1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus met tik in motor(update, nieuwe motor doet het!!!!)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door MWM, 23 dec 2007.

  1. zo alles zit weer in elkaar!!!! alleen ik kwam er vandaag achter dat de steun die het lager van de aandrijfas vasthoud niet meer past en dat er een nieuw type is.. die moet ik maandag dus bestellen en dan kan ik dinsdag pas rijden :? ...

    maargoed, ik heb hem kunnen starten en hij loopt als een nieuwe :lol: ...

    een TDDI en TDCI zijn motorisch excact gelijk.. alleen TDCI heeft common rail, variabele turbo etc etc... het zijn allebei 8 kleppers!
    De optie om een blok van een schade auto te kopen is er wel... maar dan betaal je de hoofdprijs voor een 2e hands blok... nu weet ik zeker dat het goed is!

    als je alleen de distributie riem vervangt van een TDDI of TDCI dan heb je die pennen niet perse nodig... je kunt het ook aftekenen... maar als je nog nooit een distributie riem hebt vervangen zou ik het risico niet nemen!

    bedankt iig voor de complimenten... en er komen zsm foto's van de motor ingebouwd

    martijn
     
  2. zo het steuntje is vandaag binnengekomen en heb deze vandaag gelijk gemonteerd!

    gelijk een proefrit gemaakt en de eerste indruk is erg goed.. ik ben nog niet boven de 2200 TPM geweest, omdat hij natuurlijk eerst goed ingereden moet worden..

    ik zal zsm foto's maken van de motor weer ingebouwd!

    martijn
     
  3. Mooi gedaan,
    ik hoop dat je er nog meer kilometers mee mag maken dan het oude blok.
     
  4. inderdaad knap gedaan. :thumbs:
    Kan je er voorlopig tegen aan. :D
     
  5. :bravo: niets anders dan :respect: voor al je werk.
     
  6. :thumbup: Werk zeg!!!!!!!
     
  7. :clap2: :clap2: :Worship: I'm not worthy !!
     
  8. goed bezig!! best leuk zo'n nieuw blok in je FoFo.

    maar ik vraag me nog steeds af, of die hoge prijs te rechtvaardigen is tegenover een ruilblok van de sloop.

    Je hebt nu 2700,- uitgegeven voor de motor + zo'n 800 euro
    voor een nieuwe brandstofpomp. Dus samen ongeveer 3500 euro..... :shock:
    Dat is dus ongeveer hetzelfde bedrag als de dagwaarde van je auto.

    Persoonlijk had ik gewoon een blok van de sloop gehaald met een zo laag mogelijk aantal km's. 8)
    Voor 1000 euro heb vast wel iets wat goed is (ook met garantie). Doe daar nog een nieuwe distributieriem bij en karren met die handel.

    Ruilblokken hoeven zeker niet slechter te zijn als een nieuwe. Een vriend van mij heeft eens een diesel kapotgereden (ook een lager aan gort) en heeft toen een nieuwe motor gekregen. Deze was na een half jaar ook weer aan gort (oorzaak onbekend). Toen is er een ruilmotor van de sloop ingezet, deze heeft nog jaren zonder problemen gelopen.

    Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet afkraken (nieuw blok is best mooi)
    Maar in mijn ogen kan het niet echt uit.

    Dutchguy
     
  9. Goed gedaan :thumbs:

    Nu maar hopen dat je er nog jaaaaaaaaaaaaaren plezier van hebt! :D
     
  10. normaal gesproken heb je gelijk... maar ik werk bij de dealer en dit zijn de bruto prijzen... ik krijg daar korting overheen en dan is het wel reeel :wink: ....

    ik heb een 2e hands blok gevonden, die moest 1200 euro kosten.. maar omdat ik korting krijg op een gereviceerde was het verschil niet meer zo heel groot. dus heb ik voor een gereviceerde gekozen!!

    daarbij komt... op de sloop noemen ze altijd kilometer standen van 100.000 etc... maar dit is nooit te controleren.. en de pistonpen (lagers) zijn nu eenmaal een zwak punt bij de tddi, dus om zulke problemen te voorkomen heb ik voor deze gekozen!

    maar als het mij 3500 euro had gekost, had ik ook geen gereviceerde motor genomen! maargoed ieder zo ze eigen keuze :wink: ..

    martijn
     

Deel Deze Pagina