van zijn kennis gebruik maakt om in te schatten hoe déze motor veilig draait i.c.m. de modificaties die Dennis heeft gemaakt. Daarbij komt dat die 4 extra injectoren pas mee gaan werken zodra er voldoende boost gegenereerd wordt en het relatief gezien vrij gemakkelijk is om die 4 extra injectoren aan te sturen d.m.v. Dennis zijn uitstekende keuze van het stand-alone motormanagement.
    Of het een auto voor op de straat blijft ligt puur aan Dennis en heeft niks te maken met de wijze van afstellen, dus die link snap ik niet. Feit blijft dat als hij deze auto op de straat wilt houden, hij met zoveel vermogenstoename toch verplicht is om een herkeuring te laten doen bij de RDW, als je dit niet doet ben je niet eens meer verzekerd mocht er ooit iets misgaan. Aangezien hij ook de rest van de auto (denk aan remmen e.d.) ook behoorlijk heeft aangepast zal zo'n herkeuring hoogst waarschijnlijk niet echt een probleem vormen, hooguit zal er alleen moeilijk worden gedaan over de emissie. Maargoed, Dennis is de enige die weet hoe hij het allemaal aan wilt gaan pakken, dus het blijft bij speculeren voor ons.

    [MENTION=13177]Silver[/MENTION] Baron aka marco;
    Ik kon er niet omheen aangezien je mijn bericht gequoot hebt. Ben alleen vergeten te reageren op je vraag dus bij deze: Ik volg dit topic al sinds ik hier lid ben en heb elke pagina "bestudeerd" dus ik kom niet zomaar eventjes binnenvallen. En wees gerust ik neem je niks kwalijk. Vergissen is menselijk!

    En om duidelijk te zijn voor iedereen die dit leest: Dit is en blijft een persoonlijke mening van mij, ik ben nog jong en heb hoogst waarschijnlijk minder ervaring dan de meeste mensen op dit forum maar ik ben erg leergierig dus ik sta wel open voor eventuele (zware) kritiek op mijn standpunt. Dus, correct me if I'm wrong!

    Gr. Tom
     
  9. Ik ga rijden met een vrij programmeerbare computer van DTA
    De computer zal totaal 8 injectoren aansturen maar deze zullen niet zoals als de meeste motoren sequentieel of semi sequentieel inspuiten een race motor heeft brandstof nodig en over emissie hoeven we het al helemaal niet te hebben
    De eerste bank injectoren spuit elke 2 slagen 1 keer dit doen ze alle 4 tegelijk
    De 2 bank doet dit ook maar gebeurt pas als dit nodig is

    Er is een basis map voor de zetec motor dit is de basis waar we vanuit gaan werken
    En zal inderdaad nog een behoorlijke klus zijn om dit helemaal af te stellen

    Met een standaard ford computer is dit niet te regelen maar een mapping tot 500pk is geen probleem

    De DTA computer heeft vele mogelijkheden zoals meerdere injectoren ,bobine,s, launchcontrol diverse solenoïdes aansturen. Etc etc

    Mijn doel is tussen de 600 en 700pk

    Groeten Dennis
     
  10. is er ook een idee wanneer hij definitief af is. of ligt dit heel veel aan de portomonee.
     
  11. Ben momenteel met me nieuwe huis bezig van top tot teen opknappen incl een aanbouw dus ben daar nog ff een maand of 4 , 5 mee bezig
    Bij me nieuwe huis heb ook ook een schuur waar de rs in staat dus als me huis klaar is kan ik weer lekker gaan bouwen
    Heb zo goed als alle onderdelen de motorruimte en me rolkooi moeten nog gespoten worden en wat onderdelen laten flocken
    Dus geld is het probleem niet maar eerder de tijd
     
  12. ik had een kleine vermoeden dat je idd alles alle onderdelen binnen had.
    las wel een keer dat je een bepaald onderdeel (dacht diff) waar je bijna 3 maanden of zo op hebt gewacht.

    dus als alles mee zit is hij volgend jaar op eigen kracht rond rijden

    wel fijn dat je niet op je emissie hoeft te letten als je als race wagen gebruikt.

    weet je al naar welk verbruik hij bij volgas gaat krijgen of ligt dat puur aan de programmeur.

    weet dat de meeste auto's elke 30l/100km heeft. als maximum
     
  13. #433 Dennis RS, 8 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2014
    Ga de auto ook voor op straat gebruiken kwestie van aangepaste map erin en we hebben een zuinig karretje voor de APK wat aan de normen voldoet

    Het verbruik op het circuit heb ik al een keer 1,6km op 1liter gehad haalde de 90 km op een tank net niet dit zal niet beter worden vrees ik

    Het diff heeft een maand of 5 geduurd inderdaad maar dan heb je ook wat diff is van Drexler

    Groeten Dennis
     
  14. ah ok.

    zal dan wat worden als hij op straat rijdt. idd andere map en je bent klaar.
    dan neem ik aan dat er wel een lamda sonde in zit. anders gaat het moeilijk worden om aan de uitstoot te voldoen.

    en als je bij de rdw keurt weet niet zeker maar dacht dat ze er iets dieper op in gaan als bij de apk. dan heb je denk ook een eindpijp met losse demper er in. dit voor het geluid. want rdw zal dat denk ook gaan meten.
    tegenwoordig is voor apk verplicht om te meten de geluidsdruk. echter als je geen goeie db-meter hebt, kun je dus ook niet meten en dus ook niet afkeuren.
     
  15. Lambdasonde gebruiken we met afstellen om de afr te controleren als de motor afgesteld is zullen we de lambda niet meer gebruiken voor de motor alleen voor de afr te controleren
    Mocht er een luchtlekkagge ergens zijn kan de motor nooit armer gezet worden door de lambdasonde en voorkomt schade
    Met de APK map kan deze gewoon aangezet worden
     
  16. (Barely) Street legal was toch het uitgangspunt, Dennis?
     
  17. Inderdaad auto blijft gewoon op kenteken
    Voor de APK gaat de kat eronder en wordt er een andere map geladen in de computer
     
  18. het is bijna zover dat de motor de testbank op kan

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    filmpjes volgen van de dyno

    Groeten Dennis
     
  19. ben heel benieuwd :woohoo:

    erg knap en veel :respect: wat je tot nu toe bereikt hebt met de :rs: :worship:
     
  20. Ooh my.... so sexyyyy!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina