duidelijk uitgelegd ga met 2 injector banken rijden dus eerst loopt de motor op 4 injectoren en daarna komen de andere 4 erbij waarschijnlijk 8x 680cc pico,s genoeg om ook eventueel op E85 te kunnen rijden voor E85 moet je zo,n 30% meer inspuiten voor 600pk heb je minimaal 4x 750cc nodig dat is het randje dus voor 700pk hebben we extra nodig en eventueel E85 nog eens 30% grotere dus er is wat over capaciteit liever dat dan te kort
ehm.. dennis. ik ben bang dat je ergens een vergissing in je berekening maakt. Zit het zo na te kijken en ik ben bang dat je bent vergeten de BSFC mee te rekenen. 600 (krukas) PK bij een NA motor met een BSFC van tussen de 0,45 en 0,50 kom je idd met 4 injectoren a 750 CC met 90% duty cycle weg. maar met de specifieke BSFC van een tubo motor tussen de 0,60 en 0,65 bij 600 PK kom ik al op 1050 a 1150 CC dus met jouw beoogde 700 PK en E85 overhead reserve heb je totaal 1850 a 2000 CC per cilinder nodig (dus wederom tussen de 0,60 en 0,65 BSFC en de duty cycle van de injectoren op 60%, 30% overhead voor E85, totaal maximaal 90%) dus je moet eigenlijk minimaal 8 X 1000 CC injectoren er in denderen. ohja... in alle gevallen praat ik over 3 bar brandstof druk..... Ik hoor het graag als ik uiteindelijk zelf de fout heb gemaakt hoor
Ik snap je uitleg als ik hem lees, kan het niet navertellen Maar het klinkt heel logisch, zeker dat je met 500cc nauwkeuriger kan werken dan met 1000cc (iets met bandbreedte komt het op neer).
wat jij zegt kwa berekening klopt helemaal alleen de branddstofdruk wordt verhoogd door de regelaar als er turbodruk is zo rond de 4 bar en in de praktijk halen we met 4x 750cc gewoon dik 600pk eruit wat erg belangerijk is de systeem spanning en compensatie ervan als je dit niet goed onder controlle heb dan ga je echt problemen krijgen inspuittijd die verloopt en hoeveelheid maar in een DTA computer zit hier een compensatie in wordt nog wel een klus om dit allemaal netjes aftestellen
Ook gaat mij dit iets te ver, ik ben meer van de startknop indrukken en gaan met die , maar ik vind het zeker interessant ook al snap ik er de ballen van......
vandaag weer wat spullen retour uit de UK turbo is aangepast compressorwiel is vervangen door een billet schoepe wiel voor meer vermogen spruitstuk ,downpipe ,turbinehuis en de wastegates zijn wit gecoated bij Zircotec zodat de hitte en engerie in de uitlaatgassen blijft en er minder warmte ontwikkeling is onder de motorkap Turbo met nieuwe schoepe wiel Turbo met oude schoepe wiel
Erg tof man! Heb je al een idee wanneer al deze mooie onderdelen samen gaan komen tot een monsterlijke powerplant?
planning is dat de met een maand of 2 -3 op de testbank gaat drysump is ook binnen en de DTA computer met kabelboom ook en dan maar zien wat er gaat gebeuren :-)