De drijfstangen zijn ook binnen setje komt bij Crower vandaan het zijn geen H stangen maar heb gekozen voor een I profiel motor kan dus in mekaar geschroefd worden progameerbaar motormanagement is ook binnen computer is van DTA type S60 pro kabelboom heeft aansluiting voor 8 injectoren en 4 losse bobine,s
Blijft mooi om te zien al dat spul! Ben er erg jaloers op! (Wel op de goede manier natuurlijk! ) Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor I-Profiel drijftstangen in plaats van H-Profiel? Ik heb nooit ergens de bewezen exacte voor- en nadelen ten opzichte van beide drijfstangen kunnen vinden.. Altijd alleen maar persoonlijke redenen en marketing kreten waar je niet altijd vanuit kan gaan, dus vandaar best wel benieuwd hoe het nu precies zit! En verder keep up the good work zodat we hier allemaal lekker kunnen blijven kwijlen haha!
weer wat mooie spullen binnen gekregen en eindelijk weer begonnen aan de RS na een te lange winter eerst maar eens hetuitpluizen van de orginele kabelboom. wat niet meer nodig is gaat eruit genoeg dus airco ook eruit gesloopt daar is straks geen ruimte meer voor hopelijk volgende week me nieuwe brandstofpomp binnen samen met me fuel catchtank super mooi spul foto's daarvan volgen motor zit ook al aardig in mekaar ff een try out kwa kleur kleppendeksel 4x MSD bobine Turbosmart Raceport 50mm dumpvalve Turbosmart FPR1200 mooi gezicht de 4 trompetten in het Jenvey plenum 8x 830cc injectoren pico style Groeten Dennis
Mooi spul om te kwijlen. Wat voor gasklephuis is dat ? Rolgasklephuis of gewoon een met een klepje in het midden?
Dennis: Vond het al zo stil worden in dit topic.... Alleen die kleur.... Hmmmm weet niet. Ik zie dat je oude blok er al uit is, wat doe je daar mee?
het zijn 48MM gasklephuizen dus geen gasrol een gasrol klinkt intresanter maar uit ervaring op een testbank heeft het ze beperkingen zelf twijvel ik ook aan de kleur wil alles zoveel mogelijk zwart wit houden dus die kant gaan we ook wel op de motor zit in de auto van Harry van Beek zijn was kadoek gegaan mijne erin gehangen alleen er zat al 5 jaar een storing in zijn auto wat ze motor dus gesloopt heeft gelukkig hebben we dit opkunnen lossen zijn oude motor heb ik nog die ga ik eens opnieuw opbouwen had je intresse? Groeten Dennis
Niels als ik het geld zou hebben is dat wel iets wat ik zou overwegen. Maar dan kan ik beter een ST170 Wagon als basis nemen. I.v.m. remmen etc. Wat was er precies mis gegaan? Harry was en is altijd zuinig op zijn auto (tenminste dat idee had ik van wel) Hmm alleen een motor heb ik niet veel aan. Wordt dan een erg kostbaar plaatje. Zoals ik hierboven al aangaf, mocht ik het geld hebben en ik zou een ST170 Wagon kunnen ombouwen naar een Wagon RS dan zou ik het wel doen. Schade RS uit `t buitenland halen etc.
Harry is inderdaad zuining op zijn auto auto staat er ook keurig bij de auto kwam binnen bij me bijna geen compressie en verbruikte veel olie koud was er niet mee te rijden warm iets beter eerst de motor maar omgehangen alles zat vol met olie inlaatbuizen sensoren vet geslagen na het wisselen liep mijn motor voor geen krant in zijn auto kreeg storingen van lambda sensoren motor liep ontzettend arm sensoren waren alleens gewisseld bij de ford vertelde harry hier zat het probleem dus niet in tijdens het dataloggen kreeg ik al 25% inspuitcorrectie tezien bij stationair en dat liep op tot 40% max regel gebied tijdens het rijden en toen liep de motor nog veels te arm dus veels te weining brandstof wat er de motor inging op dat moment had ik geen brandstofdrukmeter bij de hand de retourleiding iets dicht geknepen doormiddel van speciaal gereedschap genaamd griptang de auto voelde meteen goed aan tijdens een test rit brandstofdruk meter geregeld hmzz 6 bar beetje te veel dus brandstofpomp was oke zonder griptang netjes 3,5 bar mafsensor gewisseld deze was wel schoongemaakt heeft oook wat olie op gezeten maar met data loggen wel signaal aanwezig probleem nog niet opgelost de storing is altijd al aanwezig geweest in de RS van Harry hij had al zijn computer opnieuw laten chippe dus mijn computer erin pats omzeild geen verschil je gaat twijvelen aan de kabelboom maar daar had ik weining trek in er moet een reden zijn waarom de motor arm word gezet dit heeft te maken met lucht wat de motor ingaat dus mafsesnor maar die was al gewisseld het probleem zat in de buis waar de mafsensor in zat deze was 8mm dikker inwendig dan orgineel dikkere buis wil zeggen lagere luchtsnelheid maar er gaat meer in de sensor meet weining door de lage luchtsnelheid weining lucht is weining inspuiten mijn luchtmassameterbuis erop en gaan deze buis zat eral op toen Harry de auto kocht niet 1 2 3 waar je aandenkt toch leuk om iets optelossen wat andere nooit gelukt is maar was blij dat ik er klaar mee was haha Groeten Dennis
Mooi idd dat het is opgelost, jammer dat het alleen een motorblok heeft gekost. En dat door een productiefout.... Was die buis origineel of een imitatie?
Gaaf Dennis dat je het weet te fiksen. Moet er niet aan denken wat zo`n geintje wel niet kan kosten als je de dealer laat zoeken.
de buis was van INJEN die maken veel van dit spul dus een behoorlijke blunder dit http://injen.com/ dealer was er al mee bezig geweest niks kunnen vinden is en blijft ook een lastig verhaal
vandaag weer wat belangerijk spul binnen gekomen een Vacuum station van Nuke en een brandstof catchtank van Nuke Performance met een interne brandstofpomp de tank komt in de kofferbak het voordeel van een in tank pomp is dat dit minder herrie geeft de brandstof dempt het geluid de pomp zelf is van Walbro de GST450 goed voor 420 liter per uur bij 3 bar de grootste in tank pomp op de markt zover ik weet goed voor zo,n 900pk wou eerst met een dubbele pomp gaan werken alleen als 1 pomp uitvalt en daar kom je pas achter als de motor begint in te houden kan het ook al te laat zijn Groeten Dennis