FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #261 Dennis RS, 8 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2012
    de turbo is diveded dus de turbo heeft 2 ingangen kwa uitlaatgas
    de pijpen van cilinder 1 en 4 gaan aan de eene zijde van de turbo in en de pijpen van cilinder 2 en 4 gaan aan de andere kant de turbo in
    hierdoor krijg je een pulserende werking turbo spoelt sneller op veel beter response bij gas geven
    je kan het ook met 1 wastegate doen alleen dan sluit je nooit 100% de 2 zijdes af en nu wel

    vergelijkbaar met een spaghetti uitlaat 4 2 in 1 hier kunnen de gassen die uit de verschillende cilinders komen elaar niet tegen werken
    bij een gewoon uitlaatspruitstuk word de stroom van uitlaatgas verstoord


    [​IMG]
     
  2. de nieuwe stuurkogels zitten erook op
    de stuurstangen staan nu meer in 1 lijn met de draagarmen
    waardoor er minder reacties zijn met inveren

    de oude stuurkogels

    [​IMG]

    en de nieuwe die er dus voor zorgen dat de stuurstang lager zit

    [​IMG]
     
  3. De kas van de Focus I is echt supersterk en stijf. Een collega van mijn pa gebruikte een MKI voor Rallycross. Volgens hem was het 1 van de meest stijve en sterke auto`s die hij heeft gehad.

    @Dennis; wat een super gaaf project is dit toch. Hoe rijdbaar gaat de RS strax zijn wanneer je er 600 PK+ eruit peurt? Kan me voorstellen dat er een grens zit aan de driveability van een voorwielaandrijver met deze waardes.
     
  4. Driveability is straks zeker niet meer het zelfde als een standaard RS

    een paar voordelen zijn al dat de turbo er vloeiend in komt omdat deze een stuk groter is dan standaard
    de standaard turbo is aan of uit waardeloos lol voor de sensatie is het wel leuk het is nu bam 532nm
    met de DTA computer kan je de turbodruk regelen per versnelling en per toerental dus eerste 2 versnelling niet voluit maar dat wordt een beetje zoeken en spelen
    het nieuwe sper wat er in zit van Drexler is zoveel beter dan dat het standaard Quaife diff
    en de banden gaan naar 255 breed ipv van de 225

    ben zelf ook wel benieuwd wat er gaat gebeuren
    zweet in me handen bij de eerste 100 ritjes ;)
     
  5. Zeker weten. Het word een monster :D
     
  6. Ik neem aan het je voor deze motor een nieuwe motormanagement computer hebt. Kun je deze ook zo instellen dat er voor op 'straat' maar 300pk uit komt?
     
  7. Erg gave auto; of wat er van over is haha!:thumbup: Kan de twijfel van Marco wel begrijpen over de driveability. Zelfs met de huidige specs en toekomstige updates kan het front het moeilijk hebben om al die krachten op de weg te houden. En zoals jezelf al aangeeft heeft de bestuurder hier ook invloed op. Veel succes en ik blijf het volgen!
     
  8. Als hij de turbodruk kan regelen per versnelling en per toerental dan kan hij de rest meeregelen lijkt mij. Dus ja hij kan em knijpen op 300pk als dat moet (turboduk niet laten oplopen).
    Of dat echter gewoon met een schakelaar kan (dus 2 maps programmeren) weet ik niet.
     
  9. #269 tvdl2000, 16 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2012
    normaal gesproken moet dat wel kunnen. ligt er ene beetje aan welk type DTA dennis heeft. volgens mij al vanaf de S40 dat het er al in mogelijk was.

    @ dennis. stom van me dat ik niet heb gedacht aan de diveded entry flange en turbo... heb zelf een T4 liggen met divided entry :frusty:

    denk je trouwens niet dat je alvast een voorraadje startmotoren mag in gan slaan met de warmte wat dat schelpdiertje gaat afgeven? of doe je er net als gerben wichers bij zijn RS-turbo zo'n lavauitbarsting gesteente titanium matje tussen om hitte af te schermen en binnen te sluiten?
     
  10. kan de motor inderdaad knijpen de veren in de externe wastegates bepalen de minimale turbodruk
    ik ga met een DTA S60 computer rijden daar kan je met 2 mappen rijden en om te zetten met een schakelaar
    kan dit ook gebruiken voor bijv, verschillende brandstoffen gewoon 98 of E85
    heb zelf nog een Turbosmart E-Boost 2 in me dashboard zitten hier kan ik ook de turbodruk mee regelen

    heb het voordeel dat de startmotor aan de achterzijde zit het uitlaatspruitstuk gaat deze week met downpipe en turbo naar Zircotec uk voor een mooi wit laagje coating
     
  11. de cilinderkop is gereed voor montage
    de kop is geflowed klepzittingen zijn vervangen door grotere exemplare de grotere Ferrea kleppen paste niet in de oude zittingen
    kleppen zijn gesteld doormiddel van stoterbekers zijn een stuk lichter dan stelplaatjes
    nokkenassen zitten er ook in Catcams behoorlijk heftige nokjes voor een turbo lekker veel lift op de inlaat

    Ferrea oversizeds valves IN 34.53 mm EX 28.97 mm
    Catcams (VVT removed) IN 277° 12.00mm lift EX 262° 10.80mm lift
    CFM adjustable cam gears
    ARP nokkenas bouten

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. wat een lelijke kop dennis. kun je beter aan mij gevn, dan bout ik hem op mn st:baeh:
     
  13. Echt heerlijk dit! Dit is echt vakwerk!
     
  14. 322pk en 290nm is haalbaar hoor Herman uit dat blokkie van jou ;)
    hebben de heren al gebouwd
     
  15. Is vast niet op stock internals neem ik aan?
    Maar lekker blokje hoor :)
     
  16. klinkt interesant dennis

     
  17. Ziet er weer gaaf uit :thumbs:
     
  18. Is verschrikkelijk mooi spul...:kwijl:
    VVT eraf ja?
    Omdat je hem nu voor turbo gebruik?
     
  19. Waarschijnlijk zijn er geen cams met vvt beschikbaar voor deze turbo setup in dit blok op deze manier :P
     
  20. ik ga naar 8500 toeren de vvt is leuk om onderin wat extra te krijgen maar daar heb ik al 200cc meer cilinderinhoud voor
    en dit perfect aftestellen is ook niet erg makkelijk
    vermogen zit bovenin en koppel komt vanaf 4000 toeren tot zo,n 8300 toeren
    als je wil vlammen moet je daar gewoon ergens tussen zitten

    op een dikke atmo gebruik je vaak ook geen vvt met nokkenassen bepaal je de powerband van de motor dus hoe heftiger de nokkenassen hoe later het feest begint hierdoor wel meer pk,s haalbaar

    Catcams heeft ze wel voor vvt en zonder
    ik wil graag alles heel houden dus vvt eraf alles bulletproof
    en zoals het verhaal hier boven al aangegeven het is niet nodig

    Groeten Dennis
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina