1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus met tik in motor(update, nieuwe motor doet het!!!!)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door MWM, 23 dec 2007.

  1. Nou na 288.000km begon mijn focus tddi te tikken in het blok... ik heb goed gezocht, maar kon niet vinden wat het was, maar het was zeker dat het in het draaiend gedeelte vd motor zat!

    het tikken werd langzaam aan steeds erger en heb daarom besloten om de motor uit elkaar te halen... gister ben ik begonnen aan het project..

    ik heb de cilinderkop gedemonteerd en kon op wat zijdelingse speling voelen vd zuigers... carterpan verwijderd en daar vond ik allemaal koper/goudkleurige stukjes in... oftwel er is een lager uitgelopen :cry: ..

    morgen de cilinderkop naar het revisie bedrijf brengen, zodat deze weer als nieuw gemaakt kan worden en ik zal morgen een nieuw onderblok bestellen(ik werk bij de ford dealer)..

    ook ga ik morgen de gehele motor eruit halen...

    foto's volgen ZSM.

    martijn :idea:
     
  2. :shock: das mooi klote dan, zal een duur geintje zijn of niet?

    Ben wel heel erg benieuwd naar foto's, vind het altijd wel mooi, een motorblok dat uit elkaar ligt! :D
     
  3. ja is idd klote op zijn nederlands gezegd :D ..

    het is idd ook een duur geintje... maar het grootste voordeel is dat ik alles zelf kan doen, dus ik heb gelukkig geen arbeidsloon..

    ik ga de motor gewoon helemaal netjes opbouwen met allemaal nieuwe onderdelen.. dan kost het nu een keer goed geld, maar dan gaat hij ook weer 288.000 km mee :D ..

    martijn
     
  4. Zoiets Bas ?..... :lol:

    [​IMG]
     
  5. Dat is typisch een grap van Epe :rofl:
     
  6. Idd Niek, jij weet precies wat ik bedoel ;-)
     
  7. zo even een update..

    vanmorgen de cilinder kop weggebracht naar het revisie bedrijf om deze te laten reviceren.. hij zou me een uurtje later terug bellen, dit heeft hij ook gedaan met een hele slechte mededeling.. de kleppen hadden wel 4 mm speling :shock: .. en aangezien ford bij deze motor geen klepgeleiders gebruikt is de cilinderkop afgeschreven....

    met andere woorden, er mag een andere motor in...

    ik vind een 2e hands motor niks... dus donderdag ga ik een nieuwe motor bestellen zodat mijn auto er weer 288.000 km tegen kan :D..

    ik ben helaas mijn foto toestel op mijn werk vergeten.. dus donderdag pas foto's, maar de motor is er bijna uit :wink: ..

    martijn
     
  8. Jezus. Een nieuwe motor. :shock:

    Is een revisie niks dan.
    Ik denk dat dat zeker net zo goed is mss, alleen niet zo duur.

    Je bent iig duurder uit als ik met mijn koppelingscilinder. Das wel zeker. :witte vlag:
     
  9. tjah het word zeker wel duurder dan een koppelingscilinder...

    maar het word een gereviceerde motor origineel van ford... ik hoorde dat je dan meestal alsnog een nieuwe motor krijgt, maargoed dat zie ik wel!

    martijn
     
  10. Je hebt geluk dat je lekker dicht bij het vuur (Ford) zit. :lol!:

    Het zal altijd wel wat schelen dan in prijs.
    Wat kost trouwens een andere motor voor een diesel.
    Ik heb echt geen flauw idee.
     
  11. de motor, dus cilinderkop, onderblok, carterpan en distributie ketting.. kost ongeveer 2600 euro.. dan moet je de turbo, inlaatspruitstuk ed allemaal overzetten!

    martijn
     
  12. zo vandaag motor eruit gehaald en blok uit elkaar! zuigers eruit gehaald en van de 3e cilinder ligt het pistonpen lager eruit!

    motorblok besteld en dat is er hopelijk ZSM!

    hierbij wat foto's!



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    zo ziet nu van onderaf de motorruimte eruit!
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    carterpan vol met stukjes lager!
    [​IMG]

    Martijn
     
  13. Allemaal mooi om te zien, alleen die laatste foto doet een beetje pijn :cry:

    Jammer hoor...
     
  14. het onderblok ziet er nog redelijk goed uit... maar laten reviceren is voor mij duurder dan een blok via ford... om het blok zelf te reviceren is zo een precies werk, omdat je de krukas tot op de honderdste milimeter moet gaan opmeten etc, daar wil ik niet aan beginnen.

    ik wil een betrouwbare auto en dan is dit jammergenoeg de enige optie!

    gr martijn
     
  15. Ik heb in mij vorige auto (peugeot 106, 1.6i) een keer een andere motor moeten laten inbouwen, Dat was toen een motor van een 306 die 40.000 km had gelopen, (zelfde blok), Dat was toen een gereviseerde motor en heeft daarna met mij nog 40.000 km goed gereden.

    Helaas had ik om de haverklap ander gezeik met die franse ••• auto :x
    Maar de motor was goed.



    Gelukkig kon ik dit allemaal via een kennis kunnen doen, en dat scheelde me een hoop geld toen. Mijn onderblok was toen gescheurd.
     
  16. kleine update...

    mijn nieuwe motor staat momenteel bij ford broekhuis in meppel!

    hij komt vrijdag of maandag naar ons toe :D !
    dan kan het opbouwen weer beginnen!

    martijn
     
  17. heeey martijn... zag weekend voor kerst idd je motor al uit elkaar liggen... zwaar klote voor je! succes ermee, en zie je binnenkort wel weer... ;)
     
  18. Veel suc6 met het fixen, hopelijk kan je snel weer rijden.
     
  19. zo weer een update :D ..

    Mijn nieuwe motor is vanmiddag binnengekomen, ik heb een origineel gereviceerde ford motor besteld, maar toen we goed gingen kijken, was het onderblok uit 2007 (nieuw dus) en de kop is zover wij kunnen zien ook nieuw! maargoed het bouwen kan gaan beginnen en hopelijk kan ik hem zaterdag erin hangen!

    hier een paar foto's!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    het enige minpuntje is dat ze de aluminium delen zwart hebben gespoten, dat vind ik wel jammer, maar aan de andere kant, als hij weer rijd dan ben ik allang blij :D ..

    Martijn
     

Deel Deze Pagina